۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جزئیاتی از تخلفات حسین فریدون در تحصیل غیرقانونی در مقطع دکتری/ عدم حضور برادر رئیس‌جمهور در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی
کد خبر: ۲۱۱۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

ساتید بسیجی دانشگاه شهید بهشتی مطرح کردند:

جزئیاتی از تخلفات حسین فریدون در تحصیل غیرقانونی در مقطع دکتری/ عدم حضور برادر رئیس‌جمهور در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی

با توجه به تخلفاتی که صورت گرفته از دستگاه‌های نظارتی از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ دیوان محاسبات کشور و ... درخواست می‌شود به این پرونده ورود نموده و ضمن جلوگیری از تحصیل نامبرده و بازگرداندن هزینه تحصیل ایشان به بیت‌المال با تمامی عواملی که در این پذیرش غیرقانونی مشارکت داشته‌اند، برخورد قانونی گردد.

جزئیاتی از تخلفات حسین فریدون در تحصیل غیرقانونی در مقطع دکتری/ عدم حضور برادر رئیس‌جمهور در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی طی بیانیه‌ای از مراجع نظارتی خواست ضمن برخورد با رانت تحصیلی برادرِ رئیس‌جمهور، مانع ادامه تحصیل غیرقانونی وی شوند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

همان‌گونه که در رسانه‌ها منعکس گردیده، متاسفانه برادر رئیس‌جمهور و دستیار عالی ایشان از سال 1393 به صورت غیرقانونی اقدام به تحصیل در مقطع دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی نموده‌اند.

درخصوص این اقدام سوالات و نکاتی وجود دارد که هم نیاز به شفاف‌سازی داشته و هم بایستی از سوی مسئولین ذیربط پیگیری شود:

1) درخصوص قبولی آقای حسین فریدون در مقطع دکتری سازمان سنجش در ابتدا اعلام نمود "با توجه به موارد مذکور و به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود که نامبرده طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان در دانشگاه شهید بهشتی را با توجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب در دانشگاه گیلان می‌کند.

سازمان سنجش نیز نسبت به اعلام دارا بودن حدنصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی اقدام می‌کند و هیچ‌گونه معرفی رسمی درخصوص وی برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در پردیس دانشگاهی صورت نمی‌پذیرد.

اعلام می‌شود با توجه به سهمیه ایثارگری و وضعیت علمی نامبرده آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه‌متمرکز استفاده کند و وی اگر حداقل شرایط و ضوابط آن دانشگاه را کسب کند و از مرحله مصاحبه و ارزیابی علمی قبول شود این سازمان با پذیرش نامبرده موافق است.

(این اجازه عمومیت داشته و همه دانشگاه‌های پذیرنده پردیس به توجه به کمی اقبال داوطلبان می‌توانند جهت پذیرش از نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز استفاده کنند).

با مصاحبه‌های مدیرگروه فعلی و سابق گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان با خبرگزاری ‌های رسمی کشور، خلاف واقع بودن این مطالب آشکار گردیده است؛ اکنون سوال این است که آیا به صرف شرکت در آزمون و قرار گرفتن لیست پذیرش اولیه آن هم چندید برابر ظرفیت آیا می‌توان وارد دوره دکتری گردید؟ آیا برای قبولی نیاز به مصاحبه نمی‌باشد؟ لازم است به اطلاع مسئولین محترم سازمان سنجش رسانده شود که داوطلب هنگامی پذیرفته شده و دانشجوی دکتری دانشگاهی تلقی می‌گردد که در مصاحبه شرکت نموده و قبول شود که بنا بر مصاحبه‌های مدیران گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان در خصوص این فرد این اقدام صورت نگرفته است، البته بنا بر شنیده‌ها مسئولین مصاحبه‌کننده در دانشگاه گیلان به علت مصاحبه تحت فشار قرار گرفته‌اند که لازم است در این خصوص نیز تجدیدنظر گردد.

2) چطور فردی که به مصاحبه نرفته و دانشجو نشده با استفاده از سهمیه ایثارگران اقدام به انتقال به دانشگاهی دیگر می‌نماید؟ برای استفاده از سهمیه ایثارگران بایستی پرونده ایثارگری تشکیل داده و سپس فرآیند آن را طی نمود؛ این در حالی است که بنا بر مصاحبه مشاور محترم رئیس دانشگاه شهید بهشتی در امور ایثارگران آقای حسین فریدون پرونده ایثارگری تشکیل نداده است، ضمنا آیا در مقطع دکتری انتقال برای همه دانشجویان ممکن است یا به علت خاص بودن ایشان(برادر و دستیار رئیس‌جمهور) این امکان نیز صرفا به خاطر ایشان فراهم گردیده است؟ و نکته آخر این است که انتقال مخصوص دانشجویان می باشد. مگر ایشان اساسا دانشجو شده بودند؟!

3) بنا بر اطلاعات موثق، گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی در مرتبه اول که سازمان سنجش ایشان را معرفی می‌نمایند طی صورتجلسه‌ای بالاتفاق آراء ایشان را نپذیرفته‌اند. چگونه است که سازمان سنجش مجددا متن نامه خود را تغییر داده و با متن جدیدی ایشان را معرفی می‌نمایند؟

4) براساس اظهارات اساتید محترم گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی ایشان نه در آزمون کتبی شرکت نموده و نه به مصاحبه شفاهی آمده؛ در کدام قانون آمده که فردی بدون شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفایی می‌تواند دانشجوی دوره دکتری آن هم در یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور گردد؟ آیا این امکان صرفا برای برادر رئیس‌جمهور فراهم است؟

5)با توجه به جمیع مطالب ذکر شده و تخلفاتی که صورت گرفته از دستگاه‌های نظارتی از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ دیوان محاسبات کشور و ... درخواست می‌شود به این پرونده ورود نموده و ضمن جلوگیری از تحصیل نامبرده و بازگرداندن هزینه تحصیل ایشان به بیت‌المال با تمامی عواملی که در این پذیرش غیرقانونی مشارکت داشته‌اند، برخورد قانونی گردد.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان