۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دیلی کالر; حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر
کد خبر: ۱۸۹۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دیلی کالر در گزارشی نوشت:

دیلی کالر; حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر

به نوشته دیلی کالر، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نبرد فلوجه را به یکی از خونین‌ترین نزاع‌ها علیه داعش بدل خواهد کرد.

دیلی کالر; حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،پایگاه اینترنتی دیلی کالر در گزارشی نوشت: قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به فلوجه عراق اعزام شده است تا در هماهنگی یکی از خونین‌ترین عملیات‌های نظامی که تاکنون علیه داعش انجام می‌شود مشارکت کند. 

دیلی کالر: حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر

قاسم سلیمانی نزدیک فلوجه با فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق که دولت آمریکا در ادعایی تعدادی از آن‌ها را تروریست می‌داند، دیدار کرده است. 

دیلی کالر: حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر

نیروهای امنیتی عراق روز یک‌شنبه پیشروی به سمت فلوجه را آغاز کردند. گروه‌های مردمی و نظامیان شیعه تحت حمایت ایران بسیج مردمی عراق را تشکیل می‌دهند که نیروهای امنیتی عراق را در این عملیات همراهی می‌کنند.

دیلی کالر: حضور سلیمانی، قدرتمندترین فرمانده ایران در نبرد فلوجه+ تصاویر

قاسم سلیمانی که زمانی او را «فرمانده در سایه» می‌خواندند، مسئول عملیات‌ ویژه ایران خارج از مرزهای این کشور است. تخصص او هماهنگ کردن شبه‌نظامیان شیعه است. او از سال 2014 و هم‌زمان با شکل‌گیری گروه تروریستی داعش شناخته و به قهرمان افسانه‌ای مردم ایران بدل شد. سلیمانی در این مدت تا اندازه‌ای شهرت کسب کرده که اکنون نماهنگی معروف در وصف او ساخته شده است. 

«جان مگوایر،» افسر سابق سیا، در مصاحبه با «دکستر فیلکینس،» روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت: در حال حاضر سلیمانی تنها فرمانده پرقدرت خاورمیانه است. 

در ادامه این گزارش ادعا شده است: دولت آمریکا و نظامیان این کشور سلیمانی و نیروهای تحت فرمانده‌ای وی را زمانی که ایران عملیات ارسال نفوذگر شکل‌یافته انفجاری (ای‌اف‌پی) ‌برای نیروهای شیعه عراقی آغاز کرد، از نزدیک شناختند. تجهیزاتی که خسارات زیادی به نیروهای آمریکایی وارد کرد و جان  صدها نفر از آن‌ها را گرفت.

عملیات سلیمانی در عراق با حذف آمریکا پایان نیافت. خیزش داعش به او و نیروهایش فرصت داد تا از جای خالی آمریکا استفاده کنند و بر نفوذ تهران در عراق بیافزایند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان