۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازیگر زن معروف نالیوود مسلمان شد +عکس
کد خبر: ۲۰۸۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

او شهادتین را گفته است...

بازیگر زن معروف نالیوود مسلمان شد +عکس

لولا آلائو بازیگر نیجریه‌ای به دین اسلام گرویده و در صفحه اینستاگرام خود با سلام اسلامی از طرفدارانش سپاسگزاری کرده است.

بازیگر زن معروف نالیوود مسلمان شد +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ، بازیگر معروف نالیوود نیجریه‌ای لولا آلائو به دین اسلام گروید.

آدپوجو یوسف که گفته می‌شود معلم او باشد،  در صفحه فیس بوک خود نوشت: خدا را شکر! بیایید با من همراه شده و به لولا آلائو تبریک بگوییم. او شهادتین را گفته است. باشد که خداوند درک درست اسلام را به او بیاموزد ، و او را در ایمان جدید خود اسلام پایدار دارد. آمین»

هرچند این هنرپیشه 45 ساله نیجریه‌ای رسما گرویدن به دین اسلام را اعلام نکرده اما تصاویر او با حجاب اسلامی در شبکه‌های اینترنتی منتشر شده و آخرین پست صفحه اینستاگرام او نیز با سلام اسلامی همراه می‌باشد و می‌نویسد: باشد که خداوند در ادامه به شما برکت دهد و آنچه را که قلب‌تان خواستار آن است به شما اعطا کند. ان شاء الله.
 
بازیگر زن معروف نالیوود
 
آلائو نخستین هنرپیشه نالیوودی نیست که به دین اسلام می‌گرود.

لیزی آنجورین نیز که نام او پیش از گرویدن به اسلام الیزابت بوده دیگر هنرپیشه نالیوودی است که به اسلام گروید و به سفر حج مشرف شد. فتحیه بالوگون نیز به دین اسلام گروید. فتحیه هم مانند آلائو پیش از اسلام آوردن و سفر حج، مسیحی بوده است.

نیجریه یکی از مذهبی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که ملت آن به دو دسته مسلمانان در شمال و مسیحیان در جنوب تقسیم شده‌اند. مسلمانان و مسیحیان به ترتیب 55% و 40% جمعیت 140 میلیونی نیجریه را تشکیل می‌دهند که در بیشتر مواقع با صلح در کنار همدیگر زندگی کرده‌اند، با این حال تنش‌های مذهبی و قومیتی در این مناطق خصوصا بر سر مراتع و زمین‌های حاصلخیز وجود داشته است

حضور مشکوک نیروهای بوکوحرام که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد حمایت رژیم صهیونیستی و سعودی ها هستند، امنیت و وفاق ملی در نیجریه را به مخاطره انداخته است.

برخوردهای خشن و غیرانسانی با شیعیان این کشور از جمله فاجعه زاریا که سال گذشته در نیجریه رخ داد از دیگر مخاطرات نیجریه به شمار می رود.

انتهای پیام/1404

منبع: جام نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان