۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هدف علم پزشکی افزایش طول عمر مفید انسان است
کد خبر: ۱۸۸۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو:

هدف علم پزشکی افزایش طول عمر مفید انسان است

رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو گفت: پیشرفت در علوم ورزشی برای پیشگیری از بیماری‌ها حائز اهمیت است که این امر سبب افزایش طول عمر مفید انسان می‌شود.

هدف علم پزشکی افزایش طول عمر مفید انسان است
 به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، غلامرضا نوروزی، رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو در نخستین همایش ملی تحولات علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی که پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در کشور اظهار کرد: علم پزشکی ورزشی علم جدید است که در یک دهه گذشته توانسته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند.

وی با اشاره به هدف علوم ورزشی گفت: پیشرفت در علوم ورزشی و ورزش برای سلامتی انسان و پیشگیری از بیماری‌ها حائز اهمیت است که این امر سبب افزایش طول عمر مفید انسان می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو با اشاره به فعالیت‌های علوم پزشکی ورزشی به سمت افزایش عمر مفید انسان تصریح کرد: در حوزه علوم ورزشی فعالیت‌های مختلفی از جمله رعایت بهداشت فردی، بهبود شیوه‌های زندگی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر صورت گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه پیشگیری و درمان بیماری‌ها از مهمترین سیاست‌های علم پزشکی است، ابراز کرد: ورزش علمی‌ترین، ساده‌ترین و ارزا‌ن‌ترین راه‌ پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها در کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: از جمله این بیماری ها فشار خون، دیابت، چربی و بیمارهای قلب و عروق است که به دلیل کم تحرکی مردم و همچنین صنعتی شدن جامعه مبتلایان به این بیماری در حال افزایش هستند.

رئیس کمیته پزشکی المپیک ریو با اشاره به نقش برجسته ورزش در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها اظهار کرد: کم تحرکی منشا بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر است، باید با تشویق مردم به سمت ورزش از ابتلای مردم به این بیماری‌ها در کشور پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان