۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کسب ۸۷ مدال بین المللی توسط ورزشکاران قزوینی
کد خبر: ۱۸۹۵۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبرداد:

کسب ۸۷ مدال بین المللی توسط ورزشکاران قزوینی

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: سال گذشته ورزشکاران استان قزوین در ۲۰ دوره مسابقات جهانی حضور داشتند که موفق به کسب ۸۷ مدال بین المللی در عرصه های مختلف ورزشی شده‌اند.

کسب ۸۷ مدال بین المللی توسط ورزشکاران قزوینی
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، محمد مشهدی آقایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در همایش ملی تحولات علوم ورزشی که شب گذشته(سه شنبه) در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین سال گذشته در حوزه ورزش رتبه‌های خوب و موفقیت‌های ارزنده‌ای را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته ورزشکاران استان قزوین در 20 دوره مسابقات جهانی حضور داشتند که موفق به کسب ۱۲ مدال جهانی، ۴۷ مدال آسیایی و ۸۷ مدال بین المللی در عرصه های مختلف ورزشی شده‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های بارز ورزش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مسابقات آفرود در استان، کسب مدال نقره از سوی محمد یعقوبی و مدال برنز از سوی احسان لشگری در دوره مسابقات المپیک از جمله این نمونه‌ها است.

یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور، داشتن جامعه‌ای سالم است

در ادامه این همایش ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با اشاره به جایگاه و اهمیت ورزش در زندگی اظهار کرد: ورزش، فعالیتی نشاط آور و انرژی بخشی برای سلامت جسمانی انسان است.
وی با شاره به تقویت فرهنگ ورزشکاری در جامعه ابراز کرد: یکی از شاخص‌های مهم موفقیت و توسعه یافتگی کشور، داشتن جامعه‌ای سالم، سلامت روان و جسم انسان است.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ادامه افزود: امروز جوانان ایرانی در میادین ملی، جهانی و المپیک حضور دارند و روح پهلوانی را در سراسر جهان و کشورها پررنگ نگاه می دارند.
نائینی در پایان خاطر نشان کرد: تحولات علوم ورزشی، راهکارها و روش‌های صحیح سبک زندگی و تشویق به فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها باید توسعه و تقویت شود.
در ادامه نشست،پنل های تخصصی با موضوع فیزیولوژی ورزشی و حرکات اصلاحی، مدیریت ورزشی، بیومکانیک و رفتار حرکتی و پنل رفتار حرکتی برگزار شد.
در این همایش پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نوروزی، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، رئیس فدراسیون پزشکی، فلاحت پیشه عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس، مشهدی آقایی مدیرکل تربیت بدنی و ورزش و جوانان قزوین و اساتید و دانشجویان تربیت بدنی حضور داشتند که شب گذشته این همایش یکروزه به اتمام رسید.
گفتنی است ۵۰۱ مقاله در محورهای سلامت، پیشگیری و قهرمانی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان ۳۰۲ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر و ۲۲ مقاله برتر به شکل سخنرانی و مقالات دیگر به شکل پوستر ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان