۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشکلات واحدهای صنعتی یک روال طبیعی دارد و خیلی مهم نیست
کد خبر: ۲۱۴۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

جهانگیری در قزوین:

مشکلات واحدهای صنعتی یک روال طبیعی دارد و خیلی مهم نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت:مشکلات واحدهای صنعتی خیلی مهم نیست و می‌توانند دوباره به صنعت تولید کشور بازگردند.

مشکلات واحدهای صنعتی  یک روال طبیعی دارد و خیلی مهم نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن وتجارت،  فریدون همتی استاندار قزوین نمایندگان قزوین و دیگر مسئولین استانی ظهر امروز(سه‌شنبه) خط نورد ورق‌های فولادی در شرکت هفت الماس، خط تولید داشبورد خودرو راستیکار شهر صنعتی البرز و خط تولید ماشین لباسشویی ال.جی در شرکت گلدیران شهرک صنعتی کاسپین قزوین افتتاح شد.

شرکت راستیکار شهر صنعتی البرز پلاستیک و بدنه خودرو تولید می‌کند و سهام‌داران خارجی از کشورهای سنگاپور و چین دارد. در این شرکت داشبورد، رودری و کنسول و همچنین جلو پنجره خودرو تولید می‌شود که سایت داشبورد آن در استان قزوین فعال بوده و سایت جلو پنجره اتومبیل آن در تهران فعال است.

شرکت راستی‌کار داشبورد خودرو دنا، 207 و جلو پنجره پژو 405 و سمند را تولید می‌کند و این شرکت زیر مجموعه شرکت سندن ایرانیان است.

در خط تولید ماشین لباسشویی ال.جی شرکت گلدیران ۸ میلیون دلار هزینه ارزی و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که با افتتاح آن برای ۱۱۰  نفر شغل ایجاد شده است.

با افتتاح این خط تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک تولید و روانه بازار می شود. همچنین با اجرای طرح توسعه، تولیدات داخلی این واحد از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد  افزایش یافته است.

در طرح توسعه آینده این شرکت تولید صد هزار انواع یخچال پیش بینی شده است که با اجرای آن برای یک هزار و ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

همچنین برای راه اندازی خط تولید اولین ماشین نورد سرد در خاورمیانه  ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است و زمینه اشتغال ۸۵ نفر نیز فراهم شده است. با افتتاح این خط تولید در انجام پروژه ۱۷ میلیون دلار صرفه جویی شده و سالانه از خروج ۱۴۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

در ادامه خط تولید داشبورد خودرو از دیگر طرح هایی بود که توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید، با بهره برداری از این خط تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه داشبورد خودرو دنا تولید و به بازار مصرف عرضه می شود، برای افتتاح این خط تولید ۷۰ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون دلار ارزی هزینه شده است و زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر نیز فراهم شده است.

دولت با بسته های حمایتی  زمینه رونق صنعت را فراهم می‌کند

اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین در تمامی زمینه‌ها به ویژه صنعت، کشاورزی و گردشگری نقش بسزایی را در تولید و رشد اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

 وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی استان قزوین مشکل دارد و این موضوع اتفاق خیلی مهمی نیست، تصریح کرد: زمانی که استانی در زمینه صنعتی فعال است پیش می آید که روزی برخی از واحدهای صنعتی دچار مشکل شوند و عرصه فعالیت را ترک کنند و عده ای اضافه می شوند و این یک امری طبیعی است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رکودی که در اقتصاد کشور رخ داد و تورم بالا بسیاری از واحدهای صنعتی کشور دچار مشکل شدند که کنترل وضعیت اقتصادی این مجموعه ‌ها از اختیار مدیران خارج شد.

وی با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، بیان کرد : دولت رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را در الویت‌ کاری خود قرار داده است.

جهانگیری در ادامه توضیح داد: برخی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل که بدهی معوقه و برخی نیز معوقات تامین اجتماعی داشته‌اند با حمایت دولت و صرف‌نظر از این معوقات به چرخه تولید برگردانده می‌شوند.

وی افزود: هدف ما حمایت قاطعانه از تولیدات داخلی و رونق آنها است تا بتوانیم به اشتغال کشور نیز کمک کنیم و چرخه اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآوریم.

این مسئول با بیان اینکه دولت با بسته های حمایتی تلاش می کند زمینه رونق صنعت را فراهم کند، عنوان کرد: خوشبختانه در 5 ماهه اول سال تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی  رونق خوبی داشتند و امیدواریم در سال جاری تمامی واحدهای صنعتی به چرخه تولید برگردند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه افزود:  مشکل برخی از واحدهای صنعتیعدم تقاضای محصولاتشان در  بازار است که تزریق پول درآن‌ها فایده ای ندارد و باید از چرخه تولید و فعالیت خارج شوند یا اینکه خط تولید خود را تغییر دهند.

جهانگیری با بیان اینکه بازار را نباید در اختیار بیگانگان قرار دهیم، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از صنایع داخلیست و اینکه نباید واردات به سمت کالاهای لوکس جهت‌گیری شود، دولت نیز در این مسیر همه توان و امکانات خود را به کار خواهد بست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون با قاچاق کالا در کشور مبارزه جدی شده و کالاهای قاچاق که تولید داخلی دارد و منهدم خواهند شد و به هیچ وجه به چرخه تولید کشور برنمی‌گردد.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان