۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تجربه برجام نشان داد مذاکره با آمریکا جز خسارت دستاوردی ندارد/ زمین‌خوارانی که باماده و تبصره به دنبال ساکت‌کردن مردم هستند با وجدان خود چه می‌کنند؟
کد خبر: ۲۱۱۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۵ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

تجربه برجام نشان داد مذاکره با آمریکا جز خسارت دستاوردی ندارد/ زمین‌خوارانی که باماده و تبصره به دنبال ساکت‌کردن مردم هستند با وجدان خود چه می‌کنند؟

حجت الاسلام قابل بیان کرد: از افرادی که در این اقدام خلاف قانون شرکت دارند سوال می‌کنم شاید با ماده و تبصره و توجیه و امثال آن توانستید مردم را ساکت کنید اما با وجدان خود چه خواهید کرد؟

تجربه برجام نشان داد مذاکره با آمریکا جز خسارت دستاوردی ندارد/ زمین‌خوارانی که باماده و تبصره به دنبال ساکت‌کردن مردم هستند با وجدان خود چه می‌کنند؟
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجد‌النبی قزوین اظهار کرد: تقوا بهترین سپر و محافظ برای انسان در خلوت و آشکار است،  امام علی (ع) توصیه فرمودند که از خدا بترسید و از انجام معصیت به ویژه در خلوت بپرهیزید و آنگاه که زمینه گناه فراهم می‌شود خدا را در نظر گرفته و از ارتکاب گناه اجتناب کنید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال مبدآ قدرت لایزالی است که در شرایط سخت و حساس که انسان انتظار کمکش را دارد، از وی دستگیری می‌کند.
وی تصریح کرد: شیطان و نفس اماره انسان را به سوی غفلت می‌کشاند که همواره باید مراقب مکر شیطان به خصوص در محفل خلوت بود و از انجام گناه فاصله گرفت.
قابل در ادامه عنوان کرد: هرگز سر نفس لوامه و عقل سلیم و وجدانمان کلاه نگذاریم چرا که شاید در بسیاری از موارد دیگران متوجه برخی جریانات نباشند؛ اما خودمان که متوجه اعمال و رفتارها هستیم.

پرهیز ار برخی رفتارهای دوگانه از سوی مسئولین

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره زمین خواری بیان کرد: در هفته‌های اخیر بحت زمین خواری مطرح است که امام جمعه قزوین نیز در راستای فرمایشات مقام رهبری مبنی بر جلوگیری از اقدامات زمین خواران به وظیفه دینی و انقلابی خویش در این زمینه عمل کردند.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: از افرادی که در این اقدام خلاف قانون شرکت دارند سوال می‌کنم شاید با ماده و تبصره و توجیه و امثال آن توانستید مردم را ساکت کنید اما با وجدان خود چه خواهید کرد؟
وی با اشاره به برخوردهای دوگانه برخی مسئولین در زمینه فیش‌های نجومی گفت: کسانی که به دلیل حقوق نجومی غیرمتعارف از سمت خود کنار رفتند جایگزینی برایشان تعیین شد که سخنگوی دولت در روزهای نخست انتشار این فیش‌های حقوقی از مردم عذرخواهی کرد.
قابل در ادامه افزود: اما در جلسه معارفه همان آقایانی که ماهانه تا 57 میلیون و سالانه 686 میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت کرده و حتی 300 میلیون تومان وام 4 درصدی دریافت کرده بودند از آنها به عنوان افراد نخبه، ذخائر انقلاب و امانت داران بزرگ یاد کردند.
وی تصریح کرد: سوال من این است که اگر این افراد امانت دارد بودند چرا برکنار کردید و اگر مرتکب مفسده‌ای نشدند چرا از مردم عذرخواهی کردید؟
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در شرایطی که برخی افراد وام‌های چند میلیونی با سود 4 درصدی دریافت کردند، جوانانی هستند که برای دریافت وام ازدواج متحمل سختی بسیار شده و مدت‌ها در صف انتظار هستند.

مردم صاحبان اصلی انقلاب بوده و باید در جریان همه مباحث باشند
وی عنوان کرد: مقام رهبری تاکید فرمودند که این حقوق‌های نجومی تجاوز به ارزش‌های انقلاب است از این رو مسئولان مراقب سخنان خود باشند و دوگانه حرف نزنند.
قابل عنوان کرد: عده‌ای بر این باورند که باید از مطرح کردن این مباحث در بین مردم اجتناب کرد و آنها فقط در جریان کمبودها قرار گیرند و در این جا نامحرمند در حالیکه امام راحل فرمودند من یک موی این کوخ نشینان را به هزاران کاخ نشین نمی‌دهم.
وی تاکید کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و ملت این انقلاب را به وجود آورده بنابراین همانگونه که در حماسه 22 بهمن و روز قدس و سایر مناسبت‌ها در صحنه حضور دارند باید از این جریانات نیز مطلع و آگاه شوند.
این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت معصومه(ص) بیان کرد: به احترام این بانوی بزرگوار چنین روزی با عنوان روز دختر نامیده شده است چرا که دختر از نعماتی است که خداوند جلوه لطافت و مهربانی خود را در وجود آنها قرار داده است.

خبرنگاران مراقب القائات برخی افراد دارای گرایش نامطلوب باشند

وی در ادامه گفت: خداوند به سرزمین ایران نظر لطف خاصی داشته است و فرزندان فاطمه(س) این سرزمین را مأمن خود می‌دانستند و آنها در واقع مشعل‌های هدایت و پناهگاهان ما هستند؛ بنابراین هرگاه امکاناتی از سوی خدا نصیب شد به این اماکن زیارتی مشرف شوید که هم زیارت و هم کسب فیض و تقرب الی الله است.
امام جمعه قزوین با اشاره به قضیه برجام بیان کرد: آمریکا در قضیه برجام نیز برخورد مستکبرانه‌ای دارد و مقام رهبری فرمودند که برجام تقریبا هیچ دستاوردی برای مردم نداشته است و بدعهدی آمریکا بار دیگر مشخص شد و تجربه برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا جز خسارت اثر دیگری ندارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در مقابل این سخنان می‌گویند که برجام عزت ماست که امیدواریم قدری مراقب باشند و از بیان چنین سخنانی در مقابل کلام رهبری پرهیز کنند.
وی در پایان با اشاره به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگارانی که حقایق را برای مردم بیان می‌کنند خدمت بزرگی را انجام می‌دهند و باید مراقب باشند تحت تاثیر القائات برخی افراد دارای گرایش نامطلوب قرار نگیرند و به رسالت و وظیفه مهم این حرفه که امانت داری است، عمل کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان