۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برای برگزاری کنسرت‌ها ایستادگی می‌شود اما برای مقابله با فساد دولتی‌ها نه!
کد خبر: ۲۱۴۷۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رونمایی از سیاست یک بام و دو هوای دولت یازدهم؛

برای برگزاری کنسرت‌ها ایستادگی می‌شود اما برای مقابله با فساد دولتی‌ها نه!

رئیس دولت یازدهم در حالی بر لزوم کوتاه نیامدن وزیر درخصوص برگزاری ۱ درصد کنسرت‌ها سخن گفته است که فساد فیش‌های نجومی در دولت یازدهم یکی از بزرگترین تخلفاتی بود که رخ داد و خود او در مقابل آن ها کوتاه آمده است.

برای برگزاری کنسرت‌ها ایستادگی می‌شود اما برای مقابله با فساد دولتی‌ها نه!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛ فیش های نجومی یکی از حاشیه های اصلی و تخلفات بزرگ در دولت یازدهم محسوب می شود که افشاگری در خصوص آن انتقادات فراوانی را از سوی مردم بر انگیخت.

حجم انتقادات جامعه به دولت یازدهم به خاطر این تخلف بزرگ در تاریخ مدیریت کشور بی سابقه بود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان پاشنه آشیل دولت یاد کرد. موضوعی که دولت به هر صورتی تلاش می کند که از آن خلاصی پیدا کند.

با این وجود حسن روحانی در همان روز های اول افشاگری در خصوص فیش های نجومی بیانیه ای منتشر کرده که در آن به مردم قول داده بود که با این فیش های برخورد کند.
در بیانیه 9 بندی که در تاریخ 14 تیرماه در رسانه ها منتشر شده بود، روحانی وعده داده بود که با فساد مبارزه خواهد کرد.

روحانی در این بیانیه تاکید کرده بود که با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام، مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی کشور را تعمیق بخشیده و این جرثومه پلیدی را از ساحت مقدس خدمت گزاری کشور ریشه کن نمایم.
اما پس از آن دیگر اقدامی عملی انجام نداد و تلاش شد این موضوع به فراموشی سپرده شود هر چند که مردم این موضوع را به یاد دارند.

برگزاری کنسرت در یک شهر مهم تر از مقابله با فساد فیش های نجومی!

حسن روحانی در حالی اقدام عملی در خصوص فساد فیش های نجومی انجام نداده است که اقدامات کم اهمیت برای دولت وی در اولویت قرار گرفته است.
روحانی در مراسم روز پزشک در خصوص کنسرت ها گفته بود: در یک جایی که کنسرتی می خواهد برگزار شود فوراً یک مجلس قانونگذاری درست می شود، در این مملکت یک جا بیشتر برای قانونگذاری نداریم و آن هم مجلس شورای اسلامی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه هر کسی صبح بلند شد و تریبونی پیدا کرد که نمی تواند قانونگذاری کند تاکید کرد: وزیر ما هم نباید تبعیت کند، وزیر باید تابع قانون باشد.
وی ادامه داد: از نظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری - که فشار زیاد است - نباید کوتاه بیاید و عقب نشینی کند.
رئیس دولت یازدهم در حالی بر لزوم کوتاه نیامدن وزیر درخصوص برگزاری 1 درصد کنسرت ها سخن گفته است که فساد فیش های نجومی در دولت یازدهم یکی از بزرگترین تخلفاتی بود که رخ داد و خود او در مقابل آن ها کوتاه آمده است.

این فساد که توسط همفکران دولت انجام شده بود، به نظر می رسد روحانی اهتمامی برای مقابله با آن نداشته باشد زیرا مدت هاست که از بیانیه او گذشته اما نه تنها اقدامی صورت نگرفته است بلکه سخنگوی دولت سعی در تطهیر نجومی بگیران دارد.

دولت باید قاطعانه با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کند

آیت‌الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که متأسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل برخی مسائل ازجمله مسئله فیش‌های نجومی تا حدودی اعتماد مردم به برخی مسئولان کمرنگ شده است، گفت: کسانی که ادعای پیروی از رهبری را دارند باید قاطعانه در مسئله فیش‌های نجومی وارد شده و ضمن بازگرداندن این پول‌ها به‌حساب بیت‌المال با خاطیان برخورد جدی کنند.

وی همچنین گفته است: آنچه مسلم است این که مردم دیگر از شعار خسته شده و چشم‌انتظار اقدامات جدی مسئولان هستند و این که فرمایشات رهبری و شعار سال که از سوی ایشان مطرح شد فقط در حد همان اسم و شعار باقی نماند.
انتهای پیام /

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان