۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تلاش برای عقب‌ماندگی تکنولوژیک ایران؛ از خرابکاری تا ترور بیولوژیک
کد خبر: ۲۰۲۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۱ ساعت: ۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان؛

تلاش برای عقب‌ماندگی تکنولوژیک ایران؛ از خرابکاری تا ترور بیولوژیک

ترور بیولوژیک دانشمندان و نخبگان ایرانی جدیدترین و بی سرو صداترین روشی است که رژیم صهیونیستی و غرب برای عقب ماندن ایران از دستیابی به تکنولوژی روز دنیا انجام می‌دهند.

تلاش برای عقب‌ماندگی تکنولوژیک ایران؛ از خرابکاری تا ترور بیولوژیک
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تئوریسین‌های انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری با هدایت دشمنان ترور شدند تا انقلاب با خلاء تئوریک مواجه شود. اکنون که ایران از این مرحله عبور کرده و به‌دنبال کسب قدرت با پیشرفت علمی است، کشورهای غربی به‌همراه  رژیم صهیونیستی برا توقف این پیشرفت به ترور نخبگان علمی و فناوری با روش‌های مختلف مانند ترور بیولوژیک روی آورده‌اند.

در واقع این کشورها به سردمداری آمریکا برای تبدیل نشدن جمهوری اسلامی به الگو برای مردم دیگر کشورها به‌ویژه در جهان اسلام، از طریق راه‌های گوناگون به ایجاد موانع در سر راه پیشرفت علمی ایران مبادرت می‌کنند که می‌توان این اقدام‌ها را به نوعی محرومیت یا حصار تکنولوژیک ایران نامید. 

ایران در چند سال اخیر به‌دنبال دست‌آوردهای استراتژیک علمی بومی بوده و یا این‌که برای توسعه صنایع خود در حوزه‌های مختلف مانند مخابرات، پتروشیمی، نفت، هسته‌ای، فضایی و غیره تلاش کرده تا تکنولوژی مربوطه را وارد کند تا مسیر توسعه و پیشرفت خود را بهبود ببخشد؛ اما دولت‌های غربی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از نهادهای اقتصادی و امنیتی- اطلاعاتی خود از گذشته تا کنون با عملیات پنهان و عیان که دامنه‌ای گسترده از تحریم تا ترور را در برمی‌گیرد، به سنگ‌اندازی در فعالیت‌های علمی و صنعتی کشور مشغول بوده‌اند.


دولت‌های غربی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از نهادهای اقتصادی و امنیتی- اطلاعاتی خود از گذشته تا کنون با عملیات پنهان و عیان که دامنه‌ای گسترده از تحریم تا ترور را در برمی‌گیرد، به سنگ‌اندازی در فعالیت‌های علمی و صنعتی کشور مشغول بوده‌اند


محرومیت ایران از فناوری‌های پیشرفته با اعمال تحریم‌ها

آمریکا سال‌هاست که فروش محصولات فناوری‌های پیشرفته حتی در صنایع معمولی را به ایران ممنوع کرده و هر شرکتی در دنیا که فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف به ایران فروخته را مجازات سنگین کرده است. یکی از جدیدترین نمونه‌های آن برخورد دولت آمریکا با شرکتZTE، غول صنایع مخابراتی چین است؛ خبرگزاری رویترز در این رابطه از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحریم‌های سنگین علیه شرکت ZTE به دلیل فروش تجهیزات الکترونیکی به ایران، خبر داد. شرکت ZTE دومین شرکت بزرگ تولید تجهیزات مخابراتی در چین (بعد از هواوی) و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از این نوع در دنیاست که در حدود 160 کشور جهان فعالیت دارد.ZTE که تشکیلات مرکزی ان در شهر «شن جن» در استان گوانگدونگ چین است، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیا هم محسوب می‌شود.


آمریکا شرکت ZTE غول مخابراتی چین را به دلیل همکاری و فروش تجهیزات الکترونیکی به ایران مجازات می‌کند

مخابرات تنها صنعت محروم از فناوری پیشرفته در ایران نیست، بلکه شرکت‌هایی که در صنایع پتروشیمی، گازی و نفتی مشغول به فعالیت هستند، ایران را از فناوری موج چهارمی این صنایع به‌دلیل فشار آمریکا محروم کرده‌اند.

صنعت هوا فضا نیز یکی دیگر از صنایع استراتژیک و جدید محسوب می‌شود که غربی‌ها تمایل ندارند ایران جزو کشورهای دارای فناوری پیشرفته در این حوزه شود و از تسلط نسبی ایران بر فضا با انواع تحریم‌ها و لابی‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آورند و این در حالی است ‌که بسیاری از کشورهای دنیا از این حق برخوردارند.


شرکت‌هایی که در صنایع پتروشیمی، گازی و نفتی مشغول به فعالیت هستند، ایران را از فناوری موج چهارمی این صنایع به‌دلیل فشار آمریکا محروم کرده‌اند


عملیات پنهانی مانند خراب‌کاری

تحریم تنها راه مقابله با ایران نیست و اگر غربی‌ها از طریق آشکار یعنی تحریم نتوانند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرند، به عملیات پنهان روی می‌آورند. خراب‌کاری در تجهیزات و تاسیسات ایران توسط سازمان‌های جاسوسی غربی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی یکی از راه‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خراب‌کاری در تاسیسات هسته‌ای ایران یکی از نمونه‌های این عملیات پنهان است؛ این عملیات خراب‌کاری شامل دست‌کاری در بعضی تجهیزات قبل از ورود به ایران و همچنین حمله سایبری به این تاسیسات می‌شد. استاکس‌نت که اولین‌بار در سال 2010 کشف شد، یک "بدافزار" یا به عبارت دقیق‌تر یک "کرم" رایانه‌ای یا تروجان است که با حمله به کنترل‌گرهای صنعتی در کار آن‌ها و در نتیجه کار سیستم‌های متصل به آن‌ها اختلال ایجاد می کرد.


بعضی تجهیزات تاسیسات هسته‌ای قبل از ورود به ایران توسط سرویس‌های جاسوسی غربی دست‌کاری شده بود اما متخصصان هسته‌ای ایران توانستند با این خراب‌کاری‌ها مقابله کنند

بر اساس نظر کارشناسان شرکت "سیمانتک" که اطلاعات تکمیلی و گسترده‌ای را درباره استاکس‌نت منتشر کردند، هدف سازندگان این کرم رایانه‌ای، خراب‌کاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز در ایران بوده است. خبرگزاری فاکس‌نیوز و سایر رسانه‌های آمریکایی اواخر ماه مه سال 2012 اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیماً به دستور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه‌اندازی شده است. روزنامه اتریشی "استاندارد" ماه ژوئیه سال 2013، به نقل از ادوارد اسنودن اعلام کرد که این بدافزار با همکاری مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

با اینکه متخصصان هسته‌ای ایران توانستند با این خراب‌کاری‌ها مقابله کنند اما این موضوع باید همیشه مدنظر باشد که عملیات پنهانی و خراب‌کاری همیشه به عنوان یکی از راه‌های جایگزین‌ برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به فناوری‌های پیشرفته، روی میز سازمان‌های جاسوسی دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.


بر اساس نظر کارشناسان شرکت "سیمانتک" که اطلاعات تکمیلی و گسترده‌ای را درباره استاکس‌نت منتشر کردند، هدف سازندگان این کرم رایانه‌ای، خراب‌کاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز در ایران بوده است


حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان

آخرین روشی که کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از تحریم و عملیات پنهان مانند خراب‌کاری برای جلوگیری از پیشرفت ایران در زمینه تکنولوژی انجام می‌دهند، حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان ایرانی است. با این‌که روش‌هایی مانند بمب‌گذاری، حمله مسلحانه و ترورهای بیولوژیکی بسیار پیچیده و با هزینه‌ است، اما سرویس‌های جاسوسی این کشورها حاضرند ریسک این کار را بپذیرند تا در حرکت رو به جلوی ایران وقفه ایجاد کنند و در واقع پروژه "محرومیت تکنولوژیک ایران" را به هر قیمتی حتی ریخته شدن خون ایرانیان جلو ‌ببرند.

نمونه‌های معروفی از ترورهای دانشمندان ایرانی وجود دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین این ترورها مربوط می‌شود به شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید؛ بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۱۳۸۳ نام دکتر کاظمی ‌به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا (خاورمیانه) که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفت؛ در این ترور بیولوژیک که با ایجاد مسمومیت نامحسوس از طریق مواد شیمیایی توسط موساد صورت گرفت، ایشان دچار ایست قلبی و تنفسی شدند.



دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، بر اثر ترور بیولوژیک توسط موساد در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید

دکتر کاظمی آشیانی که در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیت‌های فراوان و شگفت‌آوری را برای خود و کشور فراهم کرده بود، اولین بار توسط رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی‌ امسال با عنوان «شهید» نام برده شدند.

رژیم صهیونیستی انواع سلاح‌های بیولوژیک غیرمتعارف را تولید و مورد آزمایش قرار می‌دهد و از آنها برای ترورهای آرام چهره‌های شاخص مخالف خود مانند "سید عبدالعزیز حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، "ودیع حداد" از رهبران آزادیخواه فلسطینی و "نادر طالب‌زاده" مستندساز ایرانی استفاده کرده است؛ در رابطه با جدیدترین این نوع از ترورها نیز  خبرگزاری فارس در ‌اخبار تأیید نشده‌ای اعلام کرد که ‌علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان (وزیر راه اسبق)، سال گذشته در یکی از سفرهای خارجی مورد ترور بیولوژیک قرار گرفت. علی دادمان که برای پیشرفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، صبح دوشنبه پس از تحمل چند ماه رنج و درد ناشی از بیماری سرطان، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.


در ‌اخبار تأیید نشده گفته شده است که ‌علی دادمان که برای پیشرفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، سال گذشته در یکی از سفرهای خارجی مورد  ترور بیولوژیک قرار گرفت که آن حمله سبب بروز سرطان وخیم وی شد. علی دادمان صبح دوشنبه در بیمارستان دار فانی را وداع گفت

مرکز تولید این سلاح‌های مرگ‌بار در یکی از سری‌‌ترین مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی در شهر "ریشون لیژن" در جنوب شرق تل‌آویو است که تحت تدابیر امنیتی و نظامی شدید قرار دارد.


انتقال خودروی شهید مصطفی احمدی‌روشن پس از ترور به‌وسیله بمب‌گذاری

دانشمندان صنعت هسته‌ای نیز مانند شهید علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید مصطفی احمدی‌روشن و همچنین دانشمند صنایع الکترونیک ایران شهید داریوش رضایی‌نژاد، همگی توسط واحدهای ترور رژیم صهیونیستی و آمریکا اقدام به حذف فیزیکی شدند تا لطمه‌ای جبران ناپذیر در حوزه‌ تکنولوژی‌های استراتژیک به ایران وارد کنند.

در پایان یادآوری این نکته نیز مهم است که کشورهای غربی با استفاده از دیپلماسی علمی به شناسایی دانشمندان و برآورد از وضعیت علمی ایران می‌پردازند و بعد از کسب اطلاعات لازم، برنامه‌ریزی برای مقابله با آن را شروع می‌کنند که در این برنامه یکی از سه روش تحریم، عملیات پنهان و ترور را به‌طور حتم در دستور کار خود قرار می‌دهند تا بتوانند ضریب موفقیت پروژه "محرومیت تکنولوژیک ایران" را بالا ببرند.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان