۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۰۱۹۰۶ نویسنده: بهروز عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۱۲:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری محمدیه:

۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان راه اندازی می‌شود

بهروز عباسی گفت: با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از نعمت صلح و سازش راه‌اندازی دو شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان پیش بینی شده است.

۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان راه اندازی می‌شود
بهروز عباسی، رئیس دادگستری شهر محمدیه در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی در سال 94 اظهار کرد: 17 هزار و 264 فقره پرونده اعم از کیفری و حقوقی به دادگستری شهر محمدیه وارد و مورد بررسی قرار گرفته، که از این تعداد 16 هزار و 434 فقره آن منجر به رای شده است.
وی در ادامه افزود: این آمار در مقایسه با سال 93 که تعداد پرونده‌های ورودی آن 12 هزار و 595 فقره بوده است افزایش 37 درصدی در سال 94 را نشان می‌دهد.
رئیس دادگستری محمدیه با بیان اینکه در جلسه سرانه رسیدگی شعب کیفری برای هر شعبه حدود 2600 فقره پرونده در نظر گرفته شده تصریح کرد: در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 34 درصدی در خروجی پرونده‌ها داشته‌ایم که  این تعداد بسیار بیشتر از استاندارد‌های استانی ما است.
وی در ادامه اضافه کرد: این رشد به دلیل تلاش شبانه روزی، بسیجی وار و جهادی همکاران در دستگاه قضاست.
عباسی با اشاره به پرونده‌های مهم رسیدگی شده در دادگستری محمدیه تشریح کرد: رسیدگی و صدور رای 210 پرونده در حوزه شهرک مهرگان، پرونده سرقت مسلحانه طلا فروشی شریف آباد که سارقین از سلاح گرم استفاده کرده و 40 میلیون تومان طلا نیز به سرقت رفته بود که با تلاش دوستان نیروی انتظامی کمتر از 72 ساعت سارقین دستگیر و چند روز پیش نیز رای این پرونده صادر شد.
این مسئول با اشاره به یکی دیگر از پرونده‌های مهم بررسی شده توسط این نهاد عنوان کرد: سرقت مسلحانه احشام در شهرک مهرگان که هشت نفر با یک سلاح کلاشینکف به چوپان حمله کرده و 300 راس گوسفند را سرقت کردند.

تسریع در رسیدگی به پروندهها از اهداف مهم دادگستری محمدیه است
رئیس دادگستری محمدیه در ادامه توضیح داد: این سرقت سازمان یافته و متهمین نیز سابقه دار بودند که با تلاش شبانه‌روزی دوستان نیروی انتظامی و همکاران قضایی کمتر از 48 ساعت سارقین دستگیر شده و به چندین سرقت سازمان یافته در سطح کشور اعتراف کردند. 
وی با بیان اینکه دادگستری محمدیه برای ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان تلاش می‌کند، عنوان کرد: به فراخور تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف و قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر این دو مبحث قضایی در جلسات سخنرانی  برای مردم روشنگری شد.
عباسی در ادامه تشریح کرد: این نهاد همچنین برای ارتقای سطح کارکنان نیروی انتظامی، اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف جلسات آموزشی برگزار می‌کند که قوانین جدید آیین دادرسی کیفری تدریس می‌شود. 
این مسئول با اشاره به اولویت اصلی دستگاه قضا در سال جاری اعلام کرد: برخورد صریح و قانون‌مند با جرائم خشن، مزاحمین و مخلین نظم و آسایش و امنیت مردم از اولویت‌های اصلی این نهاد است.
وی در ادامه افزود: همچنین الویت اصلی دادسرای عمومی و انقلاب در برخورد با کلیه جرائم اعم از قاچاق کالا، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی است. 
رئیس دادگستری محمدیه با اشاره به تاسیس شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان بیان کرد: با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از نعمت صلح و سازش و با نظر رئیس شورای حل اختلاف استان تشکیل دو شورای حل اختلاف در شهرک مهرگان پیش بینی شده است که به محض فراهم شدن شرایط فیزیکی این دو شعبه راه اندازی می‌شوند.
عباسی با بیان اینکه هم اکنون دو شعبه حقوقی و دوشعبه کیفری در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: سال گذشته دادگاه عمومی شهر محمدیه به دادگستری ارتقا پیدا کرد و در آتیه نزدیک دو شعبه دیگر با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در این بخش راه اندازی می‌شود. 
وی افزود: به فراخور این افزایش شعبه نیاز به کادر قضایی در این نهاد ضرورت پیدا می‌کند.
این مسئول با اشاره به انتظارات دستگاه قضا از مسئولین عنوان کرد: از مسئولین محترم شهر محمدیه و استان این انتظار می‌رود جهت شتاب ایجاد شده در دستگاه قضا برای خدمت‌گذاری به مردم خود را با این نهاد همسو کرده.
رئیس دادگستری محمدیه در پایان خاطر نشان کرد: نهادهای حکومتی و امنیتی برای پاسخ‌گوی  به مطالبات و نیازهای حق مردم  باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانند آسایش و امنیت را در جامعه ساری و جاری کنند. 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان