۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اتمام ضبط و ثبت خاطرات ۷۰ درصد از والدین شهدا
کد خبر: ۲۱۴۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد شهید استان قزوین خبرداد:

اتمام ضبط و ثبت خاطرات ۷۰ درصد از والدین شهدا

رئیس بنیاد شهید استان قزوین بیان کرد: ضبط و ثبت خاطرات ۷۰ درصد از والدین شهدای استان قزوین به اتمام رسیده و همچنان این طرح ادامه دارد.

اتمام ضبط و ثبت خاطرات ۷۰ درصد از والدین شهدا
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه این سازمان گفت: طرح اسناد افتخار یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و ترویجی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد که از سال گذشته کار اجرایی آنها آغاز و تاکنون خاطرات 70 درصد از والدین شهدای استان قزوین انجام شده است.
وی گفت: با توجه به کهولت سن پدران و مادران شهدا و ضرورت ثبت خاطرات و سرگذشت شهدا، این طرح در اولویت برنامه‌های بنیاد قرار گرفت به طوری که تاکنون خاطرات بخش عمده والدین استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین افزود: والدین شهدا گنجینه‌های ارزشمند این نظام‌اند و با از دست دادن آنها بخش عمده‌ای از تاریخ دفاع مقدس از دسترس جامعه خارج خواهد شد.
حقایق‌پور افزود: به همین دلیل مهمترین وظیفه ما ثبت و ضبط اطلاعات این عزیزان در خصوص شهدا است تا بتوان در فرصت‌های مناسب با تولید آثار فرهنگی و هنری این حماسه بزرگ به جامعه و به نسل امروز منتقل شود.
وی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا پایان نیمه اول سال جاری طرح فوق در استان قزوین به اتمام برسد.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین افزود: پس از اتمام طرح اسناد افتخار و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا نسبت به نحوه‌ی بهره‌برداری از این اطلاعات در قالب تولیدات فرهنگی و هنری اقدام خواهد شد.
گفتنی است؛ بنیاد دارای سه هزار شهید است که تاکنون بیش از 50 درصد از والدین آنها دار فانی را وداع گفتند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان