۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احمدی; انتخاب خرمشهر برای برگزاری فینال جام حذفی ابتکار خوبی بود
کد خبر: ۱۹۲۵۰۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

احمدی; انتخاب خرمشهر برای برگزاری فینال جام حذفی ابتکار خوبی بود

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: انتخاب خرمشهر برای برگزاری فینال جام حذفی فوتبال ابتکار خوبی بود که سازمان لیگ فوتبال ایران به خرج داد.

احمدی; انتخاب خرمشهر برای برگزاری فینال جام حذفی ابتکار خوبی بود

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: انتخاب خرمشهر برای برگزاری فینال جام حذفی فوتبال ابتکار خوبی بود که سازمان لیگ فوتبال ایران به خرج داد.

به گزارش صبح قزوین به نقل از سایت سازمان لیگ، دکتر سیدعبدالحمید احمدی اظهار کرد: خرمشهر سمبل مقاومت و پیروزی مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس است و اینکه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، فینال مسابقات جام حذفی که یکی از معتبرترین مسابقات ملی کشور است در این شهر برگزار می شود، کار پسندیده ای است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: برگزاری این فینال با حضور مردم خونگرم خوزستان و شهر خرمشهر می‌تواند تاثیرات خیلی خوبی داشته باشد. با توجه به اینکه مردم خرمشهر عزیز، سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را چه در زمان 8 سال دفاع مقدس و چه بعد از آن متحمل شدند، باید از هر لحاظ توجه ویژه‌ای به این شهر بشود.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوان تاکید کرد: اینکه ما بتوانیم برنامه های ورزشی سطح بالای خود را در این شهر برگزار کنیم، به نوعی ادای دین به مردم این شهر است. از طرف دیگر گرامیداشتی است برای شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای خرمشهر عزیز تا بتوانیم یاد و نام رزمندگان، شهدا، جانبازان و ایثارگران را در میدان ورزش گرامی بداریم.

وی تاکید کرد: باید توجه کنیم خرمشهر به گردن همه مردم ایران حق دارد و در این مناسبت ها به آن توجه کنیم و این کار بسیار ارزشمند، آثار معنوی و فرهنگی خوبی خواهد داشت.

دکتر احمدی در مورد فعایت های فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: به نظرم سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به فضای فرهنگی و ایجاد یک فضای مناسب و مطلوب در ورزشگاه ها با توجه به حضور قابل توجه تماشاگران در رقابت های فوتبال تلاش زیادی در طول سال های قبل و بخصوص در لیگ پانزدهم داشته که از این نظر قابل تقدیر و قدردانی است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان افزود: این سازمان برای همه مناسبت های ملی و مذهبی برنامه داشته و اقدامات خوبی را در هر مناسبت انجام داده که کار شاخصی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان لیگ عنایت و توجه ویژه ای به این مناسبت ها در میادین ورزشی داشته است، بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس و مجموعه فعالیت های که سعی شده در آن فضای ورزشگاه را تحت تاثیر قرار بدهد و به نحو مطلوب با رویکرد فرهنگی آنها را مدیریت کرده از جمله کارهای شاخص سازمان لیگ فوتبال بوده است.

دکتر احمدی اظهار کرد: در این رابطه باید به نکته مهمی اشاره کنم و در لیگ شانزدهم ما باید شاهد آن باشیم این است که باشگاه ها در این رابطه حضور پر رنگی در رابطه با مسائل فرهنگی و ارزشی داشته باشند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: باشگاه ها باید در مورد هوادرانشان ساماندهی و مدیریت لازم را انجام دهند. در واقع بایک تامل چند جانبه بین باشگاه ها، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، هوادران و رسانه ها به سمتی برویم که فضای ورزشگاه ها از هرگونه ناهنجاری عاری بشود.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در رابطه با مسائل فرهنگی فعالیت می کند، نافی مسئولیت باشگاه ها نمی شود. نقش اصلی را در ساماندهی و هدایت و در واقع رهبری هوادران در ورزشگاه ها را بایستی باشگاه ها انجام دهند و این مسئولیت مستقیم باشگاه هاست.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: سازمان لیگ فوتبال ایران باید برای تحقق این امر پیش بینی های لازم را انجام دهد و به عنوان یک مطالبه از ابتدای فصل از باشگاه ها بخواهد و آنان را ملزم به پیگیری و رعایت این موضوع کنند.

وی تاکید کرد: این تلاش های که صرف می شود برای رسیدن به یک فضای مطلوب فرهنگی درورزشگاه ها باید آثار آن را خیلی ملموس و عینی مشاهده کنیم. در حال حاضر وقتی از بیرون فضا های ورزشی در مورد ورزش می خواهند صحبت کنند، اگر خدای نکرده حاشیه ای باشد آن حاشیه را به کل ورزش تعمیم می دهند.

احمدی افزود: اگر در یک ورزشگاه ما شاهد یک فضای نامناسب، یک رفتار نامناسب باشیم آن رفتار نامناسب به کل ورزش تعمیم داده می شود و این زنگ خطری است برای ما که حواسمان جمع باشد تا اجازه ندهیم دیگران با یک رفتار منفی به خودشان اجازه دهند که در مورد کل ورزش چنین قضاوتی داشته باشند. این حساسیت کار را نشان می دهد و از این جهت نقش باشگاه ها باید پررنگ تر باشد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: باشگاه ها باید در مدیریت ورزشکاران، مربیان و هوادرانشان نقش اصلی را ایفا کنند و در لیگ شانزدهم شاهد این موضوع باشیم و سازمان لیگ هم به عنوان یک مطالبه جدی این را از باشگاه ها بخواهد.

وی تاکید کرد: اجازه ندهیم فضای ورزش بخصوص فوتبال تحت شعاع رفتار نامناسب معدود تماشاگر و یا معدود بازیکنان و مربیان قرار بگیرد و این معدود افراد کل فضای ورزش بخصوص فوتبال را دچار مشکل و مسئله کنند.

احمدی گفت: باید یک فضای سالم را رقم بزنیم. فضای سالمی که همه از حضور در آن احساس رضایت کنند. در واقع از این طریق کمک کنیم به جذاب‌تر شدن لیگ برتر فوتبال که باید نقش باشگاه ها پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان