۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سلیمی; مجلس در جریان قراردادهای نفتی و خرید ایرباس نیست/ لاریجانی; قراردادهای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی نیازمند تصویب مجلس نیست
کد خبر: ۲۱۲۶۹۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سلیمی; مجلس در جریان قراردادهای نفتی و خرید ایرباس نیست/ لاریجانی; قراردادهای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی نیازمند تصویب مجلس نیست

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار سلیمی که نسبت به عدم بررسی قراردادهای نفتی و خرید ایرباس در پارلمان منتقد بود، گفت: طبق تفسیر شورای نگهبان، قراردادهای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی احتیاجی به تصویب مجلس ندارند.

سلیمی; مجلس در جریان قراردادهای نفتی و خرید ایرباس نیست/ لاریجانی; قراردادهای بین شرکت‌های ایرانی و خارجی نیازمند تصویب مجلس نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه پارلمان) در اخطاری با استناد به اصل 77 قانون اساسی،‌اظهار داشت: طبق این اصل همه قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: درمورد قراردادهای نفتی و همچنین خرید ایرباس و بسیاری از موارد دیگر، جزئیات مساله در مجلس بررسی نشد و جزئیات این قراردادها به صورت شفاف در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

سلیمی همچنین گفت: خواهش بنده این است که هیات رئیسه محترم در این رابطه اطلاعات بیشتری را اخذ کرده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد تا این قراردادها به تصویب مجلس برسد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار سلیمی توضیح داد: تشخیص شما از ضرورت تصویب قراردادهای نفتی در مجلس، مورد تایید شورای نگهبان نیست و این شورا آن را تایید نمی‌کند.

وی همچنین گفت: در مواردی که دولت قراردادی را با دولت‌های دیگر ببندد، باید به تصویب مجلس برسد اما درباره قرارداد بین شرکت‌ها، شورای نگهبان سال‌ها پیش در این زمینه تفسیر کرده که نیازی به مصوبه مجلس وجود ندارد.

رئیس مجلس با طرح این سوال که مگر همه قراردادهای نفتی که فروش نفت دارند، به مجلس ارسال شود؟ گفت: در زمانی مجلس اول، در این رابطه از شورای نگهبان تفسیر خواسته شد و شورای نگهبان هم تفسیر خود را اعلام کرد مبنی بر اینکه اگر قراردادی بین شرکت‌های ایران و شرکت‌های خارجی منعقد شود، احتیاجی به تصویب مجلس ندارد هرچند اطلاع نمایندگان مجلس از قراردادها لازم است و این موضوع در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان