۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: ۲۰۲۰۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۹ ساعت: ۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور خبر داد:

تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ در طرح ملی حفظ قرآن

حجت الاسلام احمد شرفخانی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه طی برنامه پنج ساله در نظر دارد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن تربیت کند.

تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ در طرح ملی حفظ قرآن
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شب گذشته(سه شنبه) در آیین افتتاح مرکز حفظ مجازی قرآن کریم که در دارالقرآن نورالثقلین قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 4 مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در کشور دایر شده که پنجمین آن نیز امروز در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی 10 مرکز حفظ مجازی دیگر در کشور خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی 10 مرکز دیگر نیز در سایر استان‌ها تشکیل می‌شوند تا تعداد پایگاه‌های حفظ مجازی کشور به 15 مرکز برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی خاص برای مربیان حاضر در این مراکز گفت: مربیان باید از مهارت روان شناسی ارتباطی قوی با مخاطب برخوردار باشند تا بتوانند با تشویق، افراد را در این ساختار حفظ کنند و همچنین مسابقاتی با جوایز مناسب برای جذابیت بیشتر این طرح برگزار می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در آخرین آزمونی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد بیش از 900 نفر موفق به دریافت گواهینامه حفظ 5 جزء به بالا شدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اولویت‌های مهم سازمان گفت: اجرای امینانه نیات واقفان با نگاه مهندسی شده، اولویت‌ نخست سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری است.

وی در ادامه تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از دیگر اولویت‌های مهم سازمان برشمرد و لازمه نهادینه شدن فعالیت‌های قرآنی در جامعه را ایجاد وقف‌های جدید در زمینه قرآن عنوان کرد.

شرفخانی با اشاره به عملکرد اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: قزوین جزء استان‌هایی است که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی عملکرد خوبی داشته که دلیل این امر نگاه ارزشی، جهادی و همچنین وجود همگرایی در مجموعه استان قزوین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر‌نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه طی برنامه پنج ساله در نظر دارد تا یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن تربیت کند.

شرفخانی آموزش سبک زندگی اسلامی به خانواده‌ها را یکی از راهکارهای مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور عنوان کرد و گفت: آموزش سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده از برنامه‌های مهم سازمان در سال جاریست.

وی در پایان با اشاره به فعالیت 30 هزار مربی قرآن کریم در کشور گفت: هم‌اکنون 80 مربی حفظ قرآن در قم فعالیت دارند و 29 مربی نیز در زمینه آموزش حفظ مجازی در کشور فعال هستند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان