۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خاموشی تنها کوره خط تولید کارخانه شیشه قزوین/ سرنوشت ۳۲۰ کارگر در هاله‌ای از ابهام است
کد خبر: ۲۱۴۳۳۵ نویسنده: زهرا حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۶ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

کارگران کارخانه شیشه خبر دادند:

خاموشی تنها کوره خط تولید کارخانه شیشه قزوین/ سرنوشت ۳۲۰ کارگر در هاله‌ای از ابهام است

کارگران کارخانه شیشه با اعلام توقف تنها خط تولید کارخانه شیشه قزوین، اعلام کردند: سرنوشت ۳۲۰ کارگر این شرکت در هاله‌ای از ابهام است.

خاموشی تنها کوره خط تولید کارخانه شیشه قزوین/ سرنوشت ۳۲۰ کارگر در هاله‌ای از ابهام است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، چندی پیش گزارشی از مشکلات کارگران کارخانه شیشه در پایگاه خبری صبح قزوین منتشر شد که بازتابی از اتفاقات ناخوشایند صنعت استان بود.
با گذشت بیش از دو ماه از انعکاس مشکلات کارگران این شرکت امروز، از تعطیلی قریب الوقوع این شرکت خبر دادند.
کارخانه شيشه قزوين درسال 1344 با سرمايه اوليه بالغ بر يک ميليارد ريال در زمينی به مساحت 260 هزار مترمربع با تخصيص زيربنای 100 هزار مترمربع در کيلومتر 3 جاده قزوين_رشت راه اندازی شد.
بدين صورت بزرگترين كارخانه شيشه تخت کشور با نام «کارخانه شيشه قزوين» وارد عرصه توليد شد، در آن زمان شيشه توليد شده در اين کارخانه در نوع خود از مرغوبترين توليدات خاور ميانه به حساب می‌آمد.
طی سال‌های آینده و پس از انقلاب، این شرکت با قوت به کار خویش ادامه می‌داد تا سرانجام در سال 74 مشمول قوانین خصوصی سازی شد و سهام به صورت خرد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
بالغ بر 47 درصد سهام این شرکت در حال حاضر در اختیار یک شخص سهام‌دار است که مدیرعامل شرکت نیز می‌باشد.
کارخانه شیشه قزوین، در گذشته با 4 کوره و 8 خط تولید، نقش مهمی در صنعت استان ایفا می‌کرد اما با رکود اقتصادی طی سه سال گذشته، آرام آرام کوره‌ها و خطوط تولید متوقف شد.
یکی از کارگران این شرکت درباره تعطیلی کارخانه ابراز کرد: پس از رایزنی های فراوان با ادارات مختلف جهت رسیدگی به مشکلات کارخانه شیشه، حدود یک ماه پیش، مسئول اداره صنعت و معدن استان، بازدیدی از این شرکت داشت.
وی افزود: در این بازدید، رئیس اداره صنعت و معدن به جای ارائه راه حل برای راه اندازی مجدد شرکت، تنها راه حل مشکلات کارخانه شیشه را تعطیلی آن اعلام کرد.
یکی دیگر از کارکنان کارخانه شیشه، عنوان کرد: مدیریت کارخانه شیشه که به دنبال بهانه ای برای تعطیلی شرکت بود، با نظر اداره صنعت و معدن تصمیم به تعطیلی شرکت گرفت.
وی اعلام کرد: تنها خط تولید کارخانه شیشه مدتی است که متوقف شده و شعله تنها کوره نیز به آرامی در حال خاموش شدن است.
کارگر دیگر این شرکت اظهار کرد: بعد از تصمیم مدیریت کارخانه شیشه مبنی بر تعطیلی این شرکت، با چندین نهاد از جمله فرمانداری، استانداری، اداره کار و دیگر نهادهای مرتبط مکاتبات و رایزنی هایی داشتیم اما هیچ نتیجه ای نداشت.
وی یادآور شد: حالا سرنوشت 320 کارگر شرکت و حقوق های معوقه آن ها در هاله ای از ابهام است و هیچ فریاد رسی برای ما کارگران در این استان وجود ندارد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

بمانی / ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

سلام.دولت باید پیگیر مواردی که به بخش خصوصی واگذار کرده، باشه و در صورتی که بخش خصوصی مربوطه عدم لیاقت و توانایی در اجرای امورداشت دقیقا عین مدیرعامل کارخانجات شیشه قزوین،باید جددا" اقدام قاطع انجام بده ولی خب همه میدونیم که از این دولل هیچ آبی گرم نمیشه و توانایی این کار رو هم ندارن.من خودم همین کارخونه مشغول کارم.به جرات میگم هیچکدوم از سه کوره ای که خاموش شد هیچ مشکلی نداشتند و حداقل تا20 سال دیگه هم خیلی راحت کار میکردند.

بمانی1 / ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

به قول دختر سهامدار اصلی شرکت،این کارخونه آهن پاره ایی بیش نیست و بهتره سریع با خاک یکسان بشه ولی متاسفانه نمیفهمه که همین آهن پاره داره نون میبره سر سفره چندصد خانوار.ای کاش هرگز شیشه فلوت راه اندازی نمیشد یا حالا که راه افتاده باخاک یکسان بشه تا دوباره این کارخونه صددرصد سالم جان تازه ای بگیره.یا حداقل ی نفر دلسوز پیدا بشه و تکلیف رو یکسره کنه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان