۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ابتکار; تفاهم نامه امروز در راستای سیاست‌های کلی و نگاه رییس جمهور به محیط زیست است
کد خبر: ۱۹۶۲۵۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ابتکار; تفاهم نامه امروز در راستای سیاست‌های کلی و نگاه رییس جمهور به محیط زیست است

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تفاهم‌نامه امروز ما که با وزارت دادگستری امضا شد، در راستای سیاست‌های کلی و نگاهی است که رییس جمهور به مقوله محیط زیست دارد.

ابتکار; تفاهم نامه امروز در راستای سیاست‌های کلی و نگاه رییس جمهور به محیط زیست است

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تفاهم‌نامه امروز ما که با وزارت دادگستری امضا شد، در راستای سیاست‌های کلی و نگاهی است که رییس جمهور به مقوله محیط زیست دارد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دادگستری و سازمان حفاظت از محیط زیست که عصر امروز در وزارت دادگستری برگزار شد گفت: با تفاهم‌نامه امروز همکاری‌ها در زمینه محیط زیست با وزارت دادگستری منسجم‌تر می‌شود و قرار است که طبق این تفاهم‌نامه کارگروه حقوق شهروندی در سازمان محیط زیست تشکیل شود و ما تلاش می کنیم که در ابعاد مختلف در برخورد با جرایم موضوعاتی که نیازمند آموزش است، نشست‌های مشترکی را برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین درصدد هستیم از ظرفیت موجود وزارت دادگستری که در زمینه حقوق شهروندی فعال است، بیشتر استفاده کنیم و همکاری‌ای را با دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد اهداف‌مان داشته باشیم.

ابتکار ادامه داد: تا 20 سال آینده میزان پلاستیک‌ها از آبزیان بیشتر می شود که این میزان بسیار کشنده است، زیرا پلاستیک زاید فاجعه ای برای دریاست و اگر وارد دریا شود بسیاری از آبزیان می‌میرند لذا ما باید بیش از گذشته به مسائل محیط زیست توجه داشته باشیم.

وی یادآور شد: در کشورهای خارجی بحث جنایت زیست محیطی مطرح شده و اعلام شده که این جرایم بعد از قاچاق انسان و کالا رتبه چهارم مالی را دارد. به عنوان مثال در آفریقا از طریق کشتن حیوانات بخش اصلی از درآمدشان را به دست می آورند که گروه تروریستی در این رابطه تشکیل داده‌اند.

ابتکار یادآور شد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است همایشی را برای ضابطین دادگستری داشته باشیم که ان‌شاالله با حضور شما در حرم رضوی آن را برگزار می کنیم تا بتوانیم از ضابطین حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این تفاهم‌نامه می تواند به ما کمک کند تا در رابطه با مسائل مختلف حقوقی محیط زیست با همدیگر همکاری داشته باشیم و بتوانیم فرایند حقوقی که در مواجهه با تخلفات داریم را تسهیل کنیم. همچنین این تفاهم‌نامه نگاه قانونی در رابطه با مسائل محیط زیست دارد و در راستای سیاست های کلی و تاکید فراوان رییس جمهور در نگاهی است که ایشان به محیط زیست دارد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان