۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روابط بانکی تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود
کد خبر: ۲۰۸۷۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

روابط بانکی تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تهران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط اقتصادی با ایروان قائل نیست، گفت: باید روابط بانکی میان تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود.

روابط بانکی تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار « لئون یولیان» وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان اظهار داشت: ایران و ارمنستان از روابط بسیار خوبی در بخش سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند که این روابط در سالهای اخیر با تبادل هیأت های دو کشور رو به افزایش و تقویت بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سفر وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نقش موثری در تقویت و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور داشته باشد،‌ گفت: باید روابط و مناسبات اقتصادی فیمابین همانند روابط خوب سیاسی و فرهنگی دو کشور ارتقاء پیدا کند.

وی همچنین با تاکید براینکه پس از اجرای برجام انتظار داریم که روابط اقتصادی میان دو کشور از رشد بهتری برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: باید روابط بانکی میان تهران و ایروان هرچه سریعتر از سر گرفته شود و موانع موجود پیش روی توسعه مناسبات اقتصادی از میان برداشته شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به توانمندی شرکت های خصوصی ایرانی در اجرای پروژه های مختلف، بر لزوم فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر شرکت ها و تجار ایرانی در ارمنستان تاکید کرد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان هم در این دیدار با بیان اینکه توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برای ارمنستان برخوردار است، ایران را همسایه ای صمیمی برای ارمنستان توصیف کرد و افزود: ما همواره حسن نیت ایران را در مواجهه با مشکلات مختلف احساس کرده ایم.

وی با اشاره به ملاقات های خود با وزرای نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت کشورمان خاطرنشان کرد: مذاکرات سودمندی با وزرای ایرانی داشته ام و امیدوارم بتوانیم کارهای زیادی در جهت منافع دو کشور انجام دهیم.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان همچنین با بیان اینکه ما از توانمندی و تجربیات شرکت های ایرانی در اجرای پروژه ها مطلع هستیم، گفت: شرایط را برای فعالیت و حضور تجار، بخش خصوصی و شرکتهای ایرانی در ارمنستان فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان