۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طلاق در کشور رشد ۵۳ درصدی داشته است
کد خبر: ۱۸۹۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

طلاق در کشور رشد ۵۳ درصدی داشته است

رئیس فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، آمار جوانان در آستانه ازدواج کشور را در حدود ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: طلاق در کشور، رشد ۵۳ درصدی داشته است.

طلاق در کشور رشد ۵۳ درصدی داشته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حسین اسدبیگی، رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایش آسیب شناسی رخداد طلاق با تاکید بر اعتیاد که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی ارتباط متقابلی با هم داشته و باعث ازدیاد یکدیگر می‌شوند که این امر حاکی از اهمیت پیشگیری و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
وی با اشاره به افزایش نرخ طلاق در کشور افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده نرخ طلاق در جامعه افزایش و ازدواج کاهش داشته است که یکی از راهکارهای جلوگیری از معضل طلاق، ازدواج صحیح و آگاهانه می‌باشد.
رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی مثابه حلقه‌‎های زنجیر به هم پیوسته‌اند این در حالی است که در وقت ارائه گزارش‌ها، آمارها به شکل کمینه‌ای و با حداقل‌ها بیان می‌شود. وی تصریح کرد: باید واقع گرا بود چراکه با آگاهی نسبت به آمارهای واقعی مسائل و مشکلات اجتماعی، بهتر می‌توان برنامه‌ریزی و اقدام کرد.
اسدبیگی با اشاره به وجود 200 میلیون معتاد در دنیا عنوان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب کشور در بحث طلاق، آمارهای کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار بیشتر از این و در حدود بیش از 50 درصد است اما در بحث اعتیاد آمار کشور ما بسیار بالاست.
وی آمار جوانان در آستانه ازدواج کشور را در حدود 13 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: طلاق در کشور، رشد 53 درصدی داشته است.
رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: مهمترین دلیل دادخواست طلاق از دید کارشناسان امر، نبود آشنایی با مهارت‌های زندگی، عدم تأمین نیازهای روحی و عاطفی، عدم بلوغ فکری و نبود شناخت پیش از ازدواج عنوان شده است.
وی ادامه داد: مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز مهم‌ترین عوامل دادخواست طلاق از سوی زوجین را به ترتیب، اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری همسر و درآمد ناکافی اعلام کرده است.
اسدبیگی تصریح کرد: 190 مرکز مداخله به منظور کاهش طلاق از سوی سازمان بهزیستی در کل کشور فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات مراکز مداخله این است که معمولا دادگستری موارد خواهان طلاق تفاوقی را به این مراکز معرفی می‌کنند، در حالیکه بهتر است سایر موارد نیز به این مراکز ارجاع شوند تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.
رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تقریبأ 20 درصد جمعیت بالای 12 سال ایالت متحده آمریکا در سراسر عمر خود مواد و داروهای غیرقانونی مصرف کرده‌اند.
وی با اشاره به عوامل موثر در گرایش به اعتیاد عنوان کرد: ترک تحصیل، بیکاری و تنش‌های موجود در خانواده از عوامل تاثیر گذار در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است و فعالیت‌های ورزشی، موسیقی و آرامش و نشاط خانواده عامل محافظت کننده در برابر اعتیاد می‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان