۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نخستین جشنواره جرثقیل هیدرولیکی در قزوین برگزار شد+ تصاویر
کد خبر: ۲۱۴۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

برای نخستین بار در کشور؛

نخستین جشنواره جرثقیل هیدرولیکی در قزوین برگزار شد+ تصاویر

جشنواره جرثقیل هیدرولیکی برای نخستین بار در کشور در شهر قزوین برگزار شد.

نخستین جشنواره جرثقیل هیدرولیکی در قزوین برگزار شد+ تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، شب گذشته(دوشنبه) جشنواره جرثقیل‌های هیدرولیکی با حضور اعضای شورای شهر قزوین و سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین  در پارک هشت بهشت برگزار شد.

در این مسابقات 400 شرکت کننده حضور داشته و 2 نوع جرثقیل چنگکی و بیلی که توسط نوجوان محله‌های مختلف شهر قزوین ساخته شده بود در 2 ماده قدرت و سرعت با هم به رقابت پرداختند و به سه گروه اول در هر دو نوع جرثقیل نامبرده جوایزی تعلق گرفت.

وزیری نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین پیرامون جشنواره جرثقیل‌های هیدرولیکی  گفت: مخاطب این برنامه نوجوانان 11 تا 15 ساله هستند و یکی از مهمترین اهداف ما جذب این افراد در طرح محله ما است.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌هایی که در طرح محله ما تعریف می‌کنیم برنامه‌ای علمی و جذاب است، همانطور که در سال گذشته به عنوان نمونه مسابقه پرتاب موشک آبی، سازه نجات تخم‌مرغ، ساخت سازه‌های ماکارونی، ساخت و پرتاب گلایدر را داشتیم، امسال هم 2 برنامه تعریف شده که یکی از آنها جشنواره ساخت جرثقیل‌های هیدرولیکی و دیگری موشک زباله‌سوز است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین  با بیان اینکه موضوعات علمی برای نوجوانان جذاب است، اظهار کرد:با وجود چنین برنامه‌هایی حداقل 2 تا 3 ماه از وقت نوجوانان به صورت مفید پر می‌شود. به عنوان نمونه برای برگزاری جشنواره جرثقیل‌های هیدرولیکی 20 کارگاه آموزشی برای 400 نفر از نوجوانان محلات مختلف در طی 2 ماه گذشته برگزار شده است.

وزیری‌نژاد گفت: جدا از بحث جذب و انجام کاری علمی که خیلی خوب جواب داده است هدف دیگر از برگزاری چنین مسابقاتی افزایش روحیه کارگروهی که یکی از ضعف ما ایرانیان است می‌باشد وبا برگزاری این برنامه‌ها اوقات فراغت نوجوانان را به شکل بهینه پر کرده و به انتخاب رشته آنها در آینده جهت می‌دهیم و همچنین نوجوان ما از همان ابتدا با مسائل فنی و مهندسی آشنا می‌شوند و در صورت داشتن استعداد در همین زمینه‌ها رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده است، عنوان کرد: 60 سازه به جشنواره آمده و تعداد شرکت کننده‌ در اینگونه مسابقات همیشه خوب بوده است. در واقع گاهی این ما هستیم که محدودیت داریم چراکه باید اقلامی خریداری شده و در اختیار افراد قرار گیرد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه این موضوعات گاهی جشنواره‌های ملی ندارد گرچه جشنواره پرتاب کوشک آبی در سطح ملی هم به رقابت می‌پردازند و ما برگزیدگان را به آن جشنواره هدایت کردیم.


انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان