۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین لغو حقوق‌شهروندی به دلیل شرکت نکردن در کلاس شنای مختلط
کد خبر: ۲۰۲۹۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۲ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

لغو حقوق‌شهروندی به دلیل شرکت نکردن در کلاس شنای مختلط

سوئیس حقوق شهروندی دختران مسلمانی را که حاضر نشدند به همراه پسران در کلاس شنای مختلط دانشگاه حضور یابند، لغو کرد

لغو حقوق‌شهروندی به دلیل شرکت نکردن در کلاس شنای مختلط
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،روزنامه ایندیپندنت نوشت: در آخرین مورد از بی‌توجهی‌های دولت سوئیس به حقوق پناهجویان و مهاجران مسلمان به این کشور، این بار حقوق شهروندی دو دختر مسلمان به خاطر اینکه حاضر نشدند در کلاس شنای مختلط به همراه پسران حضور یابند لغو شد.

براساس بیانیه‌ای که دولت سوئیس در این رابطه منتشر کرده این دو دختر 12 و 14 ساله به دلیل اینکه از قوانین مدرسه برای حضور در کلاس درسی‌شان سر باز زدند مجازات شده‌اند.

عدم حضور این دختران در کلاس شنای مختلط براساس آموزه‌های دین اسلام امری بدیهی به نظر می‌آید اما اینکه چرا دولت سوئیس به جای تعامل و فراهم کردن شرایط این‌گونه واکنش‌ نشان می‌دهد، پرسشی است که آسوشیتدپرس در این گزارش مطرح می‌کند.

طبق این گزارش درحال حاضر روند دریافت تابعیت و گذرنامه سوئیسی از دو دانش‌آموز مسلمان از سوی دولت سوئیس لغو شده است.

در همین حال، یک دادگاه منطقه‌ای در این کشور، پدر دو دختر دیگری که به فرزندانش اجازه نداده بود با پسران شنا کنند  را به پرداخت جریمه 4000 فرانک سوئیس (معادل 2900 یورو) محکوم کرد.
«استفان ورل»، رئیس کمیته تابعیت این کشور در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های دولتی سوئیس در این رابطه اظهار داشت هر کسی این شرایط را نپذیرد نقض قانون کرده و نمی‌تواند درخواست تابعیت دهد.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، پدری که به واسطه ممانعت از شنای دخترانش در حضور پسران به پرداخت جریمه محکوم شد، پیش از این نیز به دلیل حضور با حجاب دخترانش در مدرسه با مقامات مدرسه با مشکل  مواجه شده بود، به طوری که کار به دادگاه کشید.

دادگاه عالی سوئیس در نهایت براساس حق آزادی مذهبی به دختر بزرگتر این مرد اجازه حضور با حجاب را در مدرسه صادر کرد.

در موردی مشابه، پیش از این خودداری مقامات سوئیسی از اعطای تابعیت به دو برادر مسلمان که حاضر نشده بودند با معلم زن خود دست بدهند، جنجال‌آفرین شده بود.

مقامات سوئیسی بلافاصله درخواست تابعیت پدر این پسرها که امام مسجد شهر «بازل» بود را به حالت تعلیق درآوردند و برای وی جریمه 5000 دلاری تعیین کردند.

سوئیس درحالی یک مقصد مهم برای پناهجویانی است که در یک مورد نژادپرستی آشکار، در سال 2009، نزدیک به 60 درصد شهروندان این کشور علیه «ساخت مناره» برای مساجد در این کشور رأی دادند.
انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان