۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو زمین‌خواری هفت سنگان باشند
کد خبر: ۲۰۸۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر حزب موتلفه قزوین:

مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو زمین‌خواری هفت سنگان باشند

محمدحسین شفیعی‌ها با اشاره به ابهامات موجود در پرونده زمین‌های منطقه هفت سنگان گفت: مسائل مبهم و نا آشکار زیادی در این پرونده وجود دارد که مسئولین مرتبط و دستگاه‌هایی اجرایی باید پاسخ‌گو باشند.

مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو زمین‌خواری هفت سنگان باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین ظهرامروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر این حزب با اشاره به موضوع زمین خواری اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی از سخنان اخیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در باب مسئله‌ی زمین خواری در استان حمایت و روشنگری می‌کند.

وی گفت: موضوع زمین دراستان قزوین به دلیل شرایط جغرافیایی و همچنین وجود دشت حاصلخیز کشاورزی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین با اشاره به موضوع زمین خواری درمنطقه هفت‌سنگان ابراز کرد: 98 قطعه از اراضی درجه یک کشاورزی این منطقه در یک فرایند مبهم و نامعلوم به عده‌ای محدود با شرایط خاص واگذار شده و مجوز ساخت و ساز به مالکین آن‌ها داده شده است.

شفیعی‌ها در ادامه اضافه کرد: آنچه در این مسئله مهم و سوال برانگیز است چرا با وجود مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی برعدم وجاهت قانونی این زمین‌ها فعالیت‌های پشت پرده برای گرفتن مجوز ساخت و ساز ادامه دارد.

وی با اشاره به ابهامات موجود در این پرونده بیان کرد: مسائل مبهم و نا آشکاری زیادی در این پرونده وجود دارد که مسئولین مرتبط و دستگاه‌هایی اجرایی باید پاسخگو باشند و این موضوعات را برای مردم روشنگری کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: این موضوع جای سوال است که چگونه به 98 قطعه زمین کشاورزی مجوز تغییر کاربری داده شده؟ دستگاه‌های نظارتی در کجای این موضوع قرار دارند؟ آیا شورای شهر برمجوز‌های شهرداری نظارت داشته است؟   

وی با بیان اینکه مالکین این 98 قطعه از مدیران ادارت که برای حل این مسئله پیگیری‌های لازم و جلسات مکرری با حضور مقامات عالی استان صورت گرفته است هستند، تصریح کرد: این سوال از مقامات عالی استان می‌شود آیا تصمیم گیری برای 98 قطعه زمین جزو مسائل بحرانی و فوریتی استان بوده ؟ آیا این زمین‌ها برای افراد نیازمندیست که سرپناهی ندارند؟

شفیعی‌ها با اشاره به اقدامات مسئولین مربوطه اظهار کرد: از نمایندگاه استان به ویژه جناب آقای داود محمدی رئیس کمسیون اصل نود خواستار هستیم که به طور ویژه این پرونده را بررسی کنند و با در نظر گرفتن مطالبات عموم جامعه تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع مردم برسانند.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین با اشاره به راهکار جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی چه درسطح استان و چه در سطح کشورعنوان کرد: داروی جلوگیری از فساد در جامعه برای کاهش مشکلات اقتصادی و حفظ ارزش‌های انقلاب فرهنگی شفافیت در بدنه مسئولان و کاربری‌های آن‌ها است.

وی در ادامه اضافه کرد: شفافیت جلوی رانت اقتصادی و اطلاعاتی را می‌گیرد، اگر بخواهیم این معضلات در سطح جامعه اصلاح شود باید تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی بر شفافیت فعالیت‌های خود تمکین کنند هرچند برخلاف مواضع شخصی شان باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در شفافیت و روشنگری معضلات اجتماعی اذعان کرد: رسانه‌ها، مطبوعات و جراید به عنوان چشم روشن جامعه باید واقعیت‌های موجود در جامعه را به مردم نشان دهند و بدون هیچ حب و بغضی در جهت حمایت از مصالح نظام و منافع مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

علی بهزادی / ۰۴ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

سلام فقط هفت سنگان ؟؟؟/چرا وضعیت اعضا تعاونی فجر آفرینان و جدید فاتحان فجر را رسیدگی نمی کنید ؟؟؟عده ای از افراد کم درآمد و کارگر گول افراد وابسته به سپاه و مسکن و شهرداری را خوردند .که هم نان سپاه و بسیج را دارند بد نام می کنند و هم اینکه اضاء تعاونی را تهدید کرده و اعلام میکنند ما همه جا نفوذ داریم این همه بی عدالتی به این واضحی و روشنی آقایان مسوولان استان کجایند ؟؟نکند که آنها را هم تهدید کرده اند ؟؟؟

مدافع ولایت / ۰۵ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

اقا به وضیعت دریافت زمین زراعی وتبدیل کاربری ان زمان عجم به مسئولین ازجمله ایشان در رشتقون وبحث زمین خواری عبدل اباد بحث اهدای زمین به اعضای هیت مدیره شهرصنعتی البرز بحث تخلف بارز خان فاسدقدرت در ساخت یزیدیه پونک بحت تخلفات وی وپسرش در زمین ها و خودش نابودی باغات اطراف قزوین وتبدیل انها بهع زمین بحث اموال وی
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان