۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جزئیات بیمه مستمری زنان خانه‌دار/ حداقل حق بیمه پرداختی ۲۵ هزار تومان
کد خبر: ۲۰۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه نوین تشریح شد

جزئیات بیمه مستمری زنان خانه‌دار/ حداقل حق بیمه پرداختی ۲۵ هزار تومان

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه نوین با اشاره به جزئیات و مزایای بیمه مستمری زنان خانه‌دار گفت: نحوه پرداخت به انتخاب مشتری است و حداقل پرداختی حق بیمه ۲۵ هزار تومان در ماه و ۷۵هزار تومان به صورت شش ماهه است.

جزئیات بیمه مستمری زنان خانه‌دار/ حداقل حق بیمه پرداختی ۲۵ هزار تومان

به گزارش صبح قزوین به نقل از  باشگاه خبری «توانا» سال‌هاست موضوع تحت پوشش قرارگرفتن زنان خانه‌دار و همچنین برقرار کردن یک حقوق به عنوان مستمری برای این قشر از سوی نهادهای مختلف دولتی مطرح است و همواره از آن به عنوان یک ضرورت  یاد می‌شود ولی تاکنون اقدام منسجمی در این باره انجام نشده اما برخی شرکت‌های بیمه خصوصی با عنایت به آیین‌نامه 68 بیمه مرکزی اقدام به اجرای این طرح کرده‌ا‌ند.
 با توجه به اینکه شرکت بیمه نوین به عنوان یک نهاد خصوصی این پوشش را ارایه می‌دهد، گفت‌وگویی با فرشته رحیمی‌ها مدیر بیمه‌های اشخاص این شرکت کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

در مورد جزئیات طرح بیمه مستمری زنان خانه‌دار و نحوه استفاده از آن توضیح دهید؟

رحیمی‌ها: بیمه مستمری زنان خانه‌دار در قالب بیمه‌های عمر و بازنشستگی برای آنها تأمین می‌شود.
در این نوع بیمه‌ فرد ضمن برخورداری از یک بیمه عمر زمانی (فوت به هر علت) که مدت آن بستگی به مدت بیمه‌نامه دارد، پس‌اندازی را که با نرخ بهره فنی 18 درصد برای او تشکیل می‌شود در پایان مدت بیمه دریافت خواهد کرد و شرکت بیمه متعهد می‌شود چنانچه فرد بیمه شده در طول مدت بیمه به هر علت فوت کند، سرمایه فوت بیمه‌نامه را به علاوه پس‌اندازی که تا زمان فوت برای او تشکیل شده به ذی‌نفع منتخب او بپردازد و تعهد دوم این است که در صورتی که فرد در پایان مدت بیمه زنده باشد، سرمایه تشکیل شده را به صورت یکجا یا مستمری برای مدت محدود یا مادام‌العمر به وی بپردازد به شرط آنکه حداقل سن بیمه شده در زمان شروع مستمری 50 سال تمام باشد؛ در واقع زنانی که شاغل نیستند و امکان سرمایه‌گذاری مناسب ندارند با دریافت این پوشش و پرداخت حق بیمه بسیار اندک می‌توانند مبلغ قابل قبولی را برای خود و حتی اطرافیان خود ذخیره و پس انداز کنند.

حداقل میزان پرداختی برای زنان خانه‌دار و نحوه پرداخت حق بیمه به چه صورت است؟

رحیمی‌ها: حداقل پرداختی حق بیمه مستمری 25 هزار تومان در ماه است که البته روش پرداخت حق بیمه‌های عمر کاملاً انتخابی به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماه و یا سالانه است.
مثلاً حداقل حق بیمه در پرداخت به صورت 6 ماهه رقمی معادل 75 هزار تومان است.

پوشش‌های اختیاری این بیمه‌نامه برای متقاضیان کدام است؟

رحیمی‌ها: ما همراه این بیمه‌نامه پوشش‌های تکمیلی را هم پیشنهاد می‌کنیم که شامل بیمه حوادث تکمیلی تا سه برابر سرمایه فوت یکی از آنهاست.
در این پوشش چنانچه بیمه شده بر اثر حادثه فوت کند یا دچار نقص عضو دائم یا کامل شود سرمایه حادثه پرداخت می‌شود و اگر هزینه پزشکی بر اثر حادثه برای او پیش بیاید، هزینه‌ها با ارائه اصل فاکتورها حداکثر معادل 10 درصد سرمایه فوت بر اثر حادثه به وی پرداخت خواهد شد.
همچنین از دیگر پوشش‌هایی که در قالب بیمه‌های عمر و بازنشستگی ارائه می‌شود، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه است به این معنا که چنانچه فرد بیمه شده دچار از کارافتادگی دائم و کامل شود، شرکت بیمه از زمان تأیید از کارافتادگی وی متعهد به پرداخت حق بیمه تا پایان مدت بیمه‌نامه خواهد بود و بیمه شده از کارافتاده از پرداخت حق بیمه معاف خواهد شد.
البته این پوشش اختیاری حداکثر تا سن 60 سالگی بیمه شده ادامه پیدا می‌کند.

در مورد دیگر مزایای بیمه‌های عمر از جمله بیمه مستمری زنان خانه‌دار هم توضیح دهید.

رحیمی‌ها: یکی از مزایا این است که بیمه‌گذار بعد از گذشت حداقل 6 ماه از شروع بیمه‌نامه و پرداخت حداقل 6 ماه حق بیمه می‌تواند بیمه‌نامه خود را بازخرید کند که در این صورت شرکت بیمه ارزش بازخرید ایجاد شده را به وی پرداخت می‌کند.
همچنین بیمه‌گذار پس از گذشت 2 سال از شروع بیمه‌نامه و پرداخت حداقل 2 سال حق بیمه در صورت تمایل تا 90 درصد ارزش بازخرید بیمه‌نامه می‌تواند وام دریافت‌ کند و آن را ظرف یک الی سه سال بازپرداخت نماید.

آیا کسانی که بیمه عمر یا مستمری دریافت می‌کنند، علاوه بر سود سالیانه سهمی از سودی که شرکت با سرمایه‌گذاری حق بیمه آنها کسب کرده،‌ دارند؟

رحیمی‌ها: بله، شرکت‌های بیمه 85 درصد منافعی را که از محل سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های عمر عاید می‌شود، به بیمه‌گذاران خود اعلام و بین آنها تقسیم می‌کنند که در این صورت بیمه‌گذار در پایان مدت بیمه علاوه بر اندوخته پایان مدت بیمه‌نامه، سرمایه‌ای که از محل سود سرمایه‌گذاری ایجاد و اعلام شده است را دریافت می‌کند.

شرکت‌های بیمه در ارائه انواع بیمه های عمر با چه مشکلاتی اعم از قانونی و اجرایی مواجهند؟

رحیمی‌ها: اجرای بیمه‌های عمر و بازنشستگی هیچ‌گونه مشکل قانونی و اجرایی مواجه نیست و مزایای این بیمه‌ها نیازهای مردم را چه به لحاظ تأمین افراد خانواده و چه به لحاظ تشکیل سرمایه برای خود بیمه شده تأمین می‌کند تنها نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که ترویج این ‌بیمه نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و تبلیغات مستمر در این زمینه است.

میزان استقبال مردم از طرح بیمه زنان خانه‌دار تا کنون چه طور بوده است؟

رحیمی‌ها: بر اساس آمارهای موجود، از کل بیمه‌نامه‌های صادره بیمه نوین تا سال 91 در رشته بیمه‌های عمر و بازنشستگی حدود 14 هزار فقره بیمه‌نامه مربوط به خانم‌های خانه‌دار است که 13درصد از کل بیمه‌نامه‌های صادره را شامل می‌شود که با توجه به جوان بودن شرکت آمار قابل قبولی است؛ مسلماً اگر آگاهی خانم‌های خانه‌دار از مزایای این نوع بیمه‌ها بیشتر شود آمارهای کنونی افزایش قابل توجهی خواهد یافت و این امر با اطلاع‌رسانی به آنها میسر می‌شود.

انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان