۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین یک استان صنعتی جدی و دارای شرایط ویژه/ ۴۰۰ واحد صنعتی این استان مشکل‌دار و غیرفعال است
کد خبر: ۲۱۴۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

وزیر صنعت و معدن تاکید کرد

قزوین یک استان صنعتی جدی و دارای شرایط ویژه/ ۴۰۰ واحد صنعتی این استان مشکل‌دار و غیرفعال است

وزیر صنعت و معدن در قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۳۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد که ۴۰۰ واحد آن دارای مشکل است و در شرایط سخت اقتصادی نتوانسته خود را فعال نگه دارد.

قزوین یک استان صنعتی جدی و دارای شرایط ویژه/ ۴۰۰ واحد صنعتی این استان مشکل‌دار و غیرفعال است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن عصر روز گذشته(سه شنبه) در جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین اظهار کرد: 800 هزار واحد تولیدی در بخش صنعت وجود دارد که با تشکیل کارگروه ملی در تهران برای رونق تولید برنامه ریزی صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: 320 واحد صنعتی از طریق طرح بهین یاب و بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند و 370 میلیارد تومان نیز پرداختی ما بوده است و قطعا در این طرح نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد تا نتیجه گیری فعالی داشته باشیم.
این مسئول با بیان اینکه قزوین یک استان صنعتی جدی و دارای شرایط ویژه است، ابراز کرد: پس از برجام سیاست‌هایی که در وزارتخانه صنعت و معدن دبنال شد توجه به کمیت و کیفیت تولید بود.
وی ادامه داد: فعال نمودن واحدهای تولیدی، افزایش صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری در کشور از اولویت‌های کاری ماست و طی 4 ماه ابتدایی سال سرمایه گذاری 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

150 هزارنفر در بخش صنعت فعال هستند
نعمت زاده با بیان اینکه استان قزوین نقش تاثیرگذاری در حوزه صادرات دارد، بیان کرد: باید موانع تولید در استان و حتی در سطح کشور رفع شود.

وی اضافه کرد: یک بسته حمایتی غیرنفتی تهیه شده که با تصویب دولت، آقای جهانگیری آن را ابلاغ کرده و مورد تائید بانک مرکزی قرار گرفته است و با فعال شدن هیئت عامل جدید صندوق ملی این بسته اجرایی می‌شود.
وزیر صنعت و معدن افزود: امیدواریم بانک توسعه صادرات فعال شود تا بتوانیم به صادرکنندگان خدمت رسانی داشته باشیم.
وی با اشاره به وضعیت صنعت در قزوین عنوان کرد: در استان قزوین 3900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد که 400 واحد آن دارای مشکل است و در شرایط سخت اقتصادی نتوانسته خود را فعال نگه دارد که در حال تلاش برای رفع مشکلات آنها هستیم.
این مسئول با بیان اینکه 150 هزارنفر در بخش صنعت فعال هستند، بیان کرد: هم اکنون 690 طرح با پیشرفت فیزیکی 70 درصد وجود دارد که با فعال شدن آنها 9 هزار شغل ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان