۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی باد در کلینیک تحقیقات انرژی
کد خبر: ۱۹۸۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۸ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان خبر داد:

اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی باد در کلینیک تحقیقات انرژی

عباس جهانبخشی از اجرای ویژه برنامه های روز جهانی باد از سوی کلینیک تحقیقات انرژی ERC این دانشگاه خبر داد.

اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی باد در کلینیک تحقیقات انرژی
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، عباس جهانبخشی، رئیس دانشگاه آزاد تاکستان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی باد، ویژه برنامه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد.
وی افزود: این دانشگاه به عنوان شاخه استان قزوین انجمن انرژی ایران؛ با تکیه بر ERC برنامه های متعددی را به اجرا درآورد.
این مسئول ادامه داد: رونمایی از اولین توریبن بادی عمود محور یک کیلوواتی محصول یکی از هسته های فن آور مستقر در مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه تاکستان با حمایت ERC، بازدید از نیروگاه بادی مپنا در کهک تاکستان و همچنین برگزاری مسابقه طراحی و ساخت توربین بادی از جمله برنامه های اجرا شده از سوی ERC دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به مناسبت این روز به شمار می‌رود.
جهانبخشی عنوان کرد: روز جهانی باد همه ساله 25 خرداد ماه برابر 15 ژوئن در سراسر دنیا با هدف فرهنگ سازی و آشنایی مردم با انرژی باد جشن گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: ایران نیز از سه سال پیش به جمع کشورهای عضو سازمان جهانی انرژی باد پیوسته و تاکنون برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت این روز به اجرا درآورده است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد تاکستان بیان کرد: امروزه موضوع انرژی از مهم ترین موضوعات در سراسر دنیا محسوب می‌شود و ایران نیز با بهره‌مندی از مواهب طبیعی خدادادی می‌تواند از قابلیت های موجود، برای توسعه و رفاه بیشتر استفاده کند.
جهانبخشی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه تاکستان در یکی از مهمترین مناطق بادی کشور مستقر شده است در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای به منظور بهره وری از این موهبت الهی باشیم.
وی اذعان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت کلینیک تحقیقات انرژی ERCدانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان این مرکز بتواند سهم قابل توجهی در توسعه این موضوع را به خود اختصاص دهد.
جهان بخشی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی دانشگاه آزاد واحد تاکستان بر حوزه انرژی بنا شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا مرکز رشد واحدهای فن آور با هدف حمایت از صاحبان ایده‌های فن آورانه جهت تجاری سازی ایده‌ها، تاسیس کلینیک تحقیقات انرژی زیر مجموعه مرکز تحقیقات مکانیک تاسیس شده است.
رئیس دانشگاه آزاد واحد تاکستان یادآور شد: این دانشگاه تاکنون دو بار میزبان همایش ملی انرژی بوده که این برنامه در سال جاری نیز برگزار خواهد شد.
وی در پایان از برگزاری اولین کنفرانس بین المللی انرژی در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان خبر داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان