۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تجمع همزمان کاسبان جمعه بازار قزوین و بازنشستگان نازنخ روبروی استانداری
کد خبر: ۲۰۴۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

تجمع همزمان کاسبان جمعه بازار قزوین و بازنشستگان نازنخ روبروی استانداری

تعداد کثیری از کاسبان جمعه بازار و سه شنبه بازار قزوین به علت تغییر مکان جمعه بازار از سلامگاه امامزاده حسین به حاشیه بلوار شهید باهنر واقع در نواب در جلوی استانداری تجمع کردند.

تجمع همزمان کاسبان جمعه بازار قزوین و بازنشستگان نازنخ روبروی استانداری

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در ساعات اولیه امروز( یکشنبه) کاسبان جمعه بازار و سه شنبه بازار قزوین همزمان با بازنشستگان شرکت نازنخ با تجمع در جلوی درب اصلی استانداری قزوین اعتراض خود را به گوش مسئولین استان رساندند. 
در این تجمع کاسبان جمعه بازار ادعا می‌کردند که طی سه هفته جابجایی جمعه بازار از خیابان سلامگاه به نواب آنها اصلا فروش نداشته اند و ریالی درآمد کسب نکردند.
یکی از کسبه‌ها به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: من مستاجر هستم و 550 هزار تومان اجاره خانه پرداخت می‌کنم و با تغییر مکان دیگر قادر به کاسبی نیستم، زن و فرزند من چه گناهی کرده‌اند؟
یکی دیگر از این معترضین ادامه می‌دهد: ما از نمایندگان مجلس و استاندار قزوین درخواست داریم بجای ایجاد شغل برای جوانان این استان، از ما حمایت کنند تا اشتغال صدها نفر دیگر که با کاسبی امرار معاش می‌کنند، نابود نشود.
پدر و فرزندی که با هم کاسب بازار روز بودند، اظهار می‌کردند: قریب یک ماه است ما اصلا فروش نداشته و چک‌‌های که برای خرید کالا داده ایم در حال برگشت خوردن است، مگر ما از دولت چه می‌خواهیم؟ خودمان زمینه کاسبی ایجاد کردیم حتی برای مکان نیز به شهرداری هزینه می‌دهیم، چرا نمی‌گذارند ما در مکان مناسبی کاسبی کنیم.
کسبه‌ دیگری مطرح کرد: عوامل شهرداری همکاران ما را تهدید می‌کنند، اگر اعتراض کنید مجوز شما را باطل می‌کنیم و نمی‌گذاریم کاسبی کنید.

در ضلع دیگر درب اصلی استانداری کارگران بازنشسته شرکت نازنخ تجمع کرده بودند و خواستارمطالبات کارگری از قبیل حقوق و سنوات بازنشستگی خود بودند. این افراد  که چند ماهی بازنشسته شده بودند، ادعا می‌کردند، هر کدام بین 5 تا 60 میلیون تومان بابت حقوق و سنوات از شرکت طلبکارهستند و تعداد این افراد هم به 170 نفر می‌رسید.
یکی از بازنشسته‌ها اظهار می‌کرد: ما فقط می‌خواهیم با استاندار صحبت کنیم، اما اجازه نمی‌دهند.

وی درباره وضعیت این شرکت می‌گوید: از شرکت نازنخ جز سوله و آهن آلات سوله چیزی باقی نمانده و ما هم درخواست داریم تا با توقیف آهن آلات سوله مطالبات خود را وصول کنیم؛ اما مقامات قضایی می‌گویند این املاک توسط بانک‌ها توقیف شده است، اما در قانون کار، مطالبات کارگری در الویت است اما مسئولین استان حاضر به شنیدن حرف ما نیستند. 



انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان