۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت اجرای اقتصاد مقامتی را جدی نمی‌گیرد/خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟
کد خبر: ۲۰۲۲۰۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت اجرای اقتصاد مقامتی را جدی نمی‌گیرد/خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: توقع ما اجرای کامل اقتصاد مقاومتی در کشور است ولی متأسفانه هیچ اعتقاد جدی برای این ماجرا وجود ندارد و دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرد.

دولت اجرای اقتصاد مقامتی را جدی نمی‌گیرد/خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، مصطفی میرآخوری دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نشست «بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، از اقتصاد مقاومتی تا حقوق‌های نجومی» که صبح امروز با حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و به میزبانی « پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی» برگزار شد،‌ گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور که هنوز تحریم‌ها رفع نشده و با توجه به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای خروج از مشکلات است.

وی افزود: دولت در طول سه سال گذشته راهکار مذاکره و سازش را پیش گرفته است. وقتی همه مشکلات را به نتیجه مذاکرات متصل کنیم و مذاکره را را‌ه حل اصلی برای مشکلات و پیشرفت اقتصاد در نظر بگیریم، مسلما چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد که امروز شاهد آن هستیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی کاملا متفاوت است، گفت: مقام معظم رهبری چندین مرتبه به این مسئله تأکید کردند که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است ولی برخی از قلم‌ها و افراد مغرض سعی می‌کنند اینگونه جای بیندازند که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ریاضتی است، در صورتی که اقتصاد مقاومتی با ریخت و پاش مخالف است ولی نمی‌خواهد مردم سختی بکشند.

میرآخوری با اشاره به اینکه دولت در رفع مشکلات اولویت‌ها را رعایت نمی‌کند، ادامه داد: دولت به جای اینکه مشکلات حمل و نقل جاده‌ای را که اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند در اولویت قرار دهد هواپیمای تشریفاتی می‌خرد و نتیجه این می‌شود که سربازان ما در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه دولت به جای اینکه به فکر قشر آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه باشد به فکر یک عده بچه پولدار بالای شهری است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دولت می‌خواهد شیرینی رفع مشکلات از طریق مذاکره را با مسائل حاشیه‌ای مانند خرید هواپیمای تشریفاتی نشان دهد ولی مستضعفان در هواپیمای تشریفاتی و وام‌های 300 میلیونی که آقای صفدر حسینی و امثال آن دریافت کرده‌اند جایی ندارند. و واقعا خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

میرآخوری اظهار داشت: دولت برای اینکه اقتصاد مقاومتی را اجرا نکند سعی می‌کند بگوید اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ریاضتی است. برخی‌ها نیز می‌خواهند بگویند که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دور کشور را دیوار بکشیم در صورتی که اینگونه نیست.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک مفهوم در دل خود به نام دیپلماسی اقتصادی دارد که می‌‌گوید سرمایه‌گذاری در کشورهایی انجام شود که احساس می‌کنید ارتباط با آنها نفع بیشتری را برای شما می‌آورد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: با این روندی که بعد از برجام وجود دارد خارجی‌ها برای فروش کالاهای خود به کشور ما خواهند آمد و ایران بازاری بزرگ برای آنها خواهد شد در صورتی که بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید می‌شود، ولی آنها را وارد می‌کنند.

میرآخوری اظهار داشت: سخنان مداوم مقام معظم رهبری باعث شد که دولت در یکی دو استان بحث اقتصاد مقاومتی را اجرا کند که نتایج خوبی نیز داشته است ولی توقع ما اجرای کامل این سیاست در کشور است ولی متأسفانه هیچ اعتقاد جدی برای این ماجرا وجود ندارد و دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی نجومی گفت: این مسئله جدیدی نیست و همواره به روش‌های مختلف چنین کاری انجام شده است و این به اقتصاد مریض کشور برمی‌گردد. وقتی اقتصاد و دولت ما رانتی باشد معلوم است که یک عده سوءاستفاده خواهند کرد.

این فعال دانشجویی افزود: در دولت اصلاحات زنگنه به همراه شرکت‌هایی که مهدی هاشمی ایجاد کرده بود اقداماتی را انجام داد که به اقتصاد ما ضرباتی وارد شد حال همان زنگنه وزیر دولت روحانی شده است و بحث قراردادهای نفتی را پیش کشیده است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم دولت روند خود را تغییر دهد و با توجه به آنچه در وصیت‌نامه امام (ره) آمده و با توجه به بیانات رهبری به مشکلات مردم بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان