۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حمایت‌های مالی مقطعی کمکی به چرخه تولید نمی‌کند/ رشد منفی سه درصدی ساخت و ساز در استان
کد خبر: ۲۰۸۱۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین:

حمایت‌های مالی مقطعی کمکی به چرخه تولید نمی‌کند/ رشد منفی سه درصدی ساخت و ساز در استان

علیرضا کشاورز قاسمی با بیان اینکه حمایت‌های مالی مقطعی کمکی به چرخه تولید نمی‌کند، گفت: مساحت ساخت و ساز در استان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ منفی سه درصد رشد داشته است.

حمایت‌های مالی مقطعی کمکی به چرخه تولید نمی‌کند/ رشد منفی سه درصدی ساخت و ساز در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ظهر امروز (یکشنبه) به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن مراسم تجلیل از 55 واحد صنعتی و معدنی استان با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صنعتی-معدنی و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این همایش، گفت: سال جاری سه واحد صنعتی استان در سطح ملی به عنوان بنگاه‌های نمونه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه رفع موانع، افزود: در حدود 650 مصوبه در جهت رفع موانع واحدهای صنعتی اجرایی شده که از این میزان 55 درصد به بانک‌های عامل، 15 درصد تامین اجتماعی، 14 درصد امور مالیاتی و 16 درصد به سایر دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص پیدا می‌کند.

پرداخت بدهی‌های معوقه واحدهای صنعتی تا سال 92
این مسئول به بدهی‌ها معوقه واحدهای صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته تمام بدهی‌های معوقه واحدهای صنعتی تا سال 92 بابت ارزش افزوده پرداخت شده است.

پرزحمت با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران در بخش صنعت، بیان کرد: علاوه بر سرمایه گذاری 150 میلیون یورویی اخیر شرکت هنکل آلمان در قزوین یک هیئت تجاری بلژیکی برای سرمایه گذاری بیش از صد میلیون یورویی وارد قزوین خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به طرح‌های ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: شرکت‌های گلدایران و مس کاتودی طارم 2 مورد از 33 طرح ملی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در قزوین اجرایی می‌شود.

سال گذشته ایران سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه کرده
در ادامه این همایش علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی کارشناسان اقتصادی سال گذشته ایران سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار سال گذشته رشد صنعت منفی دو دهم درصد بوده است؛ بیان این مسائل نافی تلاش‌های مسئولین استانی نیست بلکه این مباحث مشکلات کلانی است که باید حل شود.

کشاورز قاسمی ادامه داد: 34 درصد از واحدهای مشکل‌دار استان تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، 18 درصد قطعات خودرو، 12 درصد نساجی و 11 درصد صنایع غذایی هستند.

رشد منفی سه درصدی ساخت و ساز در قزوین
این مسئول اضافه کرد: مساحت ساخت و ساز در استان در سال 94 نسبت به سال 93 منفی سه درصد رشد داشته و باعث شده تا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی برای فروش تولیدات خود با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات تولیدکنندگان به صورت ریشه‌ای، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید به قدری توانمند باشند تا علاوه بر نداشتن نیاز کمک از سوی دولت بتوانند در بخش اقتصادی کمک ویژه‌ای نیز برای دولت باشند.

حمایت‌های مالی مقطعی کمکی به چرخه تولید نمی‌کند
کشاورز قاسمی ادامه داد: بازار باید به حرکت درآمده و تقاضا افزایش یابد چراکه کمک های مقطعی کمکی به چرخه تولید نخواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین پیشنهادات کارشناسان اصلاح نرخ ارز است؛ در سه سال گذشته دولت با نگاه کنترل تورم تلاش کرده تا ارز را کنترل کند در صورتی که تورم همچنان وجود داشت.

وی افزود: اگر نرخ تورم متناسب با نرخ ارز اصلاح شود علاوه بر افزایش توان رقابتی صادرات، حجم کالای قاچاق نیز کاهش پیدا خواهد مرد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان