۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین از تغییر مواضع ۱۸۰ درجه ای نسبت به کارت سوخت تا وعده های سرخرمن به دانشجویان
کد خبر: ۲۱۴۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۵ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

شیخ الوزرا این روزها چه می کند؛

از تغییر مواضع ۱۸۰ درجه ای نسبت به کارت سوخت تا وعده های سرخرمن به دانشجویان

اتفاقات اخیر در وزارت نفت گویی تنها برای رفع مسئولیت و سرپوش گذاشتن بر روی چالش های موجود، بوده است.

از تغییر مواضع ۱۸۰ درجه ای نسبت به کارت سوخت تا وعده های سرخرمن به دانشجویان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،با بررسی کارنامه کاری وزیر نفت طی 3 سال گذشته می توان تغییرات 180 درجه ای در برخی از مواضع و دیدگاه ها و همچنین ارائه وعده هایی که عملی نشده  را به وضوح مشاهده کرد که این امر از دید کارشناسان و منتقدان یکی از نقاط ضعف مدیریتی محسوب می شود و واکنش های زیادی به دنبال داشته که تاکنون تا مرحله سوال نمایندگان از وزیر پیش رفته است.

کارت سوخت

در بازار داغ اخبار سامانه هوشمند سوخت و در حالی که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان بویژه مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق سوخت از دستاورد های این سامانه در جلوگیری از امر قاچاق سخن می گفتند، وزیر و معاونانش به یکباره تغییر عقیده داده و به مخالفان جدی این کارت ها تبدیل شدند.

بر این اساس وزیر نفت اواسط سال گذشته گفت که موافق حفظ کارت سوخت هستیم و اطلاعات ارزشمندی از آن کسب می‌شود، لذا برنامه وزارت نفت حفظ آن است اما در اواخر سال  به کلی زیر حرف خود زد و با زیر سوال بردن عملکرد این سامانه به یکباره خواستار حذف آن شد؛ وی در اظهارنظر جدید خود اذعان داشت که هزینه نگهداری این سامانه بالاست و برای وزارت نفت صرف ندارد سالانه 20 میلیارد تومان برای آن هزینه کند!

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در اظهاراتی مشابه در ابتدا این سامانه را مفید عنوان کرد اما در ابتدای سال 95 گفت، اعتقادی به این نحوه عرضه سوخت نداریم!

پیرمرد های بازنشسته

بر اساس این گزارش یکی از وعده هایی که از سوی زنگنه مورد تاکید قرار گرفته استفاده از نیروهای جوان و دانشجویان تازه نفس در حوزه نفت بوده اما این موضوع با بحث استفاده گسترده از مدیران بازنشسته در بدنه این وزارتخانه و عدم استخدام فارغ التحصیلان رشته های نفتی در تناقض است؛ در وزارتخانه نفت بیش از 16 مدیر بازنشسته وجود دارد که طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی باید با آن ها خداحافظی شود.

بر همین اساس خبری مبنی بر خداحافظی وزیر با تعدادی از مدیران منتشر شد که توسط روابط عمومی وزارت نفت صریحا تکذیب و این خبر شایعه عنوان شد ، اما طبق اسناد رسیده به دست خبرنگار باشگاه خبرنگاران این اخبار صحت دارد.


از تغییر مواضع 180 درجه ای تا وعده های سرخرمن به دانشجویان

گفتنی است طبق این قانون وزارت نفت باید با مدیران بازنشسته تسویه حساب کرده و آن ها را برکنار کند، ضمن اینکه پرداخت هرمبلغی با هر عنوانی در حکم تصرف در اموال دولتی است.

دانشجویانِ حسرت به دل

طبق آمار و اطلاعات مندرج در سیستم جامع نیروی انسانی نفت، در بدنه این صنعت مدیرانی با میانگین سنی بالای 50سال ،نیروهای کاری با سن بالای 55 سال و مدیران ارشد در محدوده سنی 60 تا 70سال دیده می شود.

همه این ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق دستور وزیر از استخدام دانشجویان تازه نفس گروه " الف " ( معدل بالای 15 و رتبه های بالای کنکور) دانشگاه صنعت نفت که به امید استخدام وارد این دانشگاه شده اند، جلوگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش پس از اعتراض دانشجویان به این قضیه وزیر نفت رسما قول داد تا مقدمات استخدام فارغ التحصیلان را فراهم کند.

البته ناگفته نماند، وزیر در مجلس گذشته مشابه همین وعده وعید ها را داده اما تا کنون عملیاتی نشده است، برهمین اساس نیز تعدادی از نمایندگان  در این خصوص به وزیر تذکر کتبی دادند.

از تغییر مواضع 180 درجه ای تا وعده های سرخرمن به دانشجویان


از تغییر مواضع 180 درجه ای تا وعده های سرخرمن به دانشجویان


بدون شک پیشرفتی که امروز صنعت نفت کشور شاهد آن است، مرهون تلاش دانشجویانی است که روزی پس از فارغ التحصیلی به بازار کار  این صنعت وارد شدند و افتخار آفریدند اما این بدقولی ها می‌تواند به کلی جوان های مستعد که پتانسیل بالقوه محسوب می شوند را ، دلسرد کرده و آن ها را به سمت همکاری با دیگر کشور ها متمایل کند و نتیجه این اتفاق وابستگی هرچه بیشتر به نیروهای خارجی خواهد بود.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان