۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین محکومیت ترور دیپلمات ایرانی از سوی جنبش عدم تعهد
کد خبر: ۲۰۱۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محکومیت ترور دیپلمات ایرانی از سوی جنبش عدم تعهد

دبیرخانه جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه ای ترور دیپلمات ایرانی در یمن را به شدت محکوم کرد.

محکومیت ترور دیپلمات ایرانی از سوی جنبش عدم تعهد
به گزارش صبح قزوين، دبیرخانه جنبش عدم تعهد در این بیانیه حمله تروریستی را که منجر به شهادت "عبدالقاسم اسدی" دیپلمات ایرانی حاضر در یمن شد، به شدت محکوم کرده است.
در این بیانیه همچنین با خانواده قربانی این حادثه تروریستی و همچنین دولت ایران ابراز همدردی شده و بر لزوم سپردن عاملان این جنایت به عدالت تاکید شده است.
جنبش عدم تعهد همچین از بیانیه های دولت های ایران و یمن در محکومیت این حمله و تاکید این کشورها بر همکاری در این رابطه تقدیر کرده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است : تروریسم در هر شکلی که باشد به عنوان یکی از جدی ترین تهدیدها علیه امنیت و صلح بین المللی محسوب می شود و هر نوع اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه های آن و توسط هر شخصی که انجام شود جنایتکارانه و غیر قانونی است.
جنبش عدم تعهد همچنین خواستار برخورد با پدیده تروریسم با استناد به منشور سازمان ملل متحد و قوانین حقوق بین الملل به ویژه قوانین مربوط به حقوق بشر، پناهندگان و کمک های انسان دوستانه شده است.
جنش عدم تعهد در پایان بیانیه خود بر لزوم اجرای امور دیپلماتیک و مشورتی بر اساس کنوانسیون 1961 وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون 1963 وین در مورد روابط مشورتی تاکید کرده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان