۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نحوه ثبت نام زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین امسال
کد خبر: ۲۰۹۷۳۶ نویسنده: علیرضا کلانتری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با رئیس حج و زیارت استان قزوین تشریح شد

نحوه ثبت نام زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین امسال

علیرضا کلانتری نحوه ثبت نام زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین امسال را تشریح کرد.

نحوه ثبت نام  زائران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین امسال
علیرضا کلانتری، رئیس حج و زیارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین،  درباره نحوه ثبت نام و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: مسئولیت اعزام، ثبت نام و تبلیغات فرهنگی پیاده روی اربعین بر عهده سازمان حج و زیارت و بیت مقام معظم رهبری است.

شرکت در پیاده‌روی اربعین تنها از طریق ثبت نام در سامانه سماح
وی افزود: زائرین می‌توانند از تاریخ شانزدهم مردادماه از طریق سامانه سماح به آدرس  https://samah.haj.ir/ برای شرکت در حرکت عظیم اربعین اقدام به پیش‌ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

این مسئول اضافه کرد: علاقمندان پس از ثبت نام در سامانه با مراجعه به 26 دفتر زیارتی مجاز که آدرس آن در سایت حج و زیارت استان درج شده است، می‌توانند با تحویل مدارک ثبت نام خود راقطعی کنند.

کلانتری با بیان اینکه پایان ثبت نام در این حرکت فرهنگی عظیم تا اول آبان ماه است، ادامه داد: امسال تنها راه شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام در سامانه سماح است، افرادی که در سامانه سما ثبت نام نکرده باشند، اجازه عبور از مرز را نداشته و برگردانده خواهند شد.

امسال از زائرین به جای دلار، ریال دریافت می‌شود
وی اعلام کرد: با توجه به تمهیدات اندیشه شده امسال از زائرین ریال و ارز دولتی دریافت می‌شود و از تاریخ شانزدهم مرداد نیز گذرنامه‌های افراد به صورت جمعی و انفرادی از سوی دفاتر مسافرتی صادر خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان قزوین با اشاره به قابلیت‌های سامانه سماح، تصریح کرد: پرداخت آنلاین هزینه‌ها، انتخاب هلال احمر و بیمه، انتخاب پارکینک داخل مرز برای خودروها، اعلام مفقودی اشیا و اطلاع رسانی مفقودی افراد در سامانه سماح از جمله امکاناتی است که در سال جاری برای رفاه حال زائرین در نظر گرفته شده است.

توصیه می‌کنیم زائرین به صورت گروهی حرکت کنند
کلانتری با بیان اینکه هزینه‌های در نظر گرفته شده تا 10 روز آینده مشخص و اعلام می‌شود، اظهارکرد: ثبت نام افراد در کاروان‌های زیارتی اجباری نیست اما توصیه می‌شود زائرین به صورت گروهی و با هیئت‌های مذهبی و کارگزاران زیارانی سفر کنند تا با مشکلات کمتری در طول مسیر مواجه شوند.

وی ادامه داد: همراه داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه برای خروج از مرز ضروری است، امسال شماره‌های تماس سرگروه‌ها گرفته می‌شود و زائرین توجه داشته باشند که فقط تا قبل از واریز مبلغ می‌توانند افراد جدیدی را به گروه خود اضافه کنند.

این مسئول با اشاره به افزایش برنامه‌های فرهنگی در پیاده‌روی اربعین امسال، گفت: قطعا امسال کار فرهنگی وسیع‌تری نسبت به سال‌های گذشته صورت خواهد گرفت و همه تلاش خود را برای اجرای باشکوه این حرکت عظیمی مردمی انجام خواهیم داد.

سال گذشته 16هزار قزوینی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند
کلانتری جمعیت زائرین قزوینی سال گذشته را در مراسم پیاده‌روی اربعین حدود 16 هزار نفر عنوان و اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 25 هزار نفر از استان قزوین در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

وی با اشاره به ساخت دو زائرسرا، بیان کرد: ساخت زائرسرای چزابه به پایان رسیده و حدود 70 درصد از زائرسرای مهران تکمیل شده که تا آغاز حرکت زائران اربعین حسینی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ساخت زائرسرائی با ظرفیت 4 هزار نفر
مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه این زائرسرا مختص همه زائرانی است که از این مرزها عبور می‌کنند، عنوان کرد: توصیه می‌شود زائران قزوینی از مرز مهران عبور کنند، ظرفیت این زائرسرا علاوه بر مراکزی که توسط دستگاه‌های دیگر برای اسکان مسافران در نظرگرفته شده، حدود 4هزار نفر است.

کلانتری خاطرنشان کرد: اجتناب افراد از همراهی با گروه‌های غیرمجاز که در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اند توصیه جدی ما در مراحل ابتدایی به زائرین است.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان