۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جمع آوری ۱۱ میلیارد تومان زکات از اهداف کمیته امداد در سال جاری است
کد خبر: ۲۰۲۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۰ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین:

جمع آوری ۱۱ میلیارد تومان زکات از اهداف کمیته امداد در سال جاری است

هدایت صفری گفت: با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه، امسال هدفگذاری شده که حداقل ۱۱ میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شود.

جمع آوری ۱۱ میلیارد تومان زکات از اهداف کمیته امداد در سال جاری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در همایش استانی زکات با شعار" طلوع سخاوت، طلیعه برکت" که شب گذشته(چهارشنبه) در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زکات در ابعاد مختلف اقتصادی، دینی، اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت است.
وی افزود: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی که کمیته امداد در سطح جامعه پیگیری می‌کند، احیای فریضه الهی زکات است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در نهادی انقلابی و به تعبیر مقام معظم رهبری در تشکیلاتی الهی با هدفی نورانی در جهت تقویت و احیای سنت‌های حسنه اسلامی به ویژه فریضه الهی زکات تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به فراموشی سپرده شدن و یا کمرنگ شدن احیای فریضه زکات طی سنوات گذشته در جامعه عنوان کرد: در سال‌های اخیر با ابلاغ و حکم رهبری و پیگیری‌هایی که در سطح کشور و استان صورت گرفت، فریضه الهی زکات تا حدودی در جامعه احیا شده است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
صفری تصریح کرد: کارسازی‌ها و کارگشایی‌های مطلوبی در سایه زکات در زندگی محرومین در بخش‌های مختلفی نظیر کمک هزینه معیشتی، ازدواج و جهیزیه، حوزه درمانی و ساخت مسکن برای جامعه هدف و همچنین در پروژه‌های عمرانی همچون احداث مسجد، خانه عالم، خانه بهداشت و مواردی از این قبیل در سطح استان انجام شده است.
وی در ادامه به آثار و فواید مهم زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از پایین‌ دستی‌ترین آثار زکات، کمک به نیازمندان و فقرا و اجرای پروژه‌های عمرانی است اما از بالاترین فوائد زکات، ایجاد برکت بر اساس آیات قرآن کریم در جامعه و تبدیل مال به رزق است که کارآمدی اموال و دارایی را نیز به دنبال دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: زکات که در سال 84 با جمع آوری 10 میلیون تومان در قزوین شکل گرفت با افزایش میزان مبالغ در طول سال‌ها، به حدود 10 میلیارد تومان در سال 94 رسید.
وی اضافه کرد: از سال 84 تا پایان سال 93 بالغ بر 385 میلیارد و 320 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی با همت و مجاهدت خستگی ناپذیر مردم قزوین و نهادینه شدن فرهنگ زکات در استان جمع آوری شد.
صفری عنوان کرد: از مبالغ مذکور 83 درصد یعنی 32 میلیارد تومان برای 1201 پروژه‌ و 17 درصد دیگر نیز برای هزینه تحصیل، معیشت، کمک هزینه ازدواج، جهیزیه، درمان و ساخت مسکن برای جامعه هدف هزینه شد.
وی ادامه داد: سال گذشته از مبلغ 10 میلیارد درآمد زکات، 56 درصد برای رفع مشکلات نیازمندان و 44 درصد نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.
وی در پایان گفت: با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه، امسال هدفگذاری شده است که حداقل 11 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان