۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پارک بانوان قزوین استاندارد نیست/ راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کودکان کار در استان
کد خبر: ۲۰۲۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۲ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

پارک بانوان قزوین استاندارد نیست/ راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کودکان کار در استان

مریم بیدخام با بیان اینکه پارک بانوان قزوین استاندار نیست، بیان کرد: با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کودکان کار، ما با شناسایی تمام کودکان کار و سنجش شرایط آنها می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان را پیشگیری کنیم.

پارک بانوان قزوین استاندارد نیست/ راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کودکان کار در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر استانداری اظهار کرد: در حدود 40 میلیون نفر و نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، گروهی که تربیت کننده نیم دیگری از جمعیت کشور هستند.
وی در ادامه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب زنان نقش بی‌بدیلی در کشور دارند؛ بنابراین نباید از حضور زنان در پویایی کشور چشم پوشی کرد و هدف ما افزایش سهم حضور زنان در حوزه‌های مختلف است.
این مسئول در ادامه به اهم فعالیت‌های حوزه بانوان استانداری قزوین طی 4 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: ارتباط موثر با روحانیت شاخص سطح شهر و امام جمعه استان، دیدار مستمر با خانواده شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و تجلیل از همسران شهدا، ارتباط موثر با سمن‌ها و حمایت از طرح‌های ارائه شده توسط آنها از برنامه‌های این حوزه بود.
وی با بیان اینکه سمن‌ها بازوی اجرایی دولت هستند، ابراز کرد: در اردیبهشت ماه دوره توانمندسازی برای مسئولان سمن‌های استان طی سه روز در اراک برگزار شد و هدف ما از برگزاری این دوره علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموشی، شبکه سازی بین سمن‌های استان برای ارائه خروجی مناسب طرح‌ها در استان است.
بیدخام از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی از کودکان کار در استان خبر دادو اذعان کرد: در این طرح ما با شناسایی کودکان کار و سنجش شرایط آنها بسیاری از آسیب‌های برای کودکان کار پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: با همکاری یکی از سمن‌های در استان برای بانوانی که بدون آگاهی دچار بیماری ایدز شده بودند دوره خیاطی برگزار شد، همچنین در آینده‌ای نزدیک خانه تشکل‌ها را برای سمن‌ها راه اندازی می‌شود تا با ایجاد لینک بین سمن‌ها فضای تعامل آنها بهتر شکل بگیرد.

ایجاد تشکل برای حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست  

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین درباره طرح اشتغال‌زایی بانوان استان ابراز کرد: با همکاری یکی از سمن‌های غیردولتی تشکلی برای حمایت از بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست ایجاد شده است تا با همکاری بهزیستی و کمیته امداد استان این افراد شناساسی شده و با سنجش استعدادهای این افراد و آموزش آنها به کارآفرینی مشغول شوند.
وی اذعان کرد: درباره کنوانسیون حقوق کودکان نیز با تشکیل اتاق فکری از 50 ماده حمایت از کدکان 30 ماده مورد بررسی قرار گرفته است و به صورت پیش نویس درآمده و در آینده نزدیک به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار سازمان‌ها بهزیستی، آموزش و پرورش، ارشاد و علوم پزشکی و کانون اصلاح تربیت قرار می‌گیرد.
بیدخام ادامه داد: همایشی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت بانوان در دست انجام است، همچنین با علوم پزشکی هماهنگی شده تا ویزیت بانوان به صورت مجزا صورت بگیرد، نکته دیگر بحث غربالگری سما و سوا برای کارمندان دولتی استان درنظر گرفته که پرونده سلامت خود را طی سه ساعت ماموریت کاری انجام دهند.
وی با اشاره به مطالبات زنان در حوزه شهری عنوان کرد: پارک بانوان استان استاندار نیست و با شهرداری قزوین رایزنی‌های برای راه‌اندازی پارک استاندار ویژه بانوان درنظر گرفته شده است تا زنان ما بتوانند در این فضا ورزش مناسب داشته باشند و از آفتاب به حد کافی بهره ببرند.
این مسئول افزود: به واسطه قرار داشتن در سال اقتصاد مقاومتی هدف ما استفاده از مکان‌های از پیش ساخته شده است که در مکان خانه‌های سازمانی طرح آبیاری که دیوارکشی صورت گرفته است و درختان تنومندی نیز دارد برای این کار درنظر گرفته شده که با بودجه شهرداری ساخته می‌شود.
وی در پایان اذعان کرد: بکارگیری مشاور زن در سیاست‌های شهری از پیشنهادات ما به شهرداری قزوین بود، زیرا مدیرت بانوان در اقلیت قرار دارد و نظر کارشناسی یک زن در حوزه‌های شهرداری بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان