۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین در ته جدول دریافت بودجه قرار دارد/ در استان قزوین فقط تابلوی شهرستان به استان تبدیل شده است
کد خبر: ۲۱۴۸۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

قزوین در ته جدول دریافت بودجه قرار دارد/ در استان قزوین فقط تابلوی شهرستان به استان تبدیل شده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: همزمان با استان شدن قزوین ما هیچ اعتبار و بودجه‌ای در حوزه استان شدن دریافت نکردیم و تابلوی شهرستان به استان تبدیل و پیمانه بودجه برای قزوین از ابتدا کوچک دیده شد.

 قزوین در ته جدول دریافت بودجه قرار دارد/ در استان قزوین فقط تابلوی شهرستان به استان تبدیل شده است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عصر روز گذشته(سه شنبه) در جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن اظهار کرد: اهم درخواست مردم استان قزوین این است که در بودجه اعتباری اختصاص یافته به استان بازنگری صورت بگیرد.
وی در ادامه افزود: انتظار مردم از دولت اجرای توزیع عادلانه بودجه است، از کل 1200 ملیارد تومان بودجه استان فقط 25 درصد آن یعنی 300 میلیارد تومان به استان بازمی‌گردد.
این نماینده مجلس اذعان کرد: همزمان با استان شدن قزوین ما هیچ اعتبار و بودجه‌ای در حوزه استان شدن دریافت نکردیم و تابلوی شهرستان به استان تبدیل و پیمانه بودجه برای قزوین از ابتدا کوچک دیده شد.
وی با انتقاد از اینکه با توجه با مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب قزوین اما در دریافت بودجه در ته جدول قرار داریم، اذعان کرد: دشت قزوین که به فرموده رهبر معظم انقلاب بسیار بی نظیر است، دارای 400 هزار هکتار اراضی کشوری است که 1400 کیلومتر کانال کشی دارد و نیازمند تامین آب برای حفظ این اراضی هستیم.

طرح شتابگر ملی 7هزار شغل در استان ایجاد می‌کند

محمدی ادامه داد: در بلندمدت برنامه ریزی شده بود که تامین آب دشت قزوین از سد الموت و شاهرود انجام شود و این سدسازی‌ها در حوزه قزوین تعریف شده بود، اما گفته شد که باید با هماهنگی 5 استان دیگر انجام شود که معتقدم باید یک بازنگری در این موضوع صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: در حوزه ساخت سدهای دیگر در طارم، باراجین و بهجت آباد با کم لطفی مواجه شده‌ایم و ما تنها استانی هستیم که منابع تامین آب ما از آب‌های زیرزمینی است؛ همچنین باید برای آبیاری تحت فشار بودجه مناسبی درنظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: یکی از پروژه‌های مهم در استان قزوین طرح شتابگر ملی است که 7هزار شغل ایجاد می‌کند و قزوین را به عنوان یک مرجیعت علمی در کشور تبدیل خواهد کرد که به زحمت ریف بودجه آن تامین شده اما باید ارتقا یابد.
وی در ادامه گفت: گندم کاران پیگیر دریافت مطالبات خود دارند و در این زمینه اعتراضات گسترده‌ای در این ایام داشته اند.
نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: دولت طرح بهین یاب را برای تحرک بخش تولید راه اندازی کرده است که باید با نظارت روی این طرح سعی شود بودجه در مسیر دیگری هزینه نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان