۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر در پارک علم و فناوری قزوین
کد خبر: ۱۹۸۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست پارک علم و فناوری استان خبرداد:

راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر در پارک علم و فناوری قزوین

یوسف گرجی مهلبانی بیان کرد: تفاهم‌نامه بین مرکز رشد و هنرمندان فعال در عرصه هنر برای ورود به پارک علم و فناوری استان منعقد می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک زمینه راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر فراهم شود.

راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر در پارک علم و فناوری قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، یوسف گرجی مهلبانی، سرپرست پارک علم و فناوری قزوین صبح امروز (پنج شنبه) در جمع فعالان عرصه هنر با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در جامعه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اقشار و گروه‌های گوناگون مردمی از جمله هنرمندان اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه شکوفایی جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را موجب می‌شود.
وی مطرح کرد: اکنون واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین به عرصه‌های گوناگون علمی توجه دارند؛ برخی از آن‌ها چندین سال در مجموعه پارک علم و فناوری حضور داشته از حمایت‌ها و خدمات ارائه شده بهره بردند و اکنون لازم است برای مستقل شدن خود تلاش کنند.
سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: مستقل شدن شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری برای توسعه اقدامات آن‌ها اهمیت فراوانی دارد و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته در چند ماه آینده اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام می‌شود.

هنرهایی اعم از خطاطی، نگارگری می‌توانند به مرکز رشد وارد شوند

این مسئول با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر در پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: وظایف ذاتی پارک علم و فناوری، ایجاد ظرفیت در راستای اقتصادی کردن فعالیت‌هاست.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز هنرمندان برای در اختیار داشتن فضایی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای جوان نیز بهره‌برداری کرد، باید سعی کرد درباره آموزش علاقه‌مندان به عرصه هنر نیز به مرور اقدامات اثرگذاری انجام شود.
گرجی یادآور شد: تا زمانی که بهره‌برداری مالی و نفع اقتصادی از طرح‌ها و اقدامات صورت گرفته برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری ایجاد نشود، نمی‌توان رشد و پیشرفت را برای ایده‌پردازان و صاحبان کسب و کار را انتظار داشت؛ به همین دلیل توجه به عرصه‌های اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.
وی تأکید کرد: با ایجاد مرکز رشد تخصصی هنر در پارک علم و فناوری، علاقه‌مندان این رشته در زمینه‌های گوناگون اعم از خطاطی، نگارگری می‌توانند به مرکز رشد وارد شوند و از زیرساخت‌های موجود استفاده مطلوب را ببرند.
این مسئول بیان کرد: ایده‌پردازان جدیدی که به مراکز رشد در عرصه‌های مختلف وارد می‌شوند باید به فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی و بهره‌برداری مالی از طرح‌های خود توجه فراوان کنند؛ زیر این مهم، مزایای بسیاری به همراه دارد.
وی افزود: استفاده از توانمندی شرکت‌ها از یکدیگر و روابط متقابل پارک علم و فناوری با شرکت‌ها موجب پویایی، توسعه روزافزون و شکوفا شدن توانمندی‌های اجرایی آن‌ها می‌شود و تحقق اهداف مدیریتی آن‌ها را در زمان کوتاه‌تری به همراه دارد.

یکی از مشکلات واحدهای فناور، خیلی بزرگ فکر کردن است

سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین عنوان کرد: شناخت بازار هدف از سوی ایده‌پردازان و در نظر گرفتن بهترین راهکار فروش محصولات اهمیت بسزایی در موفق شدن واحدهای فناور دارد و پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این راستا برنامه‌ریزی مطلوبی را برای واحدهای فناور و دانش بنیان انجام داده است.
وی اظهار داشت: ایجاد تنوع در محصولات تولید شده نیز موضوع مهمی است که واحدهای فناور و دانش‌بنیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند؛ چراکه اقوام و اقشار مردمی و گروه‌های مختلف سنی دارای نیازهای متفاوتی هستند.
این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات واحدهای فناور، خیلی بزرگ فکر کردن است که موجب می‌شود گاهی از برخی نکات کوچک و اقدامات پایه غافل شوند و برخی نیازهای کوچک امام هم مردم را فراموش کنند.
وی بیان کرد: تفاهم‌نامه بین مرکز رشد و هنرمندان فعال و متقاضیان برجسته در عرصه هنر برای ورود به پارک علم و فناوری استان قزوین منعقد می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک زمینه راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر فراهم شود.
سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: موضوع هنر در جامعه به خصوص استان قزوین دارای ظرفیت فراوانی است که می‌توان در راستای کسب منافع اقتصادی و تولید ثروت نیز از آن بهره برد.
سرپرست پارک علم و فناوری استان قزوین با بیان اینکه برای استفاده هرچه بهتر از توانایی‌های هنری استان قزوین نباید غافل شد، تصریح کرد: ضمن اینکه لازم است ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و معنوی هنر مورد توجه قرار گیرد، لازم است اقداماتی انجام داد تا هنرمندان بتوانند از دانش و تجربه خود، تولید ثروت کنند.
این مسئول مطرح کرد: برنامه‌ریزی در زمینه فعالیت‌های هنری و پیوندزدن آن با اقدامات اقتصادی می‌تواند موجب معرفی هرچه بهتر اقدامات هنری به گروه‌های مختلف سنی نیز شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان