۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تب مدلینگ در مزون های برخط
کد خبر: ۲۱۳۴۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

سرمایه گذاری دشمن از طریق جاذبه های جنسی ومالی؛

تب مدلینگ در مزون های برخط

این روزها بازار فروشگاه های اینترنتی حسابی داغ است و اگر سری به مزون های برخط در شبکه های اجتماعی بزنید با تصاویر خانم های جوانی روبرو می شوید که هر چه می خواهند می پوشند و می فروشند.

تب مدلینگ در مزون های برخط
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، واژه مدل به معنای فردی است که شغلش نمایش نوعی تمثال از فرم فیزیکی بدن انسان در حیطه هنر، تجارت و طراحی البسه است و از اواخر دهه شصت میلادی بود که صنعت مدلینگ در کشورهای غربی با جذب جوان های خوش تیپ، آنها را به عنوان مانکن های جان دار بکار گرفت. 
 
چند سالی هست که پای صنعت مدلینگ به ایران هم باز شده است و برخی دختران جوان به لطف تبلیغات برندهای خارجی ارابه های این صنعت را در کشور ما به حرکت درآورده اند و پاتوق اصلی شان هم کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی است. 
 
مزون هایی که در فضای مجازی فعال هستند و انواع لباس های نامتعارف را بر تن خانم ها می پوشانند و بعد هم با انتشار عکس در صفحات خود، به راحتی لباس ها را بصورت اینترنتی و برخط به فروش می گذارند. 
 
هر چند که اغلب این فروشگاه های برخط دارای شماره تلفن های ثابت و نشانی هستند اما مسئولان اتحادیه پوشاک معتقدند که دسترسی و کنترل آنها کار دشواری است. 
 
حسن یعقوبی مدیر واحد بازرسی اتحادیه پوشاک گفت: اغلب این لباس ها در تولیدی های زیرزمینی و یا واحد های مسکونی طراحی و عرضه می شوند که با توجه به تعداد اندک نیروهای ما برای نظارت، امکان کشف و کنترل تمام این مراکز وجود ندارد. 
 
مدل های این مزون های برخط با تبلیغ لباس های نامتعارف و طرح های خارجی، جوان ها را تشویق به پوشش های نامناسب در سطح جامعه می کنند و حرمت حجاب را در شبکه های اجتماعی می شکنند. 
 
فضای مجازی در ایران سکان داران زیادی دارد اما برای برخورد با نوع محصولاتی که در سایت ها یا شبکه های اجتماعی بفروش می رسد، انتظار می رود کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و پلیس فتا آستین بالا بزنند. 
 
موضوع فقط جولان مدل ها در دنیای مجازی نیست چراکه به تبعیت از آنها، برخی کاربران هم که رویای مدلینگ دارند با پوشش های نامناسب از خود عکس می گیرند و بر روی دیوارهای فضای مجازی قاب می کنند. 
 
باز شدن دو پرونده عنکبوت یک و عنکبوت دو در دادسرای جرائم رایانه‌ای شاید مهمترین اقدام نظارتی در حوزه ترویج مدلینگ در فضای مجازی طی دو سال اخیر باشد که دادستان تهران اردیبهشت امسال آن را رسانه ای کرد. 
 
عباس جعفری دولت آبادی با اشاره به آسیب‌ های فضای مجازی بر ضرورت مقابله با این آسیب‌ها گفت: دشمن تلاش می‌کند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کند و علاوه بر این بتواند در افکار جوانان نفوذ کند و برای آینده‌های دور نقشه‌های خود را پیش بینی کند، بنابراین یکی از راهکارهای جدی در این زمینه مبارزه با تهدیدهایی است که در حوزه فضای مجازی رخ می‌دهد. 
 
به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران ؛ دشمن از دو طریق جاذبه‌های جنسی و جاذبه‌های مالی برای ترغیب و تشویق درآمدهای نامشروع در این فضا سرمایه گذاری می‌کند تا نسلی بی اراده پرورش دهد. 
 
دولت آبادی افزود : فضای مجازی به یک بستر فعالیت جدی تبدیل شده است و اگر ما این تهدید را به فرصت تبدیل نکنیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.   
 
انتشار تصاویر نیمه برهنه افراد در صفحات رنگارنگ شبکه های اجتماعی، به مرور زمان باعث عادی سازی فرهنگ برهنگی در جامعه می شود، فرهنگی که با ارزش های ایرانی اسلامی ما سازگار نیست اما وقتی مسئولان ذیربط آفلاین باشند، تهاجم آنلاین (برخط) آن را بر ما تحمیل خواهد کرد.
انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان