۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسئولان دستگاه قضایی مراقب عوامل نفوذ باشند
کد خبر: ۱۸۹۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در دیدار معاون دادستان ویژه روحانیت:

مسئولان دستگاه قضایی مراقب عوامل نفوذ باشند

امام جمعه قزوین گفت: آن چه که در دستگاه قضایی ما ممکن است آسیب باشد، نفوذهای متنوعی است که وجود دارد و ممکن است در رأی خالص و صادقانه آن ها اثر بگذارد، باید مراقب این نفوذها باشند.

مسئولان دستگاه قضایی مراقب عوامل نفوذ باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار آقای رشیدی، معاون دادستان ویژه روحانیت کل کشور اظهار کرد: در مجموع احساس می‌کنیم که اراده دستگاه قضایی استان قزوین بر این است که سالم عمل کنند و با وجود فشارها و سفارش‌هایی که از هر سو پیش می‌آید، خروجی این دستگاه نگاه عالمانه، عاقلانه و عادلانه است.
وی به ابعاد مختلف نفوذ اشاره کرد و ادامه داد: منظور از نفوذ تنها نفوذ اجانب و نفوذ فرهنگی نیست، عوامل متنوعی وجود دارند که در ما نفوذ می‌کنند و اگر مراقب نباشیم دچار زیان شده و از نگاه عادلانه و ایمانی دور می‌شویم.
امام‌جمعه قزوین علاقه به «مال و مقام دنیا» را یکی از مصادیق نفوذ معرفی و تأکید کرد: اگر «مال و مقام دنیا» هدف مسئولان قرار بگیرد، ممکن است برای رسیدن به آن، از مقابله با ظالمانی که آن‌ها را از دست‌یابی به این هدف باز می‌دارند، دست بکشند و در نهایت خسارت بزرگی به جامعه تحمیل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که انسان باید عزیز باشد و عزت هم تنها نزد خدای متعال است، افزود: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که تنها در مقابل خدا، وحی الهی، قرآن، روایات و احادیث پیامبران و ائمه اطهار اثر بپذیرند و در مقابل سایر عوامل نفوذناپذیر باشند.
وی با بیان این‌که «نفس اماره» دومین چیزی است که انسان را تحت تأثیر و نفوذ قرار می‌دهد، اضافه کرد: اگر مسئولان قضایی پیرو هواهای نفسانی شوند و بر این اساس عمل نمایند، از اجرای عدالت و حکم الهی دور می‌مانند.

امام‌جمعه قزوین «هوای نفس دیگران» را سومین عامل نفوذ معرفی و بیان کرد: در گذشته برخی‌ها دستوری عمل می‌کردند و هر چه آن‌ها می‌گفتند ملاک قرار می‌گرفت. آن‌ها کسانی را که پیش از انقلاب سابقه طولانی در مبارزات، صداقت و ایمان داشتند، زندانی و حتی تبعید کردند.
وی اظهار کرد: امروز هم اگر آن‌ها دستشان از این استان بریده نشده بود، همین کارها را می‌کردند، هر چند امروز هم با رویکرد دیگری کارهایی را انجام می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 28 سوره مبارکه کهف، تصریح کرد: باید نفس را در خدمت بزرگانی که دغدغه دین و معنویت دارند و فقط وجه‌الله را اراده کرده‌اند، قرار دهیم و چشممان را از آن‌ها برنداریم و پیرو هواهای نفسانی دیگران نباشیم.
عابدینی اذعان کرد: آن چه که در دستگاه قضایی ما ممکن است آسیب باشد، این نفوذهای متنوعی است که وجود دارد و ممکن است در رأی خالص و صادقانه آن ها اثر بگذارد، مسئولان مراقب این نفوذها باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان