۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین غارت اموال ایران از سوی آمریکا و کانادا در تعارض با روح برجام است
کد خبر: ۱۹۸۱۸۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

غارت اموال ایران از سوی آمریکا و کانادا در تعارض با روح برجام است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انتظار می‌رفت که دستگاه دیپلماسی در بحث برداشت ۲ میلیارد دلاری آمریکا ورود کند، گفت: چنین غارت‌هایی از سوی دولت‌های آمریکا و کانادا در تعارض قطعی با روح برجام و قوانین بین‌المللی است.

غارت اموال ایران از سوی آمریکا و کانادا در تعارض با روح برجام است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، با بیان اینکه برداشت 13 میلیون دلاری کانادا از اموال بلوکه‌شده ایران بدعتی خطرناک در تعاملات بین‌المللی است، اظهار داشت: این اقدامات به سلسله زنجیره‌ای از دستبرد به اموال ایران تبدیل خواهد شد و در آینده هم شاهد اینگونه غارت‌هایی توسط کشورهای اروپایی خواهیم بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر ضرورت ورود وزارت خارجه در برخورد با چنین برداشت‌های غیرقانونی از اموال ایران، تصریح کرد: انتظار می‌رفت که دستگاه دیپلماسی در بحث برداشت 2 میلیارد دلاری آمریکا ورود کند ولی شاهد این هستیم که در سایه عدم اتخاذ این رویکرد، سایر کشورها نیز به چنین اقداماتی تشویق شده‌اند.

هانی‌زاده با اشاره به بی‌سابقه و غیرمنتظره بودن این اقدام دولت کانادا تاکید کرد: چنین غارت‌هایی از سوی دولت‌های آمریکا و کانادا در تعارض قطعی با روح برجام و قوانین بین‌المللی است.

وی در پایان اظهار داشت: هماهنگی‌هایی میان لابی‌ صهیونیستی آمریکا و برخی کشورهای همسو با این کشور، برای دستبرد به اموال ایران وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان