۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بودجه عمومی کشور نباید صرف هزینه‌های لیگ برتر شود
کد خبر: ۱۸۹۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس:

بودجه عمومی کشور نباید صرف هزینه‌های لیگ برتر شود

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: تیم‌های لیگ برتر موظف به خودگردانی هستند، دولت نباید بودجه عمومی کشور را صرف تیم‌های لیگ برتر فوتبال بکند.

بودجه عمومی کشور نباید صرف هزینه‌های لیگ برتر شود

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش ملی تحولات علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی که ظهر امروز(سه شنبه) در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، با اشاره به قانون برنامه پنج ساله اظهار کرد: در فصل سوم به توسعه اجتماعی پرداخته شده است که توسعه اجتماعی سبب توسعه انسانی نیز می‌شود.

وی در ادامه افزود: شاخص شادی و نشاط نخستین و مهترین شاخصه توسعه انسانی است اما متاسفانه کشور ما جزو کشورهای رده پایین در این شاخص است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ورزش در شاخص شادی ابراز کرد: دولت ها طبق قانون موظفند ورزش را در حوزههای مختلف از استعدادیابی تا ورزش همگانی مدیریت کنند زیرا ورزش مهمترین امر در شاخص شادیست.

 فلاحت‌پیشه با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده برای تحول سلامت اعلام کرد: فعالیت طرح توسعه تحولات ورزشی در حوزه درمان می‌باشد که بیش از 9 هزار 500 میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت بهداشت به حوزه پیشگیری اختصاص یافته است.

وی با انتقاد از هزینه‌های غیر منصفانه تیم‌های لیگ برتر تصریح کرد: هر تیم فوتبال در لیگ برتر برابر با 10 استان کشور بودجه ورزشی به خود اختصاص داده است.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس در ادامه اضافه کرد: تیم‌های لیگ برتر موظف به خودگردانی هستند، دولت نباید بودجه عمومی کشور را صرف تیم‌های لیگ برتر فوتبال بکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان نسبت به ورزش دید زیبا شناسانه ندارند، عنوان کرد: مسئولان حوزه ورزش برای تقویت این دید با نمایندگان مجلس در حوزه‌های خود ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ضرورت قانونگذاری در ورزش تصریح کرد: در قانوگذاری خلائی وجود ندارد اما متاسفانه جایگاه ورزش در سیاست گذاری‌ها ضعیف است و بودجه بندی هدفمندی وجود ندارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: در فراکسیون ورزش مجلس به دنبال گسترش حوزه پیشگیری هستیم و همچنین باید حوزه مدیریت را ضابطه مند کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ایران در بین 26 کشور منطقه دارای رتبه اول در زمینه ورزشی است که در چشم‌انداز 20 ساله کشور ایران در سال 1404 قدرت اول منطقه در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی خواهد شد.  

گفتنی است همایش ملی تحولات علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی با میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و با دریافت 501 مقاله در چهارم خردادماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان