۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین دفاع از «روحانی» به سبك لاریجانی/ هميشه پای احمدی‌نژاد در ميان است/وقتی مطهری فارسی را پاس داشت
کد خبر: ۲۱۳۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

حواشی داغ مجلس؛

دفاع از «روحانی» به سبك لاریجانی/ هميشه پای احمدی‌نژاد در ميان است/وقتی مطهری فارسی را پاس داشت

،بیستمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آرام نبود و حواشی‌اش به موضوع اهانت به رئیس جمهور هم کشیده شد.

دفاع از «روحانی» به سبك لاریجانی/ هميشه پای احمدی‌نژاد در ميان است/وقتی مطهری فارسی را پاس داشت
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،بیستمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آرام نبود و حواشی‌اش به موضوع اهانت به رئیس جمهور هم کشیده شد. 

 گل سرخ حَرم

علی لاریجانی امروز هم ریاست جلسه علنی را برعهده داشت و این جلسه پذیرای خادمان حرم امام هشتم بود، خادمانی که کنار درب ورودی اصلی مجلس ایستاده بودند و پس از بوسه نمایندگان بر بیرق حرم امام رضا(ع) به دستشان گل سرخی می دادند تا اينكه در ادامه صلوات خاصه امام رضا (ع) در صحن علنی مجلس قرائت شد و  مذاكرات صحن با قرائت این صلوات به نوعی دیگری آغاز شود.


دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است/ غلط ديكته مطهري!


دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!

تذكر باران

مجلس امروز هم چون سایر روزهای گذشته انتخاب نمایندگان ناظر در دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار داد تا در فاصله رأی گیری برای این موضوع بازار تذکرات و اخطارهای قانونی در مجلس داغ شود، تذکراتی که در برخی موارد به مشاجره ، کنایه و حتی بذله‌گویی کشیده شد.


مشاجره قاضی و وكيل 

«آقای رئیس، آقای رئیس نوبت من است! نوبت من است. نمی‌گذارند من حرف بزنم!»  نادر قاضی پور با تکرار این حرف‌ها فریاد هم می‌زد. وي خواستار این بود تا تذکرش هرچه سریعتر شنیده شود فريادهايي که با آرامش لاریجانی روبرو شد. وی ازنماینده ارومیه خواست بر روی صندلی خود بنشیند تا نوبتش شود البته قاضی پور از جمله نمایندگانی نیست که بخواهد به همین سادگی ول کن ماجرا باشد.

وی باز هم فریاد می‌زد و دو دستانش را به علامت اعتراض به سمت محمدعلی وکیلی گرفته بود به طوري كه مي خواست مسبب فريادهايش را همه بشناسند. قاضي پور  خطاب به رياست مجلس دوباره فرياد زد و گفت: وکیلی نمی‌گذارد تا تذکرم شنیده شود.

وکیلی هم که از فریادهای این نماینده تعجب می‌کرد یک نگاه به لاریجانی، یک نگاه به مانیتور جلوی خودش و یک نگاه به قاضی پور انداخت و در ادامه تسلیم شد. وی به قاضی پور گفت: آقای قاضی پور الان نوبت شما می‌شود... الان! الان! 


دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!

دعواي ناظرين!

اما این پایان تریبون باز جلسه علنی امروز نبود و در ادامه نماینده‌ای که فرصت را برای اعتراض به نحوه انتخابات ناظرين در شورای عالی بیمه در کمیسیون اقتصادی مناسب می‌دید کنایه خود را در قالب تذکری به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس انداخت.

اسدالله عباسی در ادامه گفت: من برای انتخاب ناظر در شورای عالی بیمه در کمیسیون اقتصادی ثبت نام کردم ولی این کمیسیون حتی بنده را برای توضیح تجربیاتم دعوت نکردند. برخی رؤسای کمیسیون‌ها آیین  نامه داخلی مجلس را رعایت نمی‌کنند.

این اظهارات که آتشی به جان پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس انداخته بود وی را آماده پرونده‌سازی کرد تا پس از چند نطق بعد از عباسی جوابی درخور موضوع به وی بدهد.

در ادامه پور ابراهیمی که قصد داشت حرف پایانی را در این موضوع بزند در واکنش به تذکر عباسي گفت: ما طبق ظوابط از دوستانمان براي انتخابات ناظرين در شوراي عالي بيمه ثبت نام كرده ايم و سند اين موضوع در حال حاضر در دست بنده است.

اما این پایان مشاجره این دو نماینده در مجلس نبود و  ديگر عباسی ول کن ماجرا نبود.

وی در تذكر ديگري خطاب به پور ابراهیمی گفت: بحثی که ریاست کمیسیون اقتصادی درباره آن توضیح دادند برخلاف واقع است.

عباسی همچنین ادامه داد: مجددا می‌گویم که در زمان رأی گیری برای انتخاب ناظر در کمیسیون به هیچ وجه برای نمایندگان فراخوانی ارسال نشد. ما همه سوگند یاد کرده‌ایم که مر قانون را رعایت کنیم. چطور می‌شود 4 نفر داوطلب این موضوع باشند اما 2 نفر معرفی شوند.

وی در ادامه با فریادهایی گفت: کجای آیین‌نامه گفته است که رئیس کمیسیون اقتصادی می‌تواند به میل خود عمل کند.

با این حال در حالی مشاجره عباسی و پور ابراهیمی داغ و داغ‌تر می‌شد که پور ابراهیمی حتی به اصرار نایب رئیس مجلس از پاسخ دهی به عباسی کناره گیری نکرد.

پور ابراهیمی در ادامه گفت: این مسئله چندمين بار است که از صبح در مجلس مطرح می‌شود که باید بنده بگویم ما طبق برنامه زمانبندی کمیسیون، دوستان را برای انتخاب عضو ناظر در شورای عالی بیمه دعوت کردیم و تاریخ مقرر برای برگزاری این جلسه را از طریق دستور کار کمیسیون به اطلاع دوستان رساندیم بنابراین باید بگویم ما در هیچ کجای آیین‌نامه چیزی مبنی بر این نداریم که گفته باشد کسی که می‌خواهد عضو ناظر در دستگاهی شود حتما کمیسیون مربوطه باید برای آن دعوت نامه بفرستد.

البته این اظهارات پور ابراهیمی بازهم آتشی به جان عباسی انداخت تا بخواهد پاسخی درخور وی به او بدهد ، اما وی که با فریادهایی به سمت هیئت رئیسه مجلس قدم برمي‌داشت بازهم با واکنش نایب رئیس مجلس مواجه شد تا اینکه آتش این مشاجره به نوعی فروکش کرد.


دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!

جالي خالي معاونين ! وقتي قاضي‌پور عصباني مي‌شود

پس از پایان این مشاجره بالاخره نوبت به قاضی پور رسید وی که آماده بود چند تذکر و اخطار بدهد ابتدا از بدهکاری دولت به گندم کاران شروع کرد و در ادامه به موضوع فیش‌های حقوقی رسید اما همگی این‌ موارد باعث نشد تا وی به صندلی خالی معاونین دولت گير ندهد.

قاضی پور که از حضور معاونان پارلمانی دولت در جایگاه مجلس به شدت ناراحت بود در پايان تذكر خود  از جای خود برخواست و با فریادهایی بلند گفت: آقای رئیس معاونان پارلمانی کجا هستند چرا پشت صندلی خود نیستند! این معاونان باید در صحن باشند!

اما در ادامه لاریجانی پاسخ قاطعی به وی داد و گفت: معاونین پارلمانی در مواردی که جلسه صحن مربوط به آنها باشد باید در جلسه شرکت کنند در غیر اینصورت نیازی به حضور آنها در صحن نیست. 

دفاع از روحاني به سبك رئيس 

مذاکرات صحن اما گذشت و گذشت تا اینکه یک عضو فراکسیون امید از تریبون‌های رسمی انتقاد کرد.

محمود صادقی که توهین به رئیس جمهور را از تریبون‌های رسمی تأسف‌بار می‌دانست گفت: انتظار داریم ریاست مجلس در نطقشان به این موضوع اشاره کنند چرا که ما باید در موضوع هسته‌ای یکپارچه عمل کنیم. 

علی لاریجانی هم در ادامه به سبك خود به اين موضوع واکنش داد.ي گفت: بنده این تذکر را وارد می‌دانم، ما در شرایط فعلی کشور نیازمند وفاق ملی هستیم مخصوصا بکارگیری برخی از عبارات نسنجیده به مقامات رسمی کشور علی‌الخصوص رئیس جمهور کار نادرستی است.

البته اين موضوع مورد توجه ساير نمايندگان هم قرار گرفت و  محبي نيا، نماينده مردم مياندوآب در بخشي از نطق خود به اين موضوع اشاره كرد. وي گفت: كساني كه با زبان وهن درباره رئيس جمهور صحبت مي كنند بي عقل هستند!

دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!


پای احمدي نژاد در تذکرات مجلس 

حواشي صحن اما در حالي ادامه داشت كه موضوع پرونده‌هاي احمدي‌نژاد هم به ميان آمد.

كواكبيان كه از صبح منتظر ارائه تذكر خود در صحن بود به مفتوح ماندن پرونده‌های قضایی احمدی نژاد پرداخت. شخصيتی كه چه باشد چه نباشد يك پايش در گود مذاكرات است.

كواكبيان گفت: اکنون مدت‌هاست پرونده‌هایی از رئیس جمهور سابق در قوه قضاییه مفتوح است و سخنگوی قوه قضاییه هر بار مي گويد كه اين پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

وی همچنين ادامه داد: قوه قضاییه اگر بخواهد می‌تواند موضوعی را سریع رسیدگی کرده و حکم دهد اما سه سال از برخی پرونده‌های احمدی نژاد می‌گذرد و قوه قضاییه هیچ جوابی برای افکار عمومی ندارد.

پاي احمدي نژاد در حالي امروز به مذاكرات صحن باز شد كه لاريجاني درباره اين تذكر به كواكبيان واكنش نشان داد. وی گفت: اخطار باید به عملکرد هیئت رئیسه باشد و این موضوع که شما مطرح کردید مربوط نیست و تنها بخشی از این اخطار مربوط به کمیسیون اصل نود بوده و بخش دیگر مربوط به مجلس.

در ادامه كواكبيان با لاريجاني شوخي هم كرد.

وي كه در ادامه تذكر ديگري هم داد و گفت : بنده بیش از 2 ماه پیش از وزیر کشور سوالی در مورد بحث پدیده شاندیز داشتم و حتی در کمیسیون امنیت ملی نیز سه بار به وزیر تذکر دادم اما سوال بنده متأسفانه هنوز در دستور قرار نگرفته است. 

كواكبيان خطاب به لاريجانی به شوخی گفت: گویا میزان ارادت شما به بنده کم شده است.

بعد از این سخنان لاریجانی هم كه هميشه در آستينش حرفی برای گفتن دارد به شوخي پاسخي به كواكبيان داد . وي گفت: ازکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می خواهيم به این موضوع رسیدگی کند تا ارادت ما به آقای كواكبيان ثابت شود. 

دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!

وقتی مطهری فارسی را پاس داشت!

حواشی صحن دست بردار جلسه علنی امروز مجلس نبود و اينبار مطهری دستی برآن داشت.

وی كه پس از تذكر اديانی راد درباره قراردادهای نفتی، صحبت می كرد. از صحبت های اديانی يك غلط گرفت.

مطهری خطاب به اين نماينده گفت: اقای ادیانی! از کلمات بیگانه در مجلس استفاده نکنید. شما در اظهاراتتان از واژه لاين استفاده كرديد كه نبايد از كلمه بيگانه در مذاكرات صحن استفاده كرد.

اما رفته رفته از حواشی صحن علنی امروز مجلس کاسته شد تا اینکه هیئت ریئسه به تذکرات شفاهی پرداخت و نهایتا زنگ جلسه علنی مجلس اينبار به دست علی مطهری نواخته شد.

دفاع از «روحاني» به سبك «لاريجاني»/ تريبون‌ها براي كي به صدا درمي‌آيند!/ هميشه پاي احمدي‌ن‍ژاد در ميان است!/ غلط ديكته مطهري!
انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان