۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین استفاده از نرم افزار سنجش کیفیت و سلامت جسمانی دانشجویان
کد خبر: ۱۸۸۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم خبر داد:

استفاده از نرم افزار سنجش کیفیت و سلامت جسمانی دانشجویان

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: برای ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی نرم افزاری تهیه شده که وضعیت کیفیت زندگی و سلامت جسمانی دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد تا آسیب شناسی شود.

استفاده از نرم افزار سنجش کیفیت و سلامت جسمانی دانشجویان
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین همایش ملی تحولات علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی که پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و دانش، بهداشت و سلامت و استانداردهای زندگی سه موضوع اصلی محور توسعه یافتگی است.
وی با اشاره به لزوم ترویج ورزش در دانشگاه‌ها گفت: برای ترویج این امر در دانشگاه‌ها باید در راستای خصوصی سازی و واگذاری اختیارات اجرایی به دانشگاه ها، انجمن های ورزشی تخصصی و دانشجویی حرکت کنیم.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در ادامه اضافه کرد: برای تامین نیاز‌های جامعه دانشگاهی مستلزم ورود بخش خصوصی به دانشگاه‌ها است.

اجرای طرح پایش سلامت از مهر ماه سال جاری در تمام دانشگاه‌های کشور
پور کیانی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه و دانشگاه‌ها گفت: در سال 94 در 23 دانشگاه واحدهای ارزیابی تندرستی ایجاد کردیم و در سال 95 امیدواریم 55 دانشگاه به این واحد مجهز شوند.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در ادامه اضافه کرد: از مهر ماه طرح پایش سلامت به صورت جدی در در همه دانشگاه‌ها دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به هدف وزارت علوم در موضوع ورزش دانشگاهیان گفت: حضور انجمن‌های ورزشی در دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در این انجمن‌ها و همچنین ایجاد رشد سلامت جسمی و روحی، معنوی و نشاط در میان اقشار مختلف دانشگاهی جزو سیاست‌های کلان وزارت علوم است.
پور کیانی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای سلامت دانشجویان درنظر گرفته‌ایم، ابراز کرد: برای ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی نرم افزاری تهیه شده که وضعیت کیفیت زندگی و سلامت جسمانی دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد تا آسیب شناسی شود.

نیازمند تقویت ورزش در دانشگاه‌ها هستیم

وی در ادامه افزود: بخش های ویژه در برنامه ششم در نظر گرفته شده است که امیدواریم در مجلس جدید موضوع سلامت جامعه و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.
پورکیانی با اشاره به دیگر پیشنهادات وزارت علوم برای ترویج ورزش در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اعمال سیاست های مدیریت کیفیت ورزش دانشجویی و تقویت مدیریت عملکرد ورزش دانشجویی بر مبنای شاخص‌های از جمله برنامه‌ها برای ترویج این امر در دانشگاه‌ها است.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف ورزش دانشجویی کشور واحدهای عمومی یک و دو نیاز به بازنگری و تحول دارد همچنین نظام کارآفرینی و نهضت داوطلبی ورزش دانشجویی باید تقویت شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان