۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین وجود رکود اقتصادی عامل ورشکستگی برخی شرکت‌ها و بیکاری مردم شد/ دولت یازدهم پرچم‌دار مبارزه با فساد است
کد خبر: ۲۱۴۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳ ساعت: ۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اول رئیس جمهور در قزوین:

وجود رکود اقتصادی عامل ورشکستگی برخی شرکت‌ها و بیکاری مردم شد/ دولت یازدهم پرچم‌دار مبارزه با فساد است

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم را پرچم دار مبارزه با فساد دانست و بیان کرد: وجود رکود اقتصادی عاملی برای ورشکستگی برخی شرکت‌ها و بیکاری تعداد زیادی از مردم شده است.

وجود رکود اقتصادی عامل ورشکستگی برخی شرکت‌ها و بیکاری مردم شد/ دولت یازدهم پرچم‌دار مبارزه با فساد است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، نشست "بررسی وضعیت اقتصاد مقاومتی در استان" عصر روز گذشته(سه شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و فریدون همتی استاندار قزوین و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.
در این نشست اسحاق جهانگیری با بیان اینکه هفته دولت زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولتمردان است، عنوان کرد: این ایام فضای خوبی است تا بررسی کنیم که در چه شرایطی دولت را تحویل گرفتیم و با چه مشکلاتی روبرو بوده و به چه میزان پیشرفت و ضعف داشتیم.
وی در ادامه افزود: در ابتدای شروع دولت یازدهم کشورمان در جهان با اسلام هراسی و ایران هراسی روبرو بود، فضایی که همه قدرت‌های بین الملل مصمم شده بودند تا با اعمال فشارهای اقتصادی، زمینه نابودی ما را فراهم کنند.

وجود وحدت در کشور عاملی برای توسعه و پیشرفت است

این مسئول با بیان اینکه هدف قدرت‌های مستکبر نادیده گرفتن حق هسته‌ای ایران بود، اذعان کرد: تیم دیپلماسی کشورمان در شرایط نابرابر مذاکرات و فضایی نفس گیر توانست به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند.
وی ادامه داد: در شورای امنیت سابقه ندارد کشوری که 6 قطعنامه علیه وی صادر شده است از طریق خود این شورا دوباره لغو شود و برای اولین بار در جهان به واسطه مذاکرات هسته‌ای، استفاده از دانش صلح آمیز هسته‌ای برای ایران به رسمیت شناخته شد.
جهانگیری اضافه کرد: به طور یقین دستاوردهای برجام باید یکی پس از دیگری برای مردم مشخص شود و باید با رفع تحریم‌ها ایران اسلامی بتواند در فضای بین الملل از مسائل تکنولوژیکی بهره برداری مناسبی برای کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد انسجام بین قوای کشور از اقدامات مهم دولت طی 3 سال گذشته بود، ابراز کرد: در دوره گذشته متاسفانه شاهد بودیم که سران سه قوه علیه هم افشاگری می‌کردند و در داخل کشور نیروهای انقلابی علیه یکدیگر موضع گرفته بودند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت یازدهم این بود که باید به سمت تقویت وحدت تحت لوای رهبر معظم انقلاب پیش برویم که خوشبختانه امروز سه قوه در اتحاد و هماهنگی خوبی با یکدیگر تعامل دارند.
وی با بیان اینکه وجود وحدت در کشور عاملی برای توسعه و پیشرفت است، بیان کرد: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند وجود انسجام بین قوا هستیم و هرکس در این مسیر حرکت نکند در مسیر انقلاب نیست، حال از هر جناح و جریانی که باشد.

سالانه 860 هزارنفر فارغ التحصیل دانشگاه به جمعیت چندمیلیونی بیکار ما افزوده می‌شود

این مسئول عنوان کرد: ایران اسلامی در منطقه‌ای قرار گرفته است که از هر سوی آن آتش آشوب زبانه می‌کشد اما کشورمان دارای امنیت باثباتی است، بنابراین برای حراست از این امنیت همه نیروهای انقلاب با هر گرایش سیاسی باید دور یکدیگر جمع شده و مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه هیچ فردی نباید به دلیل داشتن گرایش سیاسی مخالف دولت از صحنه مدیریتی کشور کنار گذاشته شود، گفت: دولت ارتباط مناسبی با علما و مراجع تقلید دارد و بسیاری از نصایح علما برای دولت کارساز بوده است.
جهانگیری در ادامه افزود: شما نمی‌توانید یک مورد پیدا کنید که دولت دستور رهبر معظم انقلاب را زمین گذاشته یا برای عمل به دستورات ایشان از هبری هزینه کرده باشد، وظیفه ما تبعیت از رهبر معظم انقلاب است نه هزینه کردن از ایشان.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم کشور را با تورم 40 درصد و نرخ منفی رشد اقتصادی منفی 8/6 درصدی تحویل گرفت، تصریح کرد: طی 50 سال گذشته کشور دارای رکود تورمی نبود یعنی تورم بالا و رشد اقتصادی کشور پایین باشد و دولت باید به این شرایط بهبود می‌بخشید.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت یازدهم برای بهبود شرایط اقتصادی کشور تصمیم به کاهش تورم گرفت و هدفگذاری ما دستیابی به تورم تک رقمی در سال 96 بود که خوشبختانه در مردادماه امسال گزارش تورم 8/7 درصدی را اعلام شد.
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در سال 94 ابراز کرد: در این سال نفت 100 دلاری ایران به 27 دلار کاهش پیدا کرد و درآمد 118 میلیارد دلاری کشور در سال 91 به 35 میلیارد دلار در سال 94 تنزل یافت.
این مسئول عنوان کرد: رشد اقتصادی امروز کشور 3/1 درصد است که با فاصله مطلوب یعنی 8 درصدی که توسط رهبر معظم انقلاب در سند چشم انداز تعیین شده، فاصله زیادی دارد که به معنای داشتن تلاش مضاعف برای دولت است.
وی با بیان اینکه سالانه 860 هزارنفر فارغ التحصیل دانشگاه به جمعیت چندمیلیونی بیکار ما افزوده می‌شود، بیان کرد: وجود رکود اقتصادی عاملی برای ورشکستگی برخی شرکت‌ها و بیکاری تعداد زیادی از مردم شده است.
جهانگیری یادآور شد: در دوره‌ای که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، عده‌ای گمان می‌کردند اقتصاد مقاومتی یعنی ریاضت کشیدن و ایجاد حصار در اطراف کشور، در صورتی که این معنا را ندارد.
وی با اشاره به ابراز گلایه رهبری از اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور اذعان کرد: تاکید رهبری بر تشکیل فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مدیریت دولت بود که براین اساس ما با تدوین 12 برنامه کلی و ابلاغ آن به استان‌های مختلف در مسیر پاسخگویی به مطالبات رهبری قدم برداشتیم.

مدیری که به بخش خصوصی بی اعتنایی می‌کند مدیر دولتی خوبی نیست

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند بار اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشد، گفت: در سال‌های اخیر که ایران اسلامی با کاهش قیمت نفت روبروست، فقط با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را نجات داد.
وی یادآور شد: در شرایط امروز کشور بازار ایران نباید در اختیار کشورهای خارجی قرار بگیرد و دروازه‌های کشور به روی بیگانگان باز شود، باید از بازار ایران حراست کرد و البته با قاچاق مبارزه جدی کرد، خوشبختانه دولت یازدهم از ابتدا پرچم دار مبارزه با فساد بود.
این مسئول با تاکید بر اینکه در سال جاری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید اولویت اصلی باشد، بیان کرد: در شرایط امروز کشور باید دستاوردهای دولت را در سطح کلان دید و دل ملت را با سیاه نمایی خالی نکنیم؛ زیرا رشد اقتصاد امروز مثبت و صادرات از واردات بیشتر شده است.
وی با اشاره به وضعیت منابع طبیعی استان قزوین گفت: به لحاظ صنعت و کشاورزی و گردشگری قزوین از استان اصلی کشور است و باید از دشت قزوین بهترین بهره را برد، زیرا استان شما با یک درصد جمعیت کشور 7 درصد ارزش افزوده برای کشور تولید می‌کند.
جهانگیری با اشاره به مشکل کم آبی قزوین اذعان کرد: آب شرب قزوین و 16 شهر بایر از سد طالقان تامین شود که 60 میلیون متر مکعب خط لوله توسط وزارت نیرو به این امر اختصاص یافته که باید زودتر اجرایی شود.
وی درباره کمبود ردیف بودجه قزوین در مجلس عنوان کرد: برای اینکه سهم بودجه واقعی استان قزوین مشخص شود باید با در جلسه ای با معاون برنامه و بودجه استدلال‌های لازم مطرح شود تا در بودجه 96 این اصلاحات صورت بگیرد.
معاون اول رئیس جمهور در پایان ابراز کرد: استان قزوین به واسطه شرایط صنعتی که دارد در بخش خصوصی و استفاده از سرمایه گذار خارجی به خوبی توان ورود را دارد و مدیری که به بخش خصوصی بی اعتنایی می‌کند مدیر دولتی خوبی نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان