۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چنار‌های شهر صنعتی البرز میزبان پرندگان مهاجر
کد خبر: ۲۰۸۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۴ ساعت: ۲۳:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز خبر داد:

چنار‌های شهر صنعتی البرز میزبان پرندگان مهاجر

سیاوش غیاثوند گفت: بیش از یک صد جفت پرنده آبزی مهاجر بر روی درختان بلند چنار شهر صنعتی البرز لانه سازی کردند.

چنار‌های شهر صنعتی البرز میزبان پرندگان مهاجر
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سیاوش غیاثوند، رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز اظهار کرد: حدود ۱۰۰ جفت اگرت کوچک و پنج جفت گاوچرانک بر روی چنارهای اطراف خیابان های شهر صنعتی البرز لانه سازی کردند.

وی در ادامه افزود: این پرندگان با راندن کلاغ ها لانه  آنها را اشغال کرده و بر روی بعضی درختان بیش از پنج آشیانه توسط آنها تصاحب شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز ابراز کرد: در قلمرو آشیانه این پرندگان هیچ کلاغی حضور ندارد و به محض ورود با شدت رانده شده و حتی کشته می شوند.

غیاثوند تشریح کرد: اگرت کوچک یا همان حواصیل سفید کوچک ۶۰ سانتی متر طول دارد و پرهای آن سفید و منقار سیاه رنگ است، گاوچرانک نیز ۵۰ سانتی متر طول دارد و منقار آن زرد رنگ و پرهای آن سفید رنگ است و در فصل تولید مثل پرهای ناحیه سینه، تاج سر و انتهای پشت بدن به رنگ نخودی مایل به طلایی تغییر می یابد و در علفزار ها و فضای باز همراه با گله های گاو دیده می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: هر دوپرنده از حشرات، نرمتنان، دوزیستان، خزندگان و جوندگان تغذیه می کنند و آشیانه خود را به صورت گروهی و اغلب در کنار سایر گونه های مشابه در نیزار های حاشیه تالاب و یا برروی درختان در خشکی می سازند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان