۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر کشتار مسلمانان کشمیر جایز نیست
کد خبر: ۲۱۰۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۱ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر کشتار مسلمانان کشمیر جایز نیست

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه سازمان ملل نه تنها کشتار مردم کشمیر بلکه همه مظلومان جهان را نادیده می‌گیرد، گفت: سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر کشتار مسلمانان کشمیر جایز نیست.

سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر کشتار مسلمانان کشمیر جایز نیست
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین درباره سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان مظلوم کشمیر اظهار کرد: وقتی نظام بین‌المللی، خود بر پایه ظلم استوار شده است چگونه می‌توان انتظار حمایت این سازمان از مردم ظلم‌دیده کشمیر را داشت.
وی با بیان اینکه سازمان ملل نه تنها کشتار مردم کشمیر بلکه همه مظلومان جهان را نادیده می‌گیرد، افزود: حق وتو که برخی از اعضای سازمان ملل دارند، یکی دیگر از ظلم‌های روشن و غیر قابل انکار این سازمان است.
عباسی با اشاره به اینکه حق وتو از دیدگاه اسلام پذیرفته نیست، اضافه کرد: حق وتو به عنوان ابزار انحصاری برای چند کشور عضو دائم شورای امنیت است که به وسیله آن خواسته‌های ظالمانه خود را به سایرین تحمیل می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: علاوه‌ بر این نظام‌های بین‌المللی خود را مدیون نظام سلطه آمریکا و صهیونیستی می‌دانند، در حقیقت با موافقت آنها سر کارآمده‌اند.

ایستادگی تنها روش مقابله با زورگویی‌های دولت‌های ظالم است

این مسئول اذعان کرد: اگر جایی موضوعی به عنوان حقوق بشر مطرح است آن تفسیری است که خود این نظام‌های سلطه از حقوق بشر دارند و همان گونه که به نفع‌شان باشد، عمل می‌کنند.
وی تصریح کرد: بنابراین توقعی از این سازمان‌ها نیست که بخواهند از حقوق مردم کشمیر دفاع کنند، بنابراین ایستادگی تنها روش مقابله با زورگویی‌های دولت‌های ظالم است؛ یعنی مردم دولت‌های خود را مجبور به محکوم کردن ظلم و موضع‌گیری در برابر آن‌‎ها کنند.
عباسی با اشاره به وظیفه دیگر کشورهای مسلمان از جمله ایران، گفت: بخشی از وظایف مربوط به مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید قاطع تصمیم بگیرند و روابطشان را با کسانی که این ظلم را بر کشمیر تحمیل کرده‌اند به حداقل برسانند.
مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه گفت: اگر امکان شکایت در سازمان‌های بین المللی وجود دارد، مسئولین باید به نمایندگی از ملت ایران اعتراضات خود را ارائه کنند.
وی در پایان عنوان کرد: ملت ایران هم باید اعتراض کنند و اگر زمینه بیان اعتراض و راهپیمایی برای محکوم کردن این ظلم وجود دارد به میدان بیایند و اصحاب رسانه و قلم در نشریات و فضای مجازی کشتار مردم مظلوم کشمیر را ترسیم کرده و آن را محکوم کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان