۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین باید رسالت دینی‌مان را بدون هیچ رودربایستی در دانشگاه‌ها انجام دهیم
کد خبر: ۱۸۸۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

باید رسالت دینی‌مان را بدون هیچ رودربایستی در دانشگاه‌ها انجام دهیم

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین اذعان کرد: باید رک و بدون هیچ رودربایستی در دانشگاه‌ها رسالت دینی‌مان را انجام دهیم و هیچ‌چیز ما را از این هدف باز ندارد.

باید رسالت دینی‌مان را بدون هیچ رودربایستی در دانشگاه‌ها انجام دهیم
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور استان قزوین اظهار کرد: یکی از چیزهایی که در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود این است که خروجی دانشگاه‌ها با آن چیزی که خدای متعال از ما انتظار دارد، متفاوت است.
وی به تشریح اهمیت فعالیت‌های جامعه دانشگاهی در کاهش معضلات جامعه پرداخت و تصریح کرد: در استان قزوین نزدیک به 150 هزار دانشجو و دانشگاهی فعالیت می‌کنند و این تعداد بسیار بالا و چشم‌گیر باید به کاهش معضلات جامعه منتهی شود، اما رشد چشم‌گیر برخی از معضلات نشان می‌دهد ما در دانشگاه‌ها درسی را نمی‌خوانیم که در خانه، زندگی، صنعت، کشاورزی و اقتصاد به‌کار ما بیاید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید علمی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود با علمی که در نگاه قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) تعریف شده، هماهنگ‌تر باشند و اگر هماهنگی‌های این دو بیشتر شوند، بهبود وضعیت اقتصادی، اخلاقی و سایر بخش‌ها را شاهد خواهیم بود.
وی یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: علم نوری است که خدا هر کسی را که بخواهد در دلش قرار می‌دهد و باید تلاش کنیم در دانشگاه‌ها این فضا را ایجاد کنیم؛ البته این به معنای تعطیلی رشته‌های مختلف، تخصص‌های گوناگون و گرایش‌های متنوع نیست، بلکه به معنای جهت‌دهی به آن‌هاست.
عابدینی به تشریح تفاوت پزشکی دینی و غیر دینی، از نگاه کارشناسان پرداخت و بیان کرد: کارشناسان معتقدند که در نگاه دینی هیچ دردی نداریم که درمانی نداشته باشد، دارو و پزشک اصل نیست بلکه اصل شفا فقط به‌دست خداوند است و دارو و پزشک نیز تنها واسطه این کار هستند.

امام‌جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: اگر دانشگاه‌های ما با این رویکرد به حوزه پزشکی و سایر علوم ورود پیدا کنند، در مسیر پیشرفت حقیقی و الهی قرار خواهیم گرفت و دانشجویانی که با این شیوه تحصیل کنند به خشیت الهی دست پیدا کرده و حتی مبلغ رسالات الهی می‌شوند.
وی اهمیت توجه به «ولایت» در دانشگاه‌ها را امری لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: اگر نگاه ولایت از دانشگاه‌ها برداشته شود، همه چیز به هم می‌ریزد زیرا روایات تأکید می‌کنند همان‌طور که نماز ستون دین است، ولایت هم ستون نماز است و اگر این ستون برداشته شود نماز فرو می‌ریزد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در دانشگاه‌ها هم اگر امامت، ولایت، قرآن، وحی و رسالت را به صورت جدی دنبال نکنیم، کارهای‌مان اثرگذار نخواهند بود.
عابدینی ادامه داد: هنوز هم در دانشگاه‌ها اندیشه غربیِ حذف خدا از زندگی انسان و این‌که عالم بدون آفریننده به وجود آمده، معرفی می‌شود و این نگاه نشان می‌دهد که مشکل ما در این حوزه اساسی است.
وی با تأکید بر این‌که نباید امریکا و غرب بر ما مسلط شوند، افزود: به خاطره سیطره امریکا و غرب بر ما امروز شاهدیم که پول های‌مان را نمی‌توانیم از بانک‌های آن‌ها وصول کنیم و امروز هم اگر نام کدخدا، باهوش و مؤدب را بر آن‌ها می‌گذاریم، بر سیطره و سلطه آن‌ها مشروعیت می‌بخشیم.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید رک و بدون هیچ رودربایستی در دانشگاه‌ها رسالت دینی‌مان را انجام دهیم و هیچ‌چیز ما را از این هدف باز ندارد و همواره باید در تحقق آرمان‌های الهی و قرآنی باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان