۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: ۲۰۲۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مسئولان رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه را مورد توجه قرار دهند

آیت الله عابدینی گفت: مسئولان و مدیران شهری باید رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه، چه کافر و چه مسلمان را در نظر داشته و حق همه را پرداخت کنند.

مسئولان رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه را مورد توجه قرار دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار نمایندگان مردم استان، شورایاران و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، اظهار کرد: شورا، یکی از بروز و ظهورهای دینی است و از این منظر دارای اهمیت بالایی است.
وی با بیان اینکه در دین موضوع برکت یک واقعیت آسمانی است، تصریح کرد: اصولاً کاری که قرآنی باشد و برای رضای خدا انجام شود، صاحب برکت می‌شود، زیرا خدای متعال همواره برکت را در کنار نام قرآن قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: وقتی خدای متعال نام قرآن را به نام ذکر آورده است، می‌فرماید: این قرآن ذکر با برکتی است که خدای متعال به شما عنایت کرده است.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال در جای دیگر می‌فرماید، این کتاب و قرآن پر از برکت است و ما هم برای این که کارهایمان با برکت همراه شود، باید همه چیزمان را با قرآن ساماندهی کنیم.
وی گفت: اگر کارهایمان را با قرآن ساماندهی نکنیم، رنگ منیت به خود می گیرند و در نتیجه با برکت همراه نمی‌شود و خدای متعال نیز در این خصوص فرموده: آن کارهایی که رنگ منیت به خود می‌گیرند، تاریخ مصرف دارند و روزی تمام خواهند شد.
عابدینی با تأکید بر این که همه مسائل ما مرتبط با مسائل دینی و قرآنی است، افزود: حضرت ابراهیم پس از ساخت خانه خدا از خدای متعال درخواست کرد که آنجا را شهری قرار دهد و در جای دیگر پس از اینکه مکه به شهری تبدیل شده، درخواست می‌کند تا امنیت در این شهر برقرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آلودگی صوتی، ریزگردها، آب آشامیدنی و ترافیک از مصادیق امنیت در این دوران به شمار می‌آیند و مسئولان باید تلاش کنند که این معانی را در بالاترین کیفیت فراهم نمایند.
وی اضافه کرد: بعد از تحقق امنیت، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد تا اهل این شهر را از ثمرات و محصولات (غذا و همه ابزارهای مورد نیاز زندگی) بهره‌مند کند و این مهم نشان می‌دهد که تنها خدای متعال این کارها را انجام می دهد و سایر عوامل، ابزار و وسیله هستند.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در حوزه پزشکی نیز این خدای متعال است که شفا دهنده است و دارو، پزشک و هر کار درمانی همگی ابزار و وسیله به شمار می‌آیند.
وی بیان کرد: خیلی وقت‌ها کارهایمان به بن بست می‌رسند، مسئولان می‌خواهند کاری انجام بدهند اما کارها پیش نمی‌رود در حالی که اگر به در خانه خدا برویم، خدا از راه‌هایی که هیچ گاه فکر آن به ذهن انسان خطور نمی‌کند، مشکلات را از پیش رو بر می‌دارد که نمونه آن را در دریاچه ارومیه که با افزایش نزولات آسمانی برطرف شد، می‌بینیم.
وی یادآور شد: خدای متعال تحت تأثیر عالم نیست، بلکه محیط بر عالم و اثرگذار در عالم است و فقط خداوند است که در همه چیز عالم اثرگذار است و این معانی را باید با جدیت و حاسیت بیشتری دنبال کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد به کسانی که به روز رستاخیز ایمان دارند، از ثمرات و محصولات این عالم بهره‌مند کن، اما خدای متعال در پاسخ می‌گوید آن‌هایی که کافر هم هستند باید از ثمرات و محصولات این عالم بهره‌مند شوند.
امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند به آن کسی که کافر است متاع قلیل می دهد، قلیل شامل همه آن چه که در دنیا هست می شود. خدای متعال می‌فرماید اگر مؤمنان کافر نمی‌شدند کاری می‌کردم که سقف خانه کافران هم از طلا درست شود زیرا این‌ها متاعی قلیل است.
وی اذعان کرد: مسئولان و مدیران شهری زمانی که به رفاه مردم فکر می‌کنند باید رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه، چه کافر و چه مسلمان را در نظر داشته و حق همه را پرداخت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان