۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شبکه‌های مجازی اعتقادات را کمرنگ کرده است
کد خبر: ۲۰۸۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه:

شبکه‌های مجازی اعتقادات را کمرنگ کرده است

سعید عزیزی گفت: دانش آموزان مراقب خرافات و موضوعات شیطانی باشید و اجازه ندهید دشمنان در فضای مجازی با اعتقادات شما بازی کنند.

شبکه‌های مجازی اعتقادات را کمرنگ کرده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، هشتمین دوره طرح ولایت دانش‌آموزی استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) با حضور سعید عزیزی، استاد دانشگاه و مشاوره خانواده، اساتید دانشگاه و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
سعید عزیزی، استاد دانشگاه و مشاور خانواده با اشاره به مدیریت ذهن و بیان به عنوان عوامل تغییر در نگرش‌ اظهارکرد: تغییر در باورها و اعتقادات دینی عامل افسردگی و عدم نشاط در جامعه است.
وی با بیان اینکه لطافت روح در خانم‌ها علت باورمندتر شدن آن‌ها نسبت به آقایان است، افزود: خانم‌ها در مسائل غیبی، باورها و مسائل یقینی احساسی و باورمندتر از آقایان هستند در حالی‎که سیستم وجودی آقایان منطق‌گرا است.
این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش خرافات در زندگی مردم ابراز کرد: مراقب خرافات و موضوعات شیطانی باشید و اجازه ندهید دشمنان در فضای مجازی با اعتقادات شما بازی کنند.
کارشناس مسائل فرهنگی با  تاکید بر تربیت صحیح فرزندان در جهت آموزه‌های دین اسلام گفت: با توجه به ویژگی‌های رفتاری زنان و مردان، حرف مرد در بیان مسائل احکام دینی یازده برابر موثرتر از حرف زن  است بنابراین آقایان باید توجه ویژه‌ای به این مسائل داشته باشند.
وی  با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) «اگر عاشق اهل بیت هستید مدیون مادر خود هستید» اذعان داشت: بسیاری از مشکلات در دوران تشکیل نطفه، بارداری و شیردهی رخ می‌‌دهد که مادران باید در این دوران مراقب حرکات خود باشند. 
عزیزی با بیان اینکه  نقطه ضعف مردان از لحاظ روان‌شناسی در چشم و زبان است، تشریح کرد: زنان درگوش و دهان دارای نقاط ضعف هستند و بسیاری از بی حیایی‌ها و بی حجابی‌ها از همین اعضاء سر می‌زند.
این استاد با توضیح بحث بازتاب نگاه‌ها و چشم زخم بیان کرد: خانم‌ها مراقب نگاه آقایان چشم چران باشند چراکه القاء انرژی‌های منفی ذهن از طریق چشم قابل انتقال و تاثیر گذار است.
کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: رفتار خانم ها و آقایان از حیا و عفت درونی و حجاب بیرونی سرچشمه می گیرد.
عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: باورها از طریق چشم و گوش در انسان ها نهادینه می شود؛ گوش کردن به موسیقی در باورها اثر می‌گذارد پس نباید اجازه دهیم باورها و اعتقادات اصیل ما تغییر کند چراکه با تغییر باورها دیگر چیزی برای انسان باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان