۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۱۱ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
کد خبر: ۲۰۲۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از رشد ۱۱ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر خبر داد.

رشد ۱۱ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در شب‌های قدر اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون این استان در شهرهای قزوین و تاکستان در شب‌های قدر پذیرای اهداکنندگان بودند که بر این اساس، امسال در لیالی قدر 895 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 690 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: بنا بر آمار به‌دست آمده در سال جاری 45 درصد اهداکنندگان در شب‌های قدر از اهداکنندگان مستمر خون بودند که نسبت به سال گذشته 16.5 درصد رشد داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به رشد 19 درصدی تعداد مراجعه کنندگان به انتقال خون استان خاطرنشان کرد: امسال میزان خونگیری نیز در قیاس با سال گذشته در حدود 11 درصد افزایش داشت.

افزایش دو برابری اهدای خون بانوان در قزوین

برادران عنوان کرد: در سال جاری همچنین آمار اهدای خون بانوان نیز نسبت به سال گذشته دو برابر بود.
وی با اشاره به آمار اهداکنندگان در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در شب‌های قدر 750 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 621 نفر خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: 43 درصد اهداکنندگان خون در سال گذشته از اهداکنندگان مستمر بودند.
وی با اشاره به مراجعه 356 نفر از مردم خیر و نوع‌دوست استان قزوین برای اهدای خون در شب بیست و یکم ماه رمضان گفت: در این شب 253 نفر در شهرستان قزوین به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 190 نفر موفق به خونگیری شدند.
وی افزود: در شهرستان تاکستان نیز 83 نفر از 103 مراجعه کننده به این مرکز، اهدای خون داشتند که 38 نفر آنها جزء اهداکنندگان مستمر خون بودند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش 26 درصدی آمار مراجعه کنندگان جهت اهدای خون در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین آمار اهدای خون در این شب، 15 درصد افزایش داشت.
وی تصریح کرد: 55 درصد اهداکنندگان در شب بیست و یکم ماه رمضان از اهداکنندگان مستمر خون و 20 درصد اهداکنندگان نیز از بانوان بودند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان