۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دعای امام زمان(عج) را در شب قدر بخوانیم
کد خبر: ۲۰۱۹۷۹ نویسنده: حجت الاسلام محمد حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی:

دعای امام زمان(عج) را در شب قدر بخوانیم

حجت الاسلام محمد محمد حسینی گفت: در ابتدای کتاب مفاتیح الجنان دعای"اللهم الرزقنا توفیق الطاعه" که منتسب به امام زمان(عج) است، طبق مطالعات منابع دینی امام زمان این دعا را امشب می‌خواند.

دعای امام زمان(عج) را در شب قدر بخوانیم
حجت الاسلام محمد محمدحسینی، استاد حوزه عملیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار کرد: این شب بزرگ به این جهت قدر نامیده شده که جمیع مقدرات یک سال بندگان، ارزاق و سرآمد عمرها در این شب مبارک تعیین می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: در شب قدر درهای آسمان به روی تمام بندگان روی زمین باز می‌شود و یکی از نشانه‌های این شب تغییر آب و هواست، اگر در فصل گرما باشد هوا سرد می‌شود و اگر در فصل سرما باشد هوا گرم می‌شود.
این کارشناس مذهبی با اشاره به آموزه‌های دینی در دعا کردن گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ شیعیان در ماه مبارک رمضان تقویت ایمان و مراقبت از اعمال و رفتار خود است برای تحقق این امر باید مطالعه دعاها را جدی بگیریم.

* توصیه به خواندن دعای "اللهم الرقنا" در شب قدر
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر در این شب مبارک دعاهای ما بندگان نیز با دعای امام زمان(عج) یکی باشد مستجاب می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای کتاب مفاتیح الجنان دعای"اللهم الرزقنا توفیق الطاعه" که منتسب به امام زمان(عج) است، که طبق مطالعات منابع دینی امام زمان این دعا را امشب می‌خواند.
محمد حسینی در ادامه با تشریح این دعا بیان داد: امام زمان در این دعا برای افراد بی بضاعت، اموات، والدین و محقین دعا می‌کند و همچنین در این دعا انتظارات امام زمان(عج) از جامعه اعم از علما، دانشمندان و زنان بیان شده است.
وی با اشاره به انتظارات امام زمان(عج) از دانشجویان و طالبان علم ابراز کرد: کوشش و انگیزه دو شاخصه مهمی است که امام زمان(عج) از طالبان علم انتظار دارد.
این کارشناس مذهبی با با بیان اینکه انتظار امام زمان(عج) از زنان رعایت حجب و حیاست، اظهار کرد: امشب همه‌ ما باید برای اعضا و جوارح خود، برای حفظ زبان، معرفت دل و بصیرت و آگاهی خود دعا کنیم.
وی در ادامه افزود: در این شب از خدا دستی بخواهیم که ظلم نکند و باعث فرقه ها و فتنه‌ها نشود، چشمی بخواهیم که مسائلی را که دیگران نمی‌بینند را ما ببینیم و گوشی که دیگران نمی‌شنوند را ما بشنویم.
محمد حسینی در پایان خاطر نشان کرد: همه‌ ما باید بر ثبات عهدی که  شب قدر با خود خود بسته‌ایم پایبند باشیم و برای تقویت دین و ایمانمان تلاش کنیم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان