۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عارف; از روحانی عبور نخواهیم کرد/ فعلا موضع فراکسیون امید استیضاح نیست
کد خبر: ۲۱۳۷۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عارف; از روحانی عبور نخواهیم کرد/ فعلا موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

رئیس فراکسیون امید درباره بحث عبور از روحانی گفت: هر کس آن را مطرح کرده خودش جواب دهد اما ما در ادامه مسیر سال ۹۲ خود نه تنها از روحانی بلکه از هیچیک از علاقمندان به انقلاب عبور نخواهیم کرد.

عارف; از روحانی عبور نخواهیم کرد/ فعلا موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 24 مرداد پس از صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که نظر وی را درباره توهین به رئیس‌جمهور پرسیده بود، گفت: حرمت همه افراد را باید رعایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حکومتی ارزشی و اسلامی کار می‌کنیم، اظهار داشت:‌ در عین حال در این حکومت قانون حاکم است و اگر این روند ادامه یابد وظیفه دادستانی است که برخورد کند.

عارف در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث عبور از روحانی،‌ گفت: باید از هر کسی که این موضوع را مطرح کرده است بپرسید تا خودش جواب دهد اما ما مسیری را که از سال 92 شروع کرده ایم با جدیت ادامه می‌‌‌دهیم و بنابراین در این مسیر نه تنها از روحانی بلکه از هیچ یک از علاقمندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رفع حصر، اظهار داشت: این موضوع جزء وعده های رئیس‌جمهور بوده و امیدواریم در یک فضای خوب حل شود.

رئیس فراکسیون امید درباره جلسه فراکسیون امید با شورای سیاست‌‌گذاری اصلاحات گفت:‌ فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و حامیان دولت است و در این راستا جلسه‌ای میان هیأت رئیسه فراکسیون امید با هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاحات گذاشتیم تا هم‌فکری صورت گیرد به ویژه که شورای سیاست‌گذاری اصلاحات می‌خواست ساختار خود را بازنگری کند و در نظر داشت اگر فراکسیون امید نظری درباره بازنگری و تجدیدنظر در ترکیب و شرح وظایف شورا دارد مطرح کند. 

وی با ذکر این نکته که این جلسات تا انتخابات سال 96 ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: الان صرفا فعالیت و برنامه‌های شورا را آسیب‌شناسی کرده‌آیم و امیدواریم ظرف هفته های آینده چگونگی حضورمان در انتخابات مشخص شود.

عارف در پاسخ به سوالی درباره حرکت‌های موازی در درون جریان اصلاحات با شورای سیاست‌گذاری اصلاحات گفت: حرکات موازی صورت نمی‌‌گیرد و هر حزب و تشکلی باید فعالیت کند که به نظرم کار خوبی است اما بر اساس تجربه سال 92 به محض تشکیل شورای سیاست‌گذاری تمام فعالیت‌ها در چارچوب فعالیت‌های شورا قرار می‌گیرد.

وی درباره لغو مجوز برگزاری برخی کنسرت‌ها در کشور تصریح کرد‌: انتظار می‌رود قانون رعایت شود و حتی اگر قانونی بر خلاف سلیقه ماست اگر خوب عمل شود به نفع کشور است و اگر همه مقید به اجرای قانون باشند این مسائل هر روز کمرنگ‌تر می‌شوند.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی درباره موضع این فراکسیون در قبال استیضاح علی‌‌اصغر فانی رئیس آموزش و پروش از جلسه فردای فراکسیون متبوعش با فانی با هدف در جریان قرار گرفتن نسبت به تلاش ها و برنامه‌های وی خبر داد و گفت: امروز فراکسیون امید کمیته‌ای تشکیل داد تا محورهای صحبت با آقای فانی را مشخص کند و امیدواریم فردا با ایشان به نتیجه خوبی برسیم چرا که فعلا موضع فراکسیون امید موضع استیضاح نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: معتقدم باید بر اساس تفاهم با دولت به نتیجه برسیم و اگر لازم باشد دولت ترمیم کابینه را دنبال کند که هنوز موضع رسمی دولت را در این زمینه نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان