۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اطلاعیه پیاده روی نجف تا کربلا در ایام عرفه
کد خبر: ۱۹۰۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات:

اطلاعیه پیاده روی نجف تا کربلا در ایام عرفه

انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) هفدهمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ التحصیلان را در ایام عرفه (شهریور ماه) برگزار نماید.

اطلاعیه پیاده روی نجف تا کربلا در ایام عرفه
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ،اطلاعیه این انجمن دانشگاه در باره این سفر به شرح ذیل است: 
 
شرايط و ضوابط سفر:
 
1) برگزاري اين اردو با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام ميگيرد. تمامي زائران از  بيمه و ويزاي اين سازمان بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان ما تعلق نميگيرد.
 
2) طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود 90 کیلومتر میباشد را پیاده طی میکنیم. لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید همچنین پیاده روی خواهران حدودا از 10 کیلومتری قبل از کربلا شروع می شود و طول مسیر پیاده روی برای ایشان 10 کیلومتر است.
 
3) بازه زمانی برگزاري سفر حدودا از 14- 23 شهریور ميباشد، لذا متقاضيان محترم بایستی برای اين تاريخ آمادگي داشته باشند. تاريخ دقیق متعاقبا اعلام ميگردد.
4) با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درباره بعضي شرايط اردو، علی الخصوص در این چند وقت اخیر که کشور عراق در شرایط بحرانی قرار داشته و دارد. هزينه شركت در اين كاروان  علی الحساب 750 هزار تومان اعلام می شود كه متقاضيان ميبايست آنرا در دو مرحله پرداخت نمايند. مرحله اول مبلغ350000 تومان و مرحله دوم مبلغ400000 تومان. شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه هايي كه كاروان براي شما انجام داده(هزينه هايي چون : تهيه ويزا،هماهنگي اسكان عراق،رزرو اتوبوس ايران و عراق و....) از پول شما كسر ميگردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد. 
 
تذكر: به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر و تغییر وسیله نقلیه از اتوبوس به هواپیما وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.
 
5) متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسكان در حسينيه هاي عراق ميباشد. حسينيه هاي عراق محدوديت هاي بسيار زيادي در حوزه امكانات بهداشتي، برق , سيستم سرمایشی و ..... دارند كه باعث بروز مشكلات عديده اي مي شود.
 
6) از آنجا كه اين سفر در شرايطي تقريبا غير معمول انجام ميگيرد كه شامل پياده روي و تحمل گرماي عراق و کم بودن موکب های بین راهی است، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت انجمن هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.
 
7) اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلابي(درحال تحصیل) است كه تابحال به زيارت اعتاب مقدسه عراق سفر نكرده اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد. البته محدودیتی برای افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد و آنها نیز می توانند ثبت نام نمایند.
 
8) به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد ميباشند معذوريم، همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا ميباشد.
 
9) حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.
 
10) حركت كاروان از تهران مي باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.
 
11) مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي مي باشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.
 
12) استفاده كردن از كوله هماهنگ انجمن بعنوان ساك براي كل زمان سفر و پُر كردن فرم تعهدنامه محضري انجمن  در دفاتر اسناد رسمي(كه بعد از واريز پول بايد انجام شود) لازم الاجرا ميباشد.
 
13) جهت اطلاعیه های بعدی از طریق همین سایت منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما هر چند روز به این صفحه مراجعه کنند. 
 
14) جهت ثبت نام از تاریخ 1 لغایت13 خرداد ماه به (atabe.org) مراجعه نمایید.
 
15) در ثبت نام دقت شود حتما اطلاعات بصورت فارسی وارد شود.
 
16) زمانی ثبت نام کامل انجام خواهد شد که کد رهگیری دریافت نمائید.
 
17) در صورتی که نیاز به ویرایش اطلاعات وجود داشت، با استفاده از شماره شناسنامه و کد ملی از قسمت ثبت نام-ویرایش اطلاعات وارد شوید.
 
18)  با هماهنگی های به عمل آمده اتباع غیرایرانی نیز می توانند در این سفر ثبت نام کنند.(در هنگام ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه کد گذرنامه خود البته تا 10 رقم را وارد نمایند.)
 
19) زوجين گرامي توجه داشته باشند كه هر دو نفرشان(خانم و آقا) جداگانه بايد در قسمت زوجين ثبت نام نمايند.
 
قابل ذکر است انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات علاوه بر فعالیت علمی، فرهنگی و بازسازی در حوزه اعتاب مقدسه، سالیانه در ایام اربعین، نیمه شعبان و عرفه زیارت پیاده روی نجف تا کربلا مخصوص دانشجویان، طلاب و فارغ التحصیلان برگزار می‌نماید.
 


انتهای پیام/1404

منبع: رجا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان